recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAS, hvad med sikkerheden?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNAS, hvad med sikkerheden?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Victorkarl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Emne: NAS, hvad med sikkerheden?
    Sendt: 20-November-2008 kl. 22:14

Hej

Jeg har lige købt og installeret en NAS på mit netværk, den er koblet direkte på min Linksys trådløse router med netværkskabel.

Men hvordan er den beskyttet mod angreb fra internettet?

Er der en reel fare for angreb og hvad kan jeg evt. gøre for at undgå at udefrakommende får adgang til mine filer?

NAS = Buffalo Link Station Live

Router = Linksys WRT54G

mvh
Karl
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2008 kl. 22:33
Du kan åbne services på din NAS svarende til nogle porte i din firewall. Du har en hardware-firewall i din router. Disse porte skal åbnes for indgående trafik, før du får problemer.
Disse problemer kan formindskes væsentligt, hvis du beskytter adgangen med password.
Der er services på nettet, som kan fortælle dig om dine åbne porte.
Google is your friend

Hvis du skal bruge din NAS til ftp og http, skal du åbne port 80 og port 21, så vidt jeg husker. Her er der mulighed for at styre, hvilke mapper du tilgængeliggør for adgang. Det styrer du i din NAS.

Venligst
Søren
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2008 kl. 08:35
Hvis du ikke har nogle port åbnet i din router hvor trafikken bliver sendt (forward'et) til din NAS har du jo ingen problemer.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu