|
NAS med iTunes server funktion |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
ChristianTT ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-August-2008 Sted: Hillerød Status: Offline Point: 800 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-April-2012 kl. 13:59 |
Hey
Jeg er helt ny på streamingsområdet, men vil høre om dette er forstået korrekt. Med en nas harddisk med iTunes server funktion er det så muligt at ligge sin musik over på denne og så styre den fra Remote app'en på en iPhone og streame lyden til sin airport ekspres? Kan ungerne så samtidigt gøre dette med deres iPods til deres airport ekspres uden musikken bliver blandet sammen? Mvh Christian |
|
![]() |
|
ChristianTT ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-August-2008 Sted: Hillerød Status: Offline Point: 800 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ingen der kan hjælpe mig ?
![]() |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
Nej - du skal have en computer stående tændt. iTunes "Server" er misvisende. Alt hvad den gør er at du ikke manuelt behøver tilføje dine numre til din eksisterende iTunes installation. Musikken bliver synlig som "Shared music". Men du får ikke vist covers.
Men hvis du køber en Synology NAS så har Synology iPhone App'en DS Audio som kan streame direkte fra NAS til en Airport express. Og det er vel det du ønsker.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
PS jeg har en MacMini kørende med iTunes. Ved at tænde for "Home sharing" både i iTunes og på iPhone/iPad kan ungerne streame alt det musik de vil og se alle de film jeg har liggende i iTunes overalt i huset uden brug af andet software.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Super.. Jeg kigger på en Synology.
Tak for hjælpen |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 8 ![]() -- ![]() Oprettet: 05-August-2008 Status: Offline Point: 650 |
Hej Christian,
Du har fuldstændig i din antagelse i at du kan have iTunes server liggende på en NAS. De fleste NAS bliver solgt med dette program og ikke kun den af Kim foreslåede synology. Der er en del apps som kan hente film, musik og billeder til andre Apple devices via en iPhone. Plugplayer kan det du godt vil Det er ikke korrekt at du skal have en pc tændt. |
|
![]() |
|
"iTunes Server" kræver at der er en iTunes klient i den anden ende = en computer der kører.
Men en NAS har andre services - f.eks DLNA - som gør at andre programmer kan afspille direkte fra NAS'en - ikke kun Synology. Jeg skriver så at Synology kan streame direkte til en Express - altså ikke AirPlay hvor man streamer fra NAS -> telefon -> Express. Og det er der så vidt jeg ved ikke andre der kan.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Ok - nu bliver jeg lidt forvirret
![]() Kan du evt. linke til en harddiske med denne funktion. Det skal bare være med 1 tb. Mvh Christian |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 8 ![]() -- ![]() Oprettet: 05-August-2008 Status: Offline Point: 650 |
Christian det kan jeg godt forstå. Kim har ret. Det jeg taler om er DNLA.
Det du spørger om i dit spørgsmål er det jeg svare på og det behøver du ikke iTunes server til. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |