|
NAS og Hiper - virker det for dig? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
chester ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 01-August-2016 Status: Offline Point: 3 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 01-August-2016 kl. 23:03 |
Hej,
Jeg er netop skiftet til Hiper Bredbånd. Jeg kan ikke få det til at du med min nas, en Synology DS212j. Før brugte jeg Fullrate, og med deres router var der ingen problemer, når jeg kørte Synologys eget EZ-setup-program. Med Hiper får jeg en dialogboks i EZ-setup, som hedder: "cannot obtain network environtment" og "DNS name resolution is currently abnormal". Please make sure your DNS server is able to resolve public domain names. Jeg henvendte mig til Hiper. De har nu tilsluttet mig Dynamisk IP-adresse. Men det hjælper ikke. Jeg er totalt grøn i det her - er der nogen på linien som har forstand på det? mvh Chester |
|
![]() |
|
Claus P ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 12-Oktober-2013 Sted: Amager Status: Offline Point: 358 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg kan ikke hjælpe med din Synology, men kan fortælle at jeg ikke har nogen problemer med min Netgear Readynas og Hiper.
Da jeg skiftede udbyder, fra Yousee til Hiper, fastholdte jeg navnet på mit netværk, hvilket gjorde at alle mine gadgets, bibeholdte forbindelsen, og jeg skulle ikke rundt og ændre navn på de forskellige kablede og trådløse gadgets.
|
|
![]() |
|
fredvej ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-August-2010 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 91 |
Har også Hiper med dynamisk IP. Hiper sætter DNS til 8.8.4.4 , altså Google. Den kan ikke resolve noget på dit lokale netværk. Har du internetforbindelse fra den PC hvorpå du kører EZ-setup ? (ikke dumt spørgsmål, du kunne jo have skrevet dit indlæg via din gamle ISP eller fra et andet sted.) din EZ-setup: "cannot obtain network environment" tyder på noget tosset i din DNS. Hvis du ikke har sat din PC op til andet, så får den sin adresse med DHCP. Det gør nogen ting nemmere. Det gør kabler til router fra PC og fra NAS også, dvs ikke wifi. Forslag til eksperiment: 1) sluk for alt på dit net. 2) tag antennekablet ud af routeren 3) tænd for routeren og vent til den er startet helt. Den vil nok blinke fortvivlet med lampen der viser manglende netforbindelse, men hvis du giver den fem minutter har den nok resigneret. 4) tænd for den PC hvorpå du vil køre EZ-setup. Påstår den at den har netforbindelse, men ikke til internet ? I så fald burde dit interne net mellem router og PC fungere. (I nedenstående regner jeg med at du kører Windows) Åbn en kommandoprompt og skriv ipconfig Den svarer med en del output, men den interessante er Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.0.1 Den IP-adresse er routerens adresse på dit eget lokale net. Skriv nslookup migselv og læg mærke til hvad den skriver i linjen med Server: Det er den DNS-server som er aktiv lige nu. Står routerens adresse der ? Kør EZ-setup. Hvilke meddelelser kommer nu ? 5) tænd for din NAS og vent til den er startet helt op. Genstart EZ-setup på PC'en. Hvilke meddelelser kommer nu ? Eksperimentet er slut. Sluk for alt, sæt antennekablet i routeren og tænd for alt igen. Skriv her hvordan det gik. PS: hvorfor har du behov for at køre EZ-setup ? Skal den ikke kun bruges når man vil initialisere sin NAS ? Redigeret af fredvej - 02-August-2016 kl. 21:39 |
|
![]() |
|
chester ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 01-August-2016 Status: Offline Point: 3 |
Det er løst!
Jeg havde ikke fået skiftet fra Fullrates DNS til en anden DNS. Ja, jeg er en håbløs amatør. Tusind tak for alle svarene. |
|
![]() |
|
M.D. ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 24-Oktober-2014 Status: Offline Point: 2 |
Hvilke(n) ip-adresser anvendte du.?
Jeg har samme problem efter skift fra Yousee til Hiper
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5359 |
Tror ikke du skal forvente svar.
![]() |
|
Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
Guests ![]() Gæst ![]() |
![]() Redigeret af DanishCanadian - 28-August-2020 kl. 09:05 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |