recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAS og itunes?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNAS og itunes?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Raskolnikov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 461
Direkte link til dette indlæg Emne: NAS og itunes?
    Sendt: 02-Januar-2011 kl. 19:23
Hej alle-sammen. Jeg går og tænker lidt på om Apple TV og en NAS kan erstatte min CD afspiller. Nogle der har erfaringer med itunes på NAS?
Hvordan med at lægge musik ind?

Jeg tænker lidt på at have to itunes biblioteker. Et til podcasts, festmusik og musik købt fra apple og et kun til mine cder. Nogle problemer i det?
Kan se at Apple TV sagtens kan streame fra flere biblioteker.
Tanken er alt musik i lossless Audio AAC og så en god dac. Og tanken er også at det skal give bedre lyd end min cdafspiller / DAC samt være nemmere i dagligdagen.

Redigeret af Raskolnikov - 02-Januar-2011 kl. 19:26
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2006
Point: 1116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2011 kl. 19:41
Mener ikke du kan streame direkte fra en NAS til Apple TV (ikke uden den er jailbreaket i hvert fald).

Der kal være en PC eller MAC med iTunes kørende imellem.
Go outside, the graphics are amazing!
Til top
Raskolnikov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Marts-2004
Point: 461
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2011 kl. 21:32
Nej det er rigtig at der skal en mac / PC indover, men det er heller ikke et problem...
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2011 kl. 22:09
efter min mening noget omstændeligt - til gengæld kan du med itunes kun have 1 library, så snart du tilføjer en folder ryger den med  dit samlede library. Men jeg har svært ved at se hvordan det hele skulle blive lettere end en alm cd-afspiller. jeg ville da klart ditche appletv og så bare afspille direkte fra pc/mac via DAC. der er ingen som helst grund til at introducere flere enheder i flowet. med mindre du vil have flere enheder der skal kunne se samme mængder data så er der heller ingen som helst grund til at have dem liggende på en NAS. NAS er kun interessant hvis du har 2+ enheder der skal have adgang til de samme data.
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2006
Point: 1116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2011 kl. 22:43
Ja. Apple TV er vel kun relevant, hvis du også vil bruge den til at streame film, podcast, billeder mv. til dit TV.
Go outside, the graphics are amazing!
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2011 kl. 17:15
hvilket den jo så ogås kun kan i den nyeste udgave såfremt man har en mac/pc med itunes stående tændt i netværket - så går det sjove en smule af den!
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu