recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAS og i-Dimser
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NAS og i-Dimser

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Slabb Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 170
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Slabb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: NAS og i-Dimser
    Sendt: 12-Maj-2012 kl. 14:32
I husstanden har vi en NAS, AppleTV (Jailbreaket med XBMC), iPad og nogle iPhones.
Jeg har installeret BuzzPLayer på iPad, og den ser ud til at fungere ganske fint.

Nu ligger de fleste af mine film på NAS'en i MKV, og jeg regner derfor med, at jeg ligeså godt kan komme i gang med, at lave dem om til et eller andet mp4-format, da mit netværk åbenbart ikke er hurtigt nok til at trække MKV-filer i +15Gb størrelser.

Derfor søger jeg bare nogle råd/ erfaringer, inden jeg går i gang med processen!
Denon avr 2310, Front: Dali 400, center og surround: Dali 104, PS3 fat 40gb, Toshiba HD-DVD, WDTV Live, Sanyo z5
Til top
Jonesdk90 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Januar-2012
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonesdk90 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2012 kl. 14:46
Jailbreak din iPad og smid XBMC på den. Det fungere fint her og streamer uden problemer 1080p til iPad'en.
Til top
sumolounge Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-Marts-2012
Sted: Berlin, Tysklan
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sumolounge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2012 kl. 14:47
Ville det ikke være klart det nemmeste/bedste at opgradere netværket i stedet for, hvis det kun er dette der er flaskehalsen?
Til top
Slabb Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Slabb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2012 kl. 14:58
Jo, muligvis. Hvilken router kan anbefales? Jeg bruger i forvejen Tdc's box, der følger med home trio.
Denon avr 2310, Front: Dali 400, center og surround: Dali 104, PS3 fat 40gb, Toshiba HD-DVD, WDTV Live, Sanyo z5
Til top
Jonesdk90 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Januar-2012
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonesdk90 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2012 kl. 14:59
Jeg kører med Yousee's Netgear CG3000 (mener jeg den hedder). Den fungere fint, selvom den er lidt kedelig og "låst". 
Til top
sumolounge Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-Marts-2012
Sted: Berlin, Tysklan
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sumolounge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2012 kl. 16:51
Alt efter dit behov udover Full HD streaming, vil jeg vælge en af Cisco Linksys Routerne (minimum E2700). De kører kanon, og er nemme at sætte op hvis ikke det lige er din stærke side. Desuden god dækning af WiFi, og gigabit ethernet. 
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2012 kl. 17:57
TDC's boks kan sagtens trække film i fuld BluRay kvalitet dvs. filer på 50 GB. Jeg har brugt det længe. Du må have en anden flaskehals. Benytter du WIFI? Hvis ja, så er det problemet.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6675
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2012 kl. 18:06
Kig på det program, jeg skriver om her:

Selv vil jeg i gang med at teste det i morgen.
Venlig hilsen
KB
Til top
Slabb Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Slabb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2012 kl. 18:09
Jeg kan sagtens trække bluray-rips via tdc-boksen, men ja, ikke når jeg bruger wifi. Derfor denne tråd.
Til top
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Juni-2008
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2012 kl. 23:57
Oprindeligt skrevet af Jonesdk90 Jonesdk90 skrev:

Jeg kører med Yousee's Netgear CG3000 (mener jeg den hedder). Den fungere fint, selvom den er lidt kedelig og "låst". 

FYI kan du sagtens bestille en "Åben konfiguration" .... så kan du selv pille...
det har jeg ihvertfald gjort...

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu