|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
amarone ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 249 |
![]() Sendt: 17-Maj-2009 kl. 09:18 |
Hej folkens/eksperter Har tidligere spurgt til hvilken NAS, jeg skulle vælge. Fik rigtig mange gode svar. TAK for det. Kan se, at det hele nok bliver lidt dyrere, end jeg først havde regnet med. Havde i starten MAX regnet med sådan noget som Qnap ts 119. Men lidt af ideen ligger jo selvfølgelig i at have dobbelt-harddisk/back-up. Så nu er det nok snarere en Qnap ts219, som jeg er mest lun på. Den nye Synology 209+ bliver nok for dyr (måske er den nye Synology 109+ heller ikke helt dømt ude endnu, selv om den kun har 1 harddisk). Men med sådan en Qnap ts 219, ender jeg nok også i 4.000 kr.`s-klassen. Det primære som jeg skal bruge den til er til min Squeezebox duet + til at lave billede-back-up/hente billeder fra. - Så er det bare, at jeg egentlig ikke helt er klar over, hvad mere jeg får for de mange gode danske gryn. Hvilke yderligere muligheder & glæder giver sådan en NAS mig egentlig? Hvis jeg får en fla`skærm, vil jeg så f.eks kunne streame film direkte til skærmen? (f.eks de nye Samsung LED-skærme med DLNA, tror jeg det hedder) o.s.v. Hvad ellers? Hva` gir` sådan en NAS mig i øvrigt af muligheder? På forhånd TAK Redigeret af amarone - 17-Maj-2009 kl. 09:20 |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7237 |
![]() |
Her er hvad huset bruger vores synology 207+ NAS til: Backup af dokumenter og ligende fra 3 bruger. Musik Billeder. DLNA standarten sammen med en Playstation 3 ( musik ) Bruger den til at have en hjemmeside på. Kalder den uden fra hjemmet - alt som ligger på den. Print server. Bruges til at downloade ting uden PC er tænt. Så jeg kunne aldrig undvære min.. |
|
![]() |
|
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() |
Flerdisk-modeller giver egentlig kun beskyttelse i disk-chrash situationer eller mulighed for ekstra lagerplads.
Så, hvis du regner med at den primært skal bruges som backup af materiale der ligger på andre maskiner kan du vel godt nøjes med singledrev-modeller (såfremt den er stor nok). Hvis en disk chrasher har du jo en kopi af filerne på en anden maskine. Situationen er anderledes hvis du ikke har tilstrækkelig plads på dine PC'ere og NAS'en derfor bliver eneste lagringssted for nogle filer, og du gerne vil sikre dem mod nedbrud, eller at du har så meget at det ikke kan være på en singledrev NAS. Mht. hvad en NAS kan bruges til så afhænger det af model/fabrikat, vil anbefale at du læser hos disse f.eks. Synology eller QNAP for et komplet overblik istedet for at vi lister tilfældigt op her. |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
Du kunne også overveje en DS-209 (uden +) - den performer ret godt og er klart bedre end eks. 207+! Se også NAS charts hos SmallNetBuilder.
|
|
![]() |
|
jblaabjerg ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 105 |
![]() |
Har sendt dig en PM, hvis du vil købe brugt...:-)
|
|
![]() |
|
amarone ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 249 |
![]() |
Sorry jpblaabjerg. Glemte at svare Men jeg tror, at jeg er ved at være sporet ind på, at det skal være den nye Qnap ts119. Men igen mange tak for dit ellers fine tilbud |
|
![]() |
|
jblaabjerg ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 105 |
![]() |
Helt fint. Husk dog at Qnap ikke levere SC som pakke endnu. Der skal du selv rode med SSOTS. Det behøver du ikke med en f.eks. Syno 109+. Jeg kan se at Interdata har den i deres katalog. Jeg kunne ikke finde mig en 409+ på lager, så jeg ringede til EET (interdata og eet er de danske distriputører af synology), 2 timer senere sad jeg med en 409+ i skødet...:-) Så bare fordi den ikke er på edbpriser behøver det ikke betyde at den ikke findes, eller er for dyr. Held og lykke med købet. Hvis du lander på Synology kan du bare spørge om hjælp, hvis der er noget. |
|
![]() |
|
![]() |
Hmmm. Er ikke helt sikker på hvad du mener med at Qnap ikke leverer Squeezecenter som pakke endnu, og at jeg selv skal rode med SSOTS. Den er da ellers "forberedt" til det, så vidt jeg har set: Tillykke med din 409+. Det er vist en ordentlig krabat |
|
![]() |
|
![]() |
|
|
![]() |
|
![]() |
Det er jo bare muligheden for at installere pakker. Som der står i teksten skal du selv køre SSOTS på. Det er lavet af flipflop, der bare er menig bruger. Det er helt sikkert noget der kan gøres og du vil kunne få hjælp til det på deres forum, men det er ikke det samme som pakken fra Synology. Jens |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |