|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
|
Skal du tilgå FTP-serveren ude fra nettet? Redigeret af avh - 29-Marts-2008 kl. 09:00 |
||
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
||
![]() |
||
knudsendk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 209 |
![]() |
|
ja jeg skal tilgå den ude fra nettet. Jeg har ikke helt styr på hvordan jeg laver fast ip-adresse hos min leverandør?? jeg har nattet min router til port 21 |
||
![]() |
||
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
|
Det er en "ydelse" man skal bestille og betale for hos internet-udbyderen...
Og man får så IP-adressen oplyst af udbyderen. Der er et alternativ, selvom man har dynmisk ekstern IP-adresse, det noget med at anvende en DNS-service, hvorman via et navn tilgår din router, uanset den måtte skifte ip-adresse ind imellem.... |
||
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
||
![]() |
||
knudsendk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 209 |
![]() |
|
hej avh! det her er vist et nummer for kompliseret for mig, du har været en super hjælp, men jeg kan ikke få det til at virke, desværre! Jeg synes at jeg har fået sat min opkopling til fast ip og fået tildelt en port 21 til min nas i routeren, men hvis jeg prøver at tilgå nasen ude fra nettet via ipadressen sker der bare ingenting. |
||
![]() |
||
tougher ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 163 |
![]() |
|
Kundsendk:
Din ftp klient skal køre "passiv" mode. Men det kræver at du også port forwarder de porte der står inde under nas'ens ftp del under "passive port range" eller ligende. Men du skriver "der sker bare ingenting", får din ftp klient forbindelse til nas'en på nogen måde? |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg har portfowarded port 21 i min router, aner ikke om min nas kører passiv mode??, når jeg sidder på mit lokale netværk kan jeg tilgå nas via ipadressen jeg har tildelt den, men hvis jeg prøver via nettet kommer der ingenting
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Hvis du er i stand til accesse ftp-serveren fra en browser på en pc i dit interne netværk, med ftp://192.168.1.xx, så skulle den side af sagen være i orden. Redigeret af avh - 29-Marts-2008 kl. 14:41 |
||
|
||
![]() |
||
tougher ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 163 |
![]() |
|
Fast ip eller ej. Så skifter din internet udbyder sjældent din ip ud, da de nemmere kan "holde styr" på dig.
Find den på http://myip.dk Du skal (kan ikke) ikke indstille din nas til at køre passive mode, men det skal din ftp klient. Og så skal du port forwarde de porte nas'en er indstillet til at køre med når der tale om passive ftp. http://www.synology.com/wiki/index.php/How_to_Access_Synolog y_Services_Remotely_via_the_Internet Siger porte 55536 til 56559, men det kan sagtens være nogle andre. Find dem i ftp konfigurationen på nas'en. Port 21 bliver nemlig kun brugt som "hovedindgang" til ftp serveren. Derefter bliver server og klient enige om en port at snakke sammen på. Når så ftp serveren er bag en router skal den også kende de "snakke sammen" porte ftp serveren benytter sig af. |
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
I min router (WRT54GL med DD-WRT firmware) kan jeg lave en portforward opsætning hvor port ZZ på WAN siden forwardes til port 21 på 192.168.1.XXX (LAN siden). Ved at køre FTP på en ikke-standard port undgår jeg nogle forsøg på at hacke min server. Der skal selvfølgelig stadig være et effektivt password, men logfilerne bliver ikke fyldt op med bunker af forbindelsesforsøg. |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
De fleste routere i dag understøtter DynDNS. |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
God ide, det med ikke at bruge standardporten til FTP!
|
||
|
||
![]() |
||
KissmeTiger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 518 |
![]() |
|
Lige præcis. Ingen grund til at betale for noget som helst. Men brug dyndns.org og ikke .dk.
|
||
Panta rei
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |