recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAS og Hiper - virker det for dig?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NAS og Hiper - virker det for dig?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
chester Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-August-2016
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: NAS og Hiper - virker det for dig?
    Sendt: 01-August-2016 kl. 23:03
Hej,

Jeg er netop skiftet til Hiper Bredbånd.

Jeg kan ikke få det til at du med min nas, en Synology DS212j.

Før brugte jeg Fullrate, og med deres router var der ingen problemer, når jeg kørte Synologys eget EZ-setup-program.

Med Hiper får jeg en dialogboks i EZ-setup, som hedder:
"cannot obtain network environtment" og "DNS name resolution is currently abnormal". Please make sure your DNS server is able to resolve public domain names.

Jeg henvendte mig til Hiper. De har nu tilsluttet mig Dynamisk IP-adresse. Men det hjælper ikke.

Jeg er totalt grøn i det her - er der nogen på linien som har forstand på det?

mvh
Chester

Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Point: 358
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2016 kl. 09:50
Jeg kan ikke hjælpe med din Synology, men kan fortælle at jeg ikke har nogen problemer med min Netgear Readynas og Hiper. 

Da jeg skiftede udbyder, fra Yousee til Hiper, fastholdte jeg navnet på mit netværk, hvilket gjorde at alle mine gadgets, bibeholdte forbindelsen, og jeg skulle ikke rundt og ændre navn på de forskellige kablede og trådløse gadgets.
Til top
fredvej Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-August-2010
Sted: Esbjerg
Point: 91
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér fredvej Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2016 kl. 21:34
Oprindeligt skrevet af chester chester skrev:

Med Hiper får jeg en dialogboks i EZ-setup, som hedder:
"cannot obtain network environtment" og "DNS name resolution is currently abnormal". Please make sure your DNS server is able to resolve public domain names.

Har også Hiper med dynamisk IP. Hiper sætter DNS til 8.8.4.4 , altså Google. Den kan ikke resolve noget på dit lokale netværk.

Har du internetforbindelse fra den PC hvorpå du kører EZ-setup ? (ikke dumt spørgsmål, du kunne jo have skrevet dit indlæg via din gamle ISP eller fra et andet sted.)

din EZ-setup: "cannot obtain network environment" tyder på noget tosset i din DNS. Hvis du ikke har sat din PC op til andet, så får den sin adresse med DHCP. Det gør nogen ting nemmere. Det gør kabler til router fra PC og fra NAS også, dvs ikke wifi.

Forslag til eksperiment:
1) sluk for alt på dit net.
2) tag antennekablet ud af routeren
3) tænd for routeren og vent til den er startet helt. Den vil nok blinke fortvivlet med lampen der viser manglende netforbindelse, men hvis du giver den fem minutter har den nok resigneret.
4) tænd for den PC hvorpå du vil køre EZ-setup. Påstår den at den har netforbindelse, men ikke til internet ? I så fald burde dit interne net mellem router og PC fungere. (I nedenstående regner jeg med at du kører Windows)
Åbn en kommandoprompt og skriv
ipconfig
Den svarer med en del output, men den interessante er
   Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.0.1
Den IP-adresse er routerens adresse på dit eget lokale net.
Skriv
nslookup migselv
og læg mærke til hvad den skriver i linjen med Server:
Det er den DNS-server som er aktiv lige nu. Står routerens adresse der ?
Kør EZ-setup. Hvilke meddelelser kommer nu ?

5) tænd for din NAS og vent til den er startet helt op. Genstart EZ-setup på PC'en. Hvilke meddelelser kommer nu ?

Eksperimentet er slut. Sluk for alt, sæt antennekablet i routeren og tænd for alt igen. Skriv her hvordan det gik.

PS: hvorfor har du behov for at køre EZ-setup ?  Skal den ikke kun bruges når man vil initialisere sin NAS ?

Redigeret af fredvej - 02-August-2016 kl. 21:39
Til top
chester Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-August-2016
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2016 kl. 21:05
Det er løst!
Jeg havde ikke fået skiftet fra Fullrates DNS til en anden DNS.
Ja, jeg er en håbløs amatør. Tusind tak for alle svarene.
Til top
M.D. Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-Oktober-2014
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér M.D. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2020 kl. 20:51
Hvilke(n) ip-adresser anvendte du.?
Jeg har samme problem efter skift fra Yousee til Hiper
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5359
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2020 kl. 08:46
Oprindeligt skrevet af M.D. M.D. skrev:

Hvilke(n) ip-adresser anvendte du.?
Jeg har samme problem efter skift fra Yousee til Hiper
Prøv at tjekke brugers profil oprettelses dato og aktivitet:

Tror ikke du skal forvente svar. Wink
Mvh. JørgenT
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2020 kl. 09:04
LOL

Redigeret af DanishCanadian - 28-August-2020 kl. 09:05
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu