|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
flemsehj ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 157 |
![]() Sendt: 16-Februar-2011 kl. 20:12 |
|
Pladsen på hylderne er ved at være trang, så jeg overvejer en NAS til mine film.
Mange anbefaler Synology, så det ender nok med en af deres modeller. Jeg har et Panasonic TX-P50V10, og det kommer jo med programmet TwonkyMedia, som jeg forsøgsmæssigt har installeret på min stationære pc. Det virker sådan set fint nok. Jeg kan se de videostumper, der ligger på pc'ens harddisk, men.... Det kræver jo at pc'en skal være tændt. Jeg foretrækker selvfølgelig at tv'et kan trække filmene direkte fra NAS'en. Så vidt jeg kan læse mig til, kommer Synology med noget, de kalder DSM. Kan mit tv se film direkte fra NAS via det program, eller skal der mere til? Og... Hvilket program anbefaler I andre til at rippe film med? Det gælder både dvd og bluray. På forhånd tak. Flemming |
||
![]() |
||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
|
DSM = DiskStationManager - den software du bruger til at administrere din NAS - det er vel groft sagt operativsystemet for boksen.
Kender ikke dit TV, men hvis det understøtter DLNA, kan du slå denne feature til på din Synology NAS og på den måde servere musik og video fra NAS'en til dit fjernsyn. |
||
![]() |
||
MATRIX ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-November-2008 Status: Offline Point: 265 |
![]() |
|
Flemsehj
Du kan også installere TwonkyMedia på en Synology, men om din licens dækker ved jeg ikke. Det lader til at mange har problemer med at afspille direkte til et tv via DLNA når man læser diverse tråde her på recorder, især hvis det er samsung skærme. Men hvis dit Panasonic TX-P50V10 lever på til DLNA standarden, burde det ikke være noget problem. Jeg har selv haft problemer med at min Oppe bdp83 ikke overholdt standarden og ikke helt vil samarbejde med min Synology, men nu er der sat en Dune HD samrt op til at varetage dette, og nu spiller det 100% |
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
![]() |
|
QNAP NAS kommer med Twonky Mediaserver installeret. Den skal bare startes. Redigeret af Brixen - 17-Februar-2011 kl. 11:16 |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
flemsehj ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 157 |
![]() |
|
Grundig research er påkrævet, før man investerer en lille formue
![]() Godt jeg huskede det. Det viser sig jo, at mit tv (Panasonic TX-P50V10) godt nok er med DLNA, men kun understøtter få videoformater - bl.a. MPEG2 og noget DivX-halløj. Det var jo ikke lige det, jeg regnede med. Hvis jeg forstår tingene korrekt, så er MPEG2 ikke godt nok til HD, og et nyt tv er ikke en mulighed, så hvad kan jeg gøre? Er det noget med en box, der kan være modtager, eller hvad skal jeg ud i? Desuden... Hvilket format skal man rippe i, hvis man ønsker lossless kvalitet? Flemming |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19834 |
![]() |
|
Hvorfor er det ikke det? Klaus |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det er det måske alligevel? Jeg havde det indtryk, at det skulle være MPEG4, men det er måske en misforståelse? Kan jeg få fuld HD-billed- og lydkvalitet med MPEG2? Hvis ja, er der jo ingen problemer. Flemming |
||
![]() |
||
urup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2009 Sted: Odense, Danmark Status: Offline Point: 670 |
![]() |
|
Jeg tror godt du kan få HD-kvalitet i MPEG-2, det vil nok bare fylde meget og derfor foretrækker man vel at bruge MPEG-4
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Så er jeg vist ved at have styr på begreberne.
Nu mangler jeg bare et godt råd, angående ripper-programmet. Hvad kan I anbefale? Det skal kunne rippe både dvd'er og bluray. Flemming |
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
|
http://www.dvdfab.com/
også ville jeg vælge dvd copy og blu ray copy licensen så gemmer du i tabsfri originalversion og det er iøvrigt også den hurtigste måde, jeg selv købte lifetime licens.
Med mindre du skal omkode filmene til feks mobile afspillere ala ipad osv. så skal du også bruge ripperversionerne.
edit så lige du vil køre det over dlna... det bliver du træt af i længden.. det kommer til at tage en krig at rippe film... køb hellere en ordentlig nmt (popcornhour eller dune hd) som afspiller, og lad den tappe direkte på din NAS via smb/nfs... det er langt mere fleksibelt, og understøtter langt flere formater.. og det er MEGET hurtigere at lægge film over på NAS via copy funktionen istedet for rip funktionen.. hvor du også risikerer kvalitetstab Redigeret af rhsin - 19-Februar-2011 kl. 21:14 |
||
Mvh
René |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |