|
|
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
Theilo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1229 |
![]() Sendt: 16-November-2011 kl. 22:28 |
Jeg har lige købt en squeezebox duet (venter stadig på den fra logitech)
Men bruger ventetiden på at gøre mit setup klar til dens hjemkomst. Jeg har en synology ds109j, men har læst mig frem til at den nok ikke kan levere nok ydelse til squeezebox. Jeg har kigget på en billig løsning som er denne her Men er i tvivl om, om den kan levere en ordentlig performance til squeezebox. Alternativt kigger jeg på synology ds211j. Kan den køre med squeezebox. Hvad syntes i? Theilo
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
Jeg synes du skal downloade Squeezebox Server pakken fra Synology og prøve det på NAS'en. På din PC (antager du har en) installerer du så SoftSqueeze, som er en softwarebaseret Squeezebox og det betyder at du kan teste hele setup'et inden du får en fysisk boks. Når du så modtager boksen skal den sandsynligvis bare tændes og sluttes til netværket og så kører det hele med det samme.
Redigeret af tipsen - 16-November-2011 kl. 22:46 |
|
![]() |
|
Theilo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1229 |
![]() |
Lyder smart
Jeg har endelig fundet en squeezebox pakke til min synology, var lidt bøvlet for efter dsm3.1 er min synology ikke kombatibel med squeezebox. Men jeg tror jeg fandt den rigitge. Men har fået et andet problem. Når jeg starter pakken, går der et par minutter og så standser den igen, med en besked som hedder : Can't connect to local MySQL server through socket og couldn't connect to database. Jeg går ud fra at det er opsætning på Nas som ikke er ok? Men kan ikke lige lure hvad det betyder. Theilo
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
Hmmm - det ser ikke ud til at Synology tilbyder en Squeezebox Server pakke til 109j - hvor fandt du den du har forsøgt at installere?
Den nyeste udgave af Squeezebox Server fra Synology skulle så vidt jeg ved heller ikke benytte MySQL... MEN - du kan da forsøge at slå database-serveren til på din boks - det er hvad MySQL er. |
|
![]() |
|
![]() |
http://ukdl.synology.com/download/packages/
Har dsm3.0 og læste et eller andet sted at så kunne den køre. Har lige opdateret til 7.41 og nu kører den hele tiden. Inde i pakkeadministartion hvor jeg kan vælge om den skal køre eller være stoppe, står der en url. Er det meningen at man kan gå på den adresse og se noget? Hvis jeg kigger på den kommer der ingenting og skriver bare siden ikke kan vises. |
|
![]() |
|
![]() |
Du skulle gerne kunne bruge nas'ens ip-nummer efterfulgt af et portnummer som hedder noget i retning af 9000, 9099 eller 9002.
|
|
![]() |
|
![]() |
- altså squeezebox server giver dig et webinterface, som kan tilgås via webbrowser og det rigtige portnummer - portnummeret står sikkert også under pakkeadministrationen.
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg prøvede igen efter 10minutter og så virkede det.
Jeg kan dog ikke få lov til at ændre i de forskellige indstillinger. Softsqueeze finder ikke netværksharddisken, men logitech medie server på pc. Jeg kan se at Logitech har sendt squeezebox idag, så venter nok med at rode med det til i næste uge når den kommer hjem. Foreløbig tak for hjælpen Theilo |
|
![]() |
|
![]() |
Du kan ændre, hvilken server SoftSqueeze kobler op i indstillingerne - evt. også ved brug af piletasterne under opstarten. Du kan også bare stoppe Squeezebox Server på PC'en - så er der jo kun nas-alternativet tilbage :-) (og så kan du begynde at konfigurere og sætte det op som du vil have det)
|
|
![]() |
|
![]() |
Så fik jeg rodet lidt med det.
Jeg har fået kontakt fra softsqueeze til Nas via logitech media server på pc. Så nu har jeg en ide til hvordan det virker. Resten er hyggearbejde en sen aften når der er ro i huset, og er sikker på at det er noget med brugere på Nas der mangler. Er dog kommet til den konklusion at jeg vil have en hurtigere Nas, for det tager lang tid før den er startet op og klar med squeezeserver.(er i forvejen ved at være for lille, så skulle skiftes alligevel)
|
|
![]() |
|
![]() |
Opstartstiden er jo relativt høj uanset hvad - min nas står normalt tændt i dagtimer og vågner i løbet af nogle få sekunder fra dvale-tilstand - det synes jeg fungerer fint.
|
|
![]() |
|
![]() |
Ok.
Jeg havde også tænkt på noget strømstyringsplan, så den var klar når vi kommer hjem. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |