|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Epsi ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-Januar-2007 Status: Offline Point: 295 |
![]() |
Hvad er NAS?
|
|
![]() |
|
meta ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-September-2007 Sted: 5300 Kerteminde Status: Offline Point: 1564 |
![]() |
![]() |
|
mr_keep_smiling ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 175 |
![]() |
Jeg har et tower med 4x12cm blæsere lige ved siden af mig, Jeg er stadig ikke i tvivl når nas serveren kører Har også lige købt nas´en, så projectet er på længere sigt den skal skilles ad. Jeg havde en 107 tidligere, den blev skilt og sat i en specielbygget kasse. Den larmede også, men jeg var ikke i tvivl da jeg skulle købe nas server igen, hvilket mærke jeg skulle ha. |
|
![]() |
|
n.sonne ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 29-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 13 |
![]() |
Jeg har også fornyligt købt Sonos og det styrer voldsomt! Det består af en Zonebridge BR100, Zoneplayer 90 + 100 og en iPod Touch som controller. Dertil kommer at jeg havde en meget basal netværksharddisk (http://www.mediacase.co.uk/) som er tilsluttet en switch. Det er denne NAS jeg har et mindre problem med. Jeg troede heller ikke, som Breddam, at Sonos krævede noget, men når jeg med controlleren browser Albums og den skal loade cover billederne, kommer der forstyrrelser i musikken. Det skal siges at cover billederne ligger i hvert album-bibliotek på disken som "folder.jpg". At afpille musikken er ikke noget problem. Jeg har undersøgt om der er problemer med de trådløse forbindelser til og mellem Sonos komponenterne, og har forsøgt med at kable Sonos direkte til LAN. Det hjælper dog ikke på problemet. Tyder dette ikke på at denne NAS ikke har processer/ram nok eller er jeg galt på den? Redigeret af n.sonne - 29-Januar-2009 kl. 12:32 |
|
![]() |
|
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
Det lyder mere som et netværksproblem. Musik har ikke nogen særlig høj bitrate, så det, at der skal loades et billede, burde ikke være noget problem for en NAS.
Det kan jo også være Sonos' måde at håndtere musikken. Måske laver den ikke så stor en buffer? Min Noxon kan godt spille videre, hvis jeg genstarter min medieserver (Twonky) på min NAS, men det er jo en helt anden måde at håndtere opgaven på, eftersom Sonos ikke kræver en medieserver på NAS'en. Du kan muligvis have ret i, at din NAS er underdimensioneret, men det lyder mærkeligt, eftersom den bare skal levere data som enhver anden filserver, selvom den jo skal læse forskellige filer samtidig... Venligst Søren |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |