recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAS med backup i skyen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NAS med backup i skyen

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
cholm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Maj-2006
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: NAS med backup i skyen
    Sendt: 27-April-2013 kl. 08:20
Jeg har udskiftet min TDC ADSL med en ny fiberinstallation, og skal derfor af med min TDC HomeDisk som er en NAS-server med automatisk backup i skyen.

Findes der et godt alternativ til min nuværende løsning?

/cholm

Til top
lks Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-December-2009
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lks Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2013 kl. 11:47

Er helt sikker på at de store NAS fabrikanter tilbyder en eller anden form for backup i skyen.

Har selv Synology, og her tilbydes backup f.eks via en App Amazon Glacier, http://aws.amazon.com/glacier/ . Den er godt nok stadigvæk i beta men fungere eftersigne fint.
Der udover findes der 3'ed parts apps som f.eks CrashPlan.
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-September-2011
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2013 kl. 13:02
Til top
Scratch Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 54
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Scratch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2013 kl. 00:57
Jeg har en Qnap stående og har installeret Crashplan på den, det fungerer perfekt.
Den står og tygger sig igennem mine foto backup, 80% færdig med 900 gb RAW filer :) (har ikke fiber, så det tager sin tid)
Silence is golden when you can't think of a good answer.
Til top
cholm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Maj-2006
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 17:16
Tak for hjælpen. Havde helt overset jeres svar.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 18:53
Oprindeligt skrevet af Scratch Scratch skrev:

Jeg har en Qnap stående og har installeret Crashplan på den, det fungerer perfekt.
Den står og tygger sig igennem mine foto backup, 80% færdig med 900 gb RAW filer :) (har ikke fiber, så det tager sin tid)

Hvordan har du gjort? Har du et link til en vejledning.

Venlig hilsen
KB
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu