recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAS hjælp mig nu..:)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNAS hjælp mig nu..:)

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Epsi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Januar-2007
Status: Offline
Point: 295
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2008 kl. 20:36
Hvad er NAS?
Til top
meta Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2007
Sted: 5300 Kerteminde
Point: 1564
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2008 kl. 20:51
Til top
mr_keep_smiling Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Point: 175
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2008 kl. 23:40
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Hmm jeg har min DS207+ stående ca. 5cm ved siden af mit keyboard. Den er ikke lydløs, men den er bestemt heller ikke hysterisk larmende. Tværtimod er jeg lidt imponeret over, hvor stille den 60mm blæser er.

Hvis man synes en DS207 larmer, så vil jeg mene man har et seriøst problem med sin computer, som jeg formoder man bruger sammen med en NAS, og som sædvanligvis står endnu tættere end en NAS behøver at gøre.

Jeg har et tower med 4x12cm blæsere lige ved siden af mig,

Jeg er stadig ikke i tvivl når nas serveren kører  p.t. står den på skrivebordet foran mig.

Har også lige købt nas´en, så projectet er på længere sigt den skal skilles ad.

Jeg havde en 107 tidligere, den blev skilt og sat i en specielbygget kasse.

Den larmede også, men jeg var ikke i tvivl da jeg skulle købe nas server igen, hvilket mærke jeg skulle ha.

Til top
n.sonne Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-Januar-2009
Sted: Denmark
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2009 kl. 12:27

Oprindeligt skrevet af Breddam Breddam skrev:

Kort og godt: Sonos kræver SVJV absolut intet af en NAS! Derfor er du meget frit stillet mht funktionaliteten i din NAS.

Jeg har også fornyligt købt Sonos og det styrer voldsomt! Det består af en Zonebridge BR100, Zoneplayer 90 + 100 og en iPod Touch som controller.

Dertil kommer at jeg havde en meget basal netværksharddisk (http://www.mediacase.co.uk/) som er tilsluttet en switch. Det er denne NAS jeg har et mindre problem med. Jeg troede heller ikke, som Breddam, at Sonos krævede noget, men når jeg med controlleren browser Albums og den skal loade cover billederne, kommer der forstyrrelser i musikken. Det skal siges at cover billederne ligger i hvert album-bibliotek på disken som "folder.jpg".

At afpille musikken er ikke noget problem. Jeg har undersøgt om der er problemer med de trådløse forbindelser til og mellem Sonos komponenterne, og har forsøgt med at kable Sonos direkte til LAN. Det hjælper dog ikke på problemet.

Tyder dette ikke på at denne NAS ikke har processer/ram nok eller er jeg galt på den?

Redigeret af n.sonne - 29-Januar-2009 kl. 12:32
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2009 kl. 12:52
Det lyder mere som et netværksproblem. Musik har ikke nogen særlig høj bitrate, så det, at der skal loades et billede, burde ikke være noget problem for en NAS.
Det kan jo også være Sonos' måde at håndtere musikken. Måske laver den ikke så stor en buffer?
Min Noxon kan godt spille videre, hvis jeg genstarter min medieserver (Twonky) på min NAS, men det er jo en helt anden måde at håndtere opgaven på, eftersom Sonos ikke kræver en medieserver på NAS'en.

Du kan muligvis have ret i, at din NAS er underdimensioneret, men det lyder mærkeligt, eftersom den bare skal levere data som enhver anden filserver, selvom den jo skal læse forskellige filer samtidig...

Venligst
Søren

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu