recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAS indkøbsliste til 1.gangsbruger
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NAS indkøbsliste til 1.gangsbruger

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mortenstryhn Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Marts-2006
Status: Offline
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenstryhn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: NAS indkøbsliste til 1.gangsbruger
    Sendt: 02-Juni-2021 kl. 11:20
Jeg har kigget på at få mine film over på NAS i noget tid nu, og tror jeg er ved at have indkøbslisten klar. Dog er jeg rookie på området, så vil lige høre herinde om det jeg påtænker giver mening.

Jeg har en del DVD og Blu Ray film, som skal over på NAS'en (vil fylde ca 3-4TB). Jeg vil rippe dem med min MacBook Pro med MakeMKV i lossless kvalitet.
Afspilning vil kun foregå på Apple TV og iPad (via Infuse tænker jeg) - det er de devices vi har og bruger i husstanden. Så vidt jeg har forstået behøver man færre hestekræfter når afspilning sker på Apple hardware, da NAS'en ikke behøver transcode. Herudover er vi kun to i husstanden, så antallet af samtidige streams er 1 eller 2.

Hardware mæssigt har pt dette på indkøbslisten:
- Pioneer BDR-XD07UHD blu ray drev til ripping
- Synology DS419slim med plads til 20TB fordelt på 4 harddiske (størrelsen tiltaler)

Hvad siger folket herinde?

Er der andre blu ray drev som er bedre og er den Synology god nok til formålet?

Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2021 kl. 13:32
Havde nok ikke valgt slim modellen   men model med 3,5'' diske da udvalg og priser kan være mere fornuftige

Den skal nok klare stream af film uden problemer hvis dit netværk er ok
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2021 kl. 13:42
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Havde nok ikke valgt slim modellen   men model med 3,5'' diske da udvalg og priser kan være mere fornuftige

Den skal nok klare stream af film uden problemer hvis dit netværk er ok

Var igang at skrive det samme:).

Jeg står i samme båd som trådstarter og er i tvivl om mit valg. Jeg bruger også infuse og har kig på synology ds420j, men er sgu i tvivl om ikke jeg skal tage en med mere processor kræfter til også at køre Plex server eks.

Men hvis du udelukkende er infuse bruger, så burde en 420j være rigeligt.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu