Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Theilo
Guld medlem
Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Status: Offline
Point: 1229
|
Sendt: 22-November-2011 kl. 22:24 |
Så har jeg fået min squeezebox og det eneste jeg kan sige om den lige nu er at den er pæn! Receiver lyser blå og jeg kan ikke komme i kontakt med pc/medie server, min Nas og squeezenetwork. I logitech media server på pc, kan jeg slå ting til og fra som jeg kan se ændres på fjernbetjeningen med det samme, så det må være ok, men hvad har jeg overset? Firewall står alt logitech som ok Routeren finder fint squeezebox, kan jeg se i router softwaren. Squeezebox kører trådløs. Theilo
|
 |
Kurt Poulsen
Guld medlem
Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 1505
|
Sendt: 23-November-2011 kl. 22:56 |
Bare lige for at forstå det helt:
På din NAS kører Squeezebox serveren? Du har sat din receiver op med din controller så du på controlleren nu styrer din receiver? Og din receiver er sat til at bruge din NAS som server?
Men den lyser blå hvilket betyder den ikke kan finde din Squeezebox server. Kan du tilgå serveren med http://<ip-adresse på din NAS>:9000 ?
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
|
 |
Theilo
Guld medlem
|
Sendt: 23-November-2011 kl. 23:11 |
Ja jeg vil sige at det er korrekt opfattet. Jeg har idag prøvet at koble den til via kabel og der kører det med det samme (bortset fra at min nas ikke kan trække squeezeserver, men det er der råd for) Jeg har også prøvet at sætte den op der hvor den skal bruges og der er det trådløse signal ikke ret godt, så det bliver kablet som skal bruges.
|
 |
Kurt Poulsen
Guld medlem
|
Sendt: 24-November-2011 kl. 16:38 |
Hvis du kører med mac-adresse filtrering på dit wi-fi, har du så husket at tilføje mac-adressen for både conroller og receiver til dit accesspoint?
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
|
 |
Theilo
Guld medlem
|
Sendt: 24-November-2011 kl. 19:09 |
jeg kører ikke med mac filtrering Men det kører ok når det er kablet, trådløs er der ikke nok signal på
|
 |
Kurt Poulsen
Guld medlem
|
Sendt: 24-November-2011 kl. 20:07 |
Okay. Det må være et meget dårligt signal. Hvad står signalstyrken på hvis du går ind på SBS->Indstillinger->Oplysninger?
|
Mvh Kurt
|
 |
Theilo
Guld medlem
|
Sendt: 24-November-2011 kl. 20:28 |
tja det er den eneste enhed som har problemer. Lige nu står den ved siden af routeren og kommer ikke over 60 i signalstyrke Til sammenligning kører jeg konstant 60 i signalstyrke ud i garagen og der er længere og flere vægge
|
 |
tipsen
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
|
Sendt: 24-November-2011 kl. 21:06 |
Prøv at stille den nogle meter væk fra routeren i stedet.
|
 |
Theilo
Guld medlem
|
Sendt: 24-November-2011 kl. 22:50 |
ja jeg ved det godt, men lige nu står den som test og indkøring foran mig på kontoret. Kan bare ikke helt forstå hvorfor den ikke vil have forbindelse med mine enheder når den kører trådløst. Kan man give den en fast ip adresse? Syntes ikke jeg har set det nogle steder i menuen. Og kan man slukke lyden på controlleren? Theilo
|
 |
Kurt Poulsen
Guld medlem
|
Sendt: 24-November-2011 kl. 22:58 |
Du har ikke noget så avanceret som to subnet? Så dit trådløse netværk er en DHCP-server og din kablede netværk er en anden? For det vil ikke virke.
Det kan du godt, men ikke gennem menuen og ikke officielt. Du skal bruge et 3-parts program der hedder NET:UDAP.
Indstillinger->Lydindstillinger->Lydeffekter.
Redigeret af Kurt Poulsen - 24-November-2011 kl. 23:00
|
Mvh Kurt
|
 |
tipsen
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
|
Sendt: 24-November-2011 kl. 23:02 |
Theilo skrev:
ja jeg ved det godt, men lige nu står den som test og indkøring foran mig på kontoret. |
Du ved godt hvad? Var der en ændring i signalstyrke da du flyttede den rundt?
|
 |
Theilo
Guld medlem
|
Sendt: 24-November-2011 kl. 23:07 |
Aner ikke hvad subnet er. Forsøger lige at forklare det jeg ved om mit setup. Router 1 på kontor Router 2 i garage Router 1 får signal fra modem(stofa) og sender et link til router 2 i garagen Router 1 styrer dhcp og dhcp er slået fra i garagen. Jeg har 2 trådløse zoner (men bruger kun kontor zonen) På router 1 har jeg nas,wd tv live og pc koblet til. Nas og wd tv live har fast ipadresse. Router 2 har pc koblet til via kabel. Tablet a-500 og konens bærbare kører trådløst på router 1 og alt spiller som det skal og har kontakt til alle enheder på tværs af hinanden, bare ikke squeezebox når den er trådløs
|
 |