|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
petrich ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 03-April-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 6 |
![]() |
har i nogen i kan tilråde til QNAP?
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
![]() |
De står på QNAPs liste uden bemærkninger, så de skulle virke uden videre. Jeg har måske nok været for forsigtig, når jeg købte 24/7 serverdiske, i stedet for almindelige consumerdiske. EDIT: her er listen: http://www.qnap.com/pro_compatibility.asp
Redigeret af Brixen - 04-April-2011 kl. 13:02 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
![]() |
Den her Seagate er vist bedre
Den er hurtigere end ST32000542AS og den har været anbefalet i en anden tråd. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
2ben ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1498 |
![]() |
Hej, Jeg syntes du skal vælge en synology NAS. Kig på entes DS 211+ eller DS 410. Jeg bruger selv WD GREE diske på 2TB i en af mine - det virker super godt og har ikke oplevet problemer. Man skal blot huske at køre WDIDLE3.exe inden.
Mvh. Torben
|
|
![]() |
|
JorgenC ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 69 |
![]() |
Hejsa
hvis det ikke skal være QNAP eller Synology, som jeg synes er forholdsvis dyre, så kig på http://www.buffalotech.com/comparison-charts/network-storage/home-and-small-office/ Der kan du få 4 TB for 2500,- http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=ls-wv&sp=all&pid=4406993 Den kan ikke så mange ting som QNAP, men den kan DLNA og er ret hurtig. mvh Jørgen
|
|
![]() |
|
petrich ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 03-April-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 6 |
![]() |
Hej alle og rigtig mange tak for jeres udmærkede svar. Jeg har nu besluttet mig og bestilt følgende:
QNAP TS-219P+ ALL IN ONE NAS (NO DISK) 2 stk. SAMSUNG ECOGREEN F4 2TB 5400RPM SATA/300 32MB Nu kommer så mine næste spørgsmål, jeg håber i også vil svare på. Ja nu kommer det jo om et par dage, er der noget jeg absolut skal huske at gøre først. Hvordan kommer jeg lettest igang, ja i grunden hører jeg gerne andres erfaringer med opsætning og indstallering af ovennævnte.
|
|
![]() |
|
dknia ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 40 |
![]() |
)
Disse drives havde et silent corruption issue hvor der efterfølgende blev udsendt en patch der ikke ændrede firmware versions nummeret. Fejlen blev opdaget i december. Du skal altså være opmærksom på, om de er opdaterede, og hvis du er i tvivl selv køre firmware update. I så fald skulle du være OK.
|
|
/Niels
|
|
![]() |
|
![]() |
@dknia
Mange tak for påmindelse, er opmærksom på det og vil reagere derefter når jeg får dem.
|
|
![]() |
|
2ben ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1498 |
![]() |
Held og lykke med dit nye setup.
Mvh. Torben
|
|
![]() |
|
Brianigenigen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 624 |
![]() |
Nu har kammeraten købt et elelr andet billig NetGear NAS. Hvad skal man være opmæksom på når man installere den NAS. Jeg mener der er vidst noget med noget QoS , men er ret usikker omkring det. Findes der en hjemmeside hvor man går LIDT i dybten med at installere en NAS. Jeg installerede jo bare unRAID, og har ikke rørt den siden hehe
|
|
![]() |
|
len61 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Januar-2007 Sted: Ama'r Status: Offline Point: 1499 |
![]() |
QOS er styring af båndbredde til specifik ip.Adr./Mac.Adr. eller navngivet pc. så det nemmeste er at slå det fra, hvis du skal streame, fra nas. Er iøvrigt glad for min NDuo.
|
|
Lauri Törni/Larry Thorne
Soldier under 3 Flag's |
|
![]() |
|
Drizzes ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6 |
![]() |
Hej Hopper lige med på tråden.. Er selv igang med at finde ud af hvad der skal stå medvirke til øget el forbrug Jeg er som så mange andre i vildrede om det skal være en Qnap eller en Synology NAS der kommer til at stå der hjemme, og jeg er kommet frem til at valget skal bestemmes udfra 2 punkter. Qnap'en har deres Cloud funktion, som jeg synes er rigtig lækker, hvor Synology ikke har denne mulighed. Men tilgengæld kan Qnap'en ikke levere MKV format over DLNA. og her kan synology'en dette. Kan det virkelig passe at Qnap'en ikke kan afspille dette, som de fleste af nok bruger det MKV format Håber i kan hjælpe |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |