|
|
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Forfatter | |
knudsendk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 209 |
![]() |
Hej Kissmetiger Kan du komme med en udførlig vejledning til hvordan man sætter netværket op til at bruge dyndns, det ville jeg blive vildt glad for. Håber der er lidt hjælp at hente. Hilsen Knudsendk |
|
![]() |
|
KissmeTiger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 518 |
![]() |
Vi kan da prøve 2) find dig et brugernavn og et password og opret dig som bruger ( 'create account' øverst i skærmbillede) som du sikkert har gjort det på mange andre sites. Standardforløb hvor du skal reagere på en mail du modtager. Bemærk at du ikke bare kan oprette nye brugere og få endnu flere domænenavne. Du kan max. få 5, mener jeg det er. 3) log på med dit brugernavn og password. 4) midt på siden er der 4 blå kasser. I kasse nr. 2("services") klikker du på 'Dynamic dns'. 5) I højre side er der en gul knap hvor der står "get started". Det lyder som om det er et godt sted at starte. ( iøvrigt skader det jo ikke lige at læse/skimme de sider du kommer ind på. Det giver en idé om hvad der foregår 6) Nu skal du vælge værts- og domænenavn. Det er det du kommer til at skrive i adressefeltet for at tilgå din NAS fra nettet. Vælg frit et værtsnavn og vælg mellem 88 forskellige domænenavne. 7) tag stilling til om du har brug for wildcard ?, lad 'host with ip address' være markeret og klik på 'use autodetected ip adress' . Det er din eksterne IP adresse hvis du skulle være i tvivl. Du kan jo lige åbne en ny fane i din browser og tjekke på www.myip.dk . De to ip'er skulle helst være identiske 8) klik 'save','create host' eller hvad der nu står nederst. 9) Nu mangler vi at sikre at hvis/når din eksterne ipadresse skifter så kædes den stadig sammen med det domænenavn du har kreeret. Det kan mig bekendt gøres på 3 forskellige måder, afhængigt af hvilken router og nas du har. 10) I min router (Linksys WRT350N) er der under setup en fane der hedder 'DDNS'. Her kan jeg udfylde med mit brugernavn og passw. fra dyndns.com og andre lige ud af landevejen indstillinger. Når jeg har gemt de rigtige indstillinger her sørger routeren for at alt er up-to-date. 11) På min NAS, Synology ds 207+ kan man aktivere DDNS support. Det er de samme ting jeg skal skrive her som i min router. 12) En tredje mulighed er at downloade Dyndns updater fra www.dyndns.com . Den ligger under 'support' ( øverste gule bjælke). Installer programmet og udfyld undervejs. Mener ikke der er de store ting i det. Du skal bare vælge 'automatic' hver gang du får chancen. Hernæst skal du have styr på portforwarding osv. men det er et andet emne.
Redigeret af KissmeTiger - 30-Marts-2008 kl. 10:38 |
|
Panta rei
|
|
![]() |
|
knudsendk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 209 |
![]() |
Hej Kissmetiger!! Det er da den bedste hjælp jeg nogensinde har fået, tusind tak for det, so far er det hele bare gået som det skal. Nu er det det her portforwarding!! her skal jeg lige have et par hints. Er det den ip adresse som står under dyndns som skal forward de porte som er i min nas?? Hilsen knudsendk |
|
![]() |
|
tougher ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 163 |
![]() |
Det er nas'ens interne ip der skal forwardes til.
Den som starter med 192.x.x.x eller 10.x.x.x eller 172.x.x.x |
|
![]() |
|
KissmeTiger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 518 |
![]() |
Hej knudsendk Gå ind på www.portforward.com I andet afsnit står der : " Our Routers...". Klik på Routers. Find din router på listen der kommer frem når du scroller nedad. I den alfabetiske oversigt der nu kommer frem skal du klikke på det du gerne vil sætte op. Var det ikke FTP ? Den følgende side viser så de indstillinger du skal have gemt i din router. Du skal have routeren til at sende ftp trafik til din nas, så du skal kende ip-adressen på din nas. Når du har fået tilføjet de indstillinger i routeren burde det spille .
|
|
Panta rei
|
|
![]() |
|
![]() |
hej KissmeTiger Nu har jeg oprettet en dyndns og jeg har forwarded nassens port i min router. burde jeg så ikke kunne finde den når jeg nu skriver min dyndns adresse som www.xxxx.xx ? eller hvad gør jeg ?? Ja hvis der er andre der har ideer er i velkomne til at hjælpe selvom KissmeTiger har været super! |
|
![]() |
|
![]() |
Hej knudsen Hvis du vil på med www. så skal du også portforwarde http. Samme fremgangsmåde som med ftp. Der er altid noget der kan drille med den slags her. Måske noget med en firewall eller indstillinger på den computer du forsøger at logge på med. Et opkald til din isp kan også gøre udslaget. Men prøv at sætte http op som beskrevet på portforward.com. Og så er der noget med hvis du forsøger at logge på indefra dit eget lan. Kan ikke lige huske hvordan det er..men du kan jo lave en konto til en ven og få vedkommende til at logge på. Det forum der hører til din nas kan vel også komme med nogle tips ? http://forum.qnap.com/ Men umiddelbart skulle der være en chance for at det kan fungere hvis du har fulgt hvad jeg har beskrevet |
|
Panta rei
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |