recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAS og dlna
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNAS og dlna

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Hans Jørgen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2010 kl. 16:27
Seneste:

MP3 filer kan afspilles på TV,et - lagret på NAS enheden v.h.a. dlna.

Billedfiler under 80 kb kan også overføres., men mine normale billedfiler der på ca. 3,2 mega. kan stadig ikke ses.  Nogen nye forslag ?
Hans
Til top
visky83 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Marts-2011
Sted: Aarhus
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2011 kl. 14:19

Hej Hans Jørgen,

Jeg har lige købt samme NAS som dig (og har faktisk også samme tv model). Jeg stødte på præcis samme problem mht. billedfiler (har ikke prøvet mp3 endnu). Ved en google-søgning kom denne tråd op, hvilket jeg selvfølgelig er meget glad for i håb om at du har fundet løsningen.

Håber du har tid og lyst til at forklare mig løsningen - på forhånd mange tak

Mvh. Jeppe

Tlf. 40829901

Mail: jvissing@gmail.com

Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2011 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af Hans Jørgen Hans Jørgen skrev:

Hej igen

Produktnavnet er: Home Media Network Hard Drive. Firma Iomega. 1 TB. Et eksakt navn kan jeg ikke finde, hverken på emballage, faktura. På drevet er anført et modelnummer:31803000.

Jeg har talt med Sony uden et egentligt resultat.

En bekendt har indikeret at port 132-135 og 445 i routeren ikke er åbnet.  Det ligger noget udover det jeg pt. teknisk forstår,  så det har jeg endnu ikke undersøgt.

Status:
 Backup og adgang virker i forhold til PC.
 DLNA virker ikke.
 Fjernadgang virker ikke.

Jeg har endnu ikke afprøvet "active folders" (adgang til Facebook, FTP, You Tube m.m.)

Da både din NAS og TV'et kører på det lokale netværk, kan det ikke have noget at gøre med hvilke porte i routeren der er åbne. Det har kun betydning hvis man skal tilgå NAS'en fra Internettet.
/Peter
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu