|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Venomous ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 420 |
![]() Sendt: 06-Februar-2011 kl. 22:14 |
Hej,
Jeg vil rigtig gerne have en NAS server så jeg kan ligge mine bluray film ned på den som mkv filer, men hvad kræver det af hastigheder ifht. læse og skrive hastigheder? |
|
![]() |
|
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
![]() |
Det er ikke der problemet er, det er netværket, især trådløst.
|
|
SVP03
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
http://en.wikipedia.org/wiki/Bit_rate
Scroll ned til video. Der kan du se at Blu-Ray kræver 40 Mb/s og det skal din NAS og netværk understøtte og som svp03 siger så er det et problem for mange trådløse netværk.
BS Redigeret af Bschmidt - 07-Februar-2011 kl. 09:15 |
|
![]() |
|
tobiasl ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 820 |
![]() |
et 100mb network er nok til ukombrimert Blu-ray iso alser 12Mbs så er spøsmålet bare om hvor meget du vælger dine mkv skal fyle men når 100mb er nok til iso brude det ikke være det store problem og brude de fleste nas ikke kunne det i dag ? vis det bare er kabel
Redigeret af tobiasl - 07-Februar-2011 kl. 12:04 |
|
![]() |
|
Thomas H ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 343 |
![]() |
Det er vel svært at sige hvad det kræver, for som udgangspunkt skal vi vel vide hvor meget du komprimere dine BluRay? Hvis det er ukomprimeret både med video og lyd, vil den samlede båndbredde for både lyd og video ligge på 64,5Mbit/s (video 40Mbit/s & lyd DTS HD Master Audio 24,5Mbit/s) og så er det klart at et Wifi netværk af typen N er for lidt da man i teorien sjældent har den hastighed.. MEN hvis du komprimerer dine BluRay, så vil jeg da påstå at det godt kan lade sig gøre over et WiFi netværk. Et typisk eksempel på en komprimeret BluRay film vil være at billedet selv i 1080 opløsning ligger på omkring 10Mbit/s og et almindeligt DTS lydspor på 1,5Mbit/s - Der har man så et samlet båndbredde på 11,5Mbit/s, men det er jo et spørgsmål om hvad du vil. Men igen, der er vel ret meget teori og der findes mange forskellige scenarier ift. komprimering og opsætning af netværk - så et entydigt svar vil man vel aldrig kunne give dig.. :)
Hvis du Ripper dine BluRay ukomprimeret, så får du da også hurtigt brugt noget diskplads på din NAS.. :)
|
|
Med Venlig Hilsen
Thomas H. LG 55LB650V - Samsung BD-F6500 - Marantz NR1608 - Dali Concept serie |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
![]() |
Det er ikke så meget et spørgsmål om båndbredden på det trådløse netværk. I praksis er det mere stabiliteten som er det største problem.
Et trådløst netværk er simpelthen ikke stabilit nok til at levere en kontinuerlig fejlfri datastrøm, som kræves når man streamer film.
|
|
![]() |
|
Venomous ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 420 |
![]() |
Lige nu tester jeg en Buffalo linkstation live, men jeg opservere lidt hakken.
Kan ikke finde hastigheden på den, men det er i kablet netværk.
afvikler .mkv fil på ca. 15gb i 1080p 24hz via plex på en mac mini. Redigeret af Venomous - 07-Februar-2011 kl. 22:51 |
|
![]() |
|
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
![]() |
Sender din mac mini 50hz ud? Det kan nemt være mange andre steder at det drilller - så prøv lokalt fra harddisken i din mac mini først. Redigeret af Notfast - 07-Februar-2011 kl. 14:56 |
|
.....
|
|
![]() |
|
![]() |
Det hakkede ikke da jeg afspillede fra harddisk før ;-)
|
|
![]() |
|
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
![]() |
Ripper i fuld 1:1 billed og lyd, så skal det være kablet.
Som skrevet ovenfor, er trådløst for ustabilt. |
|
SVP03
|
|
![]() |
|
![]() |
Det er kablet, som skrevet ovenover ;-)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |