recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAS - Mediabox - Squeze eller??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNAS - Mediabox - Squeze eller??

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
j_mil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2007 kl. 23:26

Jeg har heller ikke de bedste erfaringer med Buffalo. Synolgi er "lethedmæssig" på niveau med Maxtor. Men ellers som Kris skriver køb en, hvor den ligger på, hvis man er usikker på hvordan det gribes an.

// JM



Redigeret af j_mil - 08-Marts-2007 kl. 23:26
Til top
PioKRU Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2007 kl. 10:05

Baronen3:
Der er absolut ingen hakken eller lignende. Det skal dog bemærkes at den Linkstation jeg har er udgået og en ny er kommet - LS PRO. Den er noget hurtigere, ARM8 processer, mere ram og ikke mindst SATA hdd. Den kan også åbnes for opgradering.
Jeg har 2 stk LS2 bokse kørende så jeg har ikke testet at både streame musik og film samtidigt da de kører hver sin ting.
Jeg har lige installeret en LS PRO med Freelink (Debian) og twonky mediserver og det var faktisk ret lige til.

Karsten

Pinnacle Soundbridge, Pinnacle Showcenter, 2 * LS2 250GB NAS, Firefly Media Server, Twonkyvision, Samsung LE40M71B
Til top
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2007 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af PioKRU PioKRU skrev:

Større setup er det måske, det kræver lidt linux "evner" ... prismæssigt så synes jeg det er overkommeligt.

Linkstation NAS 320GB : ca 1760,-
Soundbridge : 1000,-
Pinnacle SC200 : 1238,-

Så alt i alt omkring ca 4000,-
Det gir en rigtig god løsning - sw udgifter omkring 120,-

Dertil skal du selfølgelig bruge nogle enten aktive højttalere eller et eksisterende stereo da Soundbridgen ikke siger meget i sig selv.

Dertil skal du bruge ca 1 -2 timer (hvis du ved hvad du skal gøre) til at sætte linux'en op med Twonkyvision (0g evt Firefly).

Men det virker super godt - uden udfald og med god kvalitet.

er Pinnacle SC200 en god video-streamer med godt billed og logisk brugerflade. overvejer selv en d-link 520 som så har HDMI  også........??? den var der måske ikk da du købte din Pinnacle eller hvorfor den?!

Til top
Baronen3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 65
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2007 kl. 22:27

 

Dreamsteam:

Den Dreambox, ser ud til at have en røvfuld funktioner må jeg sige, men mange af funktionerne, ser ud til at være rettet mest mod parabol brugere. 

PioKRU:

Jeg fik hvis ikke skrevet det jeg mente før. Det jeg gerne ville spørge om, var om selvsamme NAS både kan have Twonkey installeret til musik server og så anvende samme NAS til at streame video fra. Ikke på samme tid, men f.eks. høre musik i løbet af dagen og se en HD film om aftenen.

 Den "nye" Linkstation  du nævner er det den som hedder: Linkstation Pro ls-350 gl? Til ca. 1800 kr på edbpriser er den er jo noget billigere end Qsnap Nas'en, men om den så er for "langhåret at sætte op" må jeg jo overveje.

 

 Jeg må til at undersøge de forskellige løsningen lidt nærmere og få prioriteret mine ønsker, så jeg kan få et godt kompromis.

 Baronen

Til top
PioKRU Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2007 kl. 23:40

Baronen3:
Ja det kan den sagtens.
Det er den jeg mener, har lige lavet en - den er helt ny "knækket" og kan kun køre "Freelink" firmwaren som er baseret på en Debian. Jeg foretrækker selv Openlink.
Man skal køre 2 firmware opdateringer og det er faktisk lige ud af landevejen. Så får en man åben linux box som du kan tilgå med SSH.
http://linkstationwiki.net/index.php?title=FreeLink

Herefter kan du læse hvordan du installerer TwonkyMedia :
http://linkstationwiki.net/index.php?title=TwonkyVision_UPnP _MediaServer

Og så er du kørende

Pinnacle Soundbridge, Pinnacle Showcenter, 2 * LS2 250GB NAS, Firefly Media Server, Twonkyvision, Samsung LE40M71B
Til top
dreamstream Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2007 kl. 18:46

Baronen3

Dreamboxene kan konfigureres med den type tuner man selv vælger 7025 modellen kan ovenikøbet have to valgfrie tunerere. Når du vil benytte boxen til at vise film på, er det naturligt at vælge en box der også kan optage film parabol, DVB-t eller hybridnet. Den kræver dog noget linux kendskab og lyst for at arbejde optimalt, men ja langt de fleste benytter den i forbindelse med parabol.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu