recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAS og torrent
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNAS og torrent

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Bananabot Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 106
Direkte link til dette indlæg Emne: NAS og torrent
    Sendt: 23-September-2010 kl. 09:49
Hejsa,
Jeg går pt og sysler med tanken om at anskaffe mig en NAS, bla fordi det giver mig mulighed for at seede og leeche torrents på den. Jeg behøver intet fancy så har set mig lidt lun på en Synology DS210J. Jeg har absolut ingen erfaring med NAS og vil derfor påskønne nogle inputs fra de af jer der har erfaring med dette.
Har ikke kunnet finde så meget ude på det store net men det jeg har opsnuset er at de nærmeste er ubrugelige til formålet da den begrænsede mængde RAM resulterer i at maskinen kun kan håndtere 3-4 torrents af gangen samt at hastigheden ikke er i nærheden af det man oplever...
Alle inputs modtages med kyshånd.
På forhånd tak
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 10:06
Nu kender jeg ikke så meget til Synology, men hvis det er tilfældet, så er det godt nok en ringe hardware.

Jeg har selv bygget en NAS med en ATOM processor og 1GB RAM, og den kan køre adskillige download opgaver, streame HD video, lave backup og overføre filer. Alt sammen samtidigt uden CPU load kommer over 30%. RAM forbrug har jeg aldrig set over 40%.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7250
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 10:11
Har både haft Synology og nu en Qnap 219p   begge klarer torrent helt fint

kan da sagtens klare 10 download af gangen   og hastigheder afhænger af båndbredde i begge ender.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 10:46
Hej igen,
Mange tak for jeres input. Er stadigt meget i tvivl om hvilken NAS jeg skal anskaffe mig. Overvejer følgende:
Synology Disk Station DS210J
(1300kr. Billig, kun 128mb RAM & 800MHz cpu, Larmer mindst, bruger mindst strøm)

Synology Disk Station DS209
(1800kr, 256mb RAM & 1,2GHz cpu)

QNAP TS-209 Pro II Turbo NAS(2300kr, 512mb RAM & 1,2 GHz cpu, Larmer mest af de 3 samt bruger mest strøm)

Spørgsmålet er så om de ekstra RAM er pengene værd? Kan man regne med at Qnap og synology håndterer torrent dl/ul lige godt???

Edit: Jeg har 20/20 fiber. Planen er at Nas skal forbindes til min router (D-link dir-825), som står i et skab i stuen, hvorfor det er lidt vigtigt at NASen ikke larmer voldsomt meget (ved god det afhænger af hvilke diske man smider i)

Redigeret af Bananabot - 23-September-2010 kl. 10:58
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 11:14
alternativt evt ds210+ http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4188524
http://www.synology.com/dan/products/DS210+/index.php
der er ihvertfald bedre hastigheder og ram

Jeg ville dog klart pege kraftigt imod synology især pga. deres nye system 3 er rigtigt godt og meget brugervenligt.. der er også en del gode features som photostation og filestation som jeg syntes er rigtig god.. desuden syntes jeg deres mobile adgang er formidabel.

Jeg har selv 2 synology ds1010+ & ds409+ samt 1 qnap ts 409 turbo nas (sidstnævnte har udelukket mig fra webadgangen ved flere lejligheder.. og det var ikke nok at tømme cachen) helt generelt syntes jeg synology er ude oftere med flere opdateringer til alle deres NAS, hvor jeg med qnap har følt mig ret meget syltet.. de var meeeeget længe om at komme med system upgrade til den..

Mvh

René
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 11:46
Hvilken torrent klient kører Synology'erne?
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 11:51
DS-210+ ser også interessant ud.
De upload/download hastigheder du skitserer rhsin handler vel om overførelse mellem PC og NAS ikke?
Kan man umiddelbart sige at der er en sammenhæng mellem UL/DL performance mellem PC-NAS og hvor godt torrents delen fungere? Eller er det helt andre parametre der gør sig gældende?
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 12:05
bananabot: jo hastighederne vist er på lokalnetværk, udeover internettet er det typisk båndbredden som er begrænsningen.

Jesper: dette er en copypaste af hjælpemenuen i downloadmanageren fra dsm 3, ved ikke om det gør dig klogere

Indstillinger for BitTorrent/HTTP/FTP/NZB

Bemærk: Indstilling af procesrækkefølgen til "Efter bruger" kan forbedre retfærdigheden blandt brugere, der anvender denne service, og det anbefales derfor, når mere end én bruger anvender servicen.

RapidShare-download

Download Station sætter dig i stand til at downloade RapidShare-filer via en RapidShare-premium-konto. Kontooplysningerne skal indtastes før du kan downloade filer fra RapidShare.

Megaupload-download

Download Station sætter dig i stand til at downloade Megaupload-filer via en Megaupload-premium-konto. Kontooplysningerne skal indtastes før du kan downloade filer fra Megaupload.

NZB-download

Download Station sætter dig i stand til at downloade filer via en nyhedsserver. Nyhedsserverens oplysninger skal tildeles før du henter NZB-filer.

Det maksimale antal forbindelser er normalt begrænset af nyhedsserveren. Du kan også begrænse det maksimale antal forbindelser til hver NZB-opgave med en given værdi.

BitTorrent-portinterval og -hastighedsgrænse:

1. BitTorrent-upload og -download-hastigheder skal være højere end 1 KB/s.
  2. Som standard er BitTorrent-portintervallet fra 6881 til 6890. Det kan også angives fra 1 til 65535 manuelt af administratoren. Portintervallet skal indeholde mindst 10 porte og udelukke følgende porte, der er reserveret af systemet:
    20, 21, 22, 23, 25, 80, 110, 137, 138, 139, 143, 199, 443, 445, 515, 543, 548, 587, 873, 993, 995, 3306, 3689, 5000, 5001, 5005, 5006, 5335, 5432, 9997, 9998, 9999, FTP-standardportinterval: 55536-55663, og Surveillance Station-standardportinterval: 55736-55863.

BitTorrent-protokolkryptering

BitTorrent-protokolkryptering vil kryptere BitTorrent-trafik med følgende muligheder:

Deaktiver
Deaktiverer udgående krypterede forbindelser, men vil acceptere indkommende krypterede forbindelser.
Auto
Forsøger at acceptere indkommende krypterede forbindelser, men vil falde tilbage til en ikke-krypteret tilstand, hvis forbindelsen mislykkes.
Altid
Accepterer altid indkommende krypterede forbindelser og bruger udgående krypterede forbindelser.

Sådan aktiverer du DHT til BitTorrent-netværk

Aktiver DHT ved at markere afkrydsningsfeltet Aktiver DHT-netværk og derefter ændret standardindstillingen DHT UDP-port, hvis det er nødvendigt.

Indstilling for automatisk stop af opgave

BitTorrent-download-opgaven til fortsætte seeding, selv når opgaven er færdig.

Denne indstilling sætter dig i stand til at ændre delingsforholdet og seeding-intervallet for download-opgaven.

Bemærk: Download Station vil standse opgaver, når begge kriterier opfyldes. Indstillingen for automatisk stop af opgave kan også ændres til hver opgave under Download Station-opgaver.

Mvh

René
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 12:17
Tak for det rhsin.
Jeg har været inde på de forskellige producenters hjemmesider og skimmet manualer.
Mit størst problem er bare at jeg ikke aner hvilke parametre der har betydning for hvor godt torrent-delen fungere.
Hvis DS210j kan håndtere 8-10 torrents med en UL/DL hastighed på 800/800 kb/s og DS210+ 12-14 torrents med 1/1 Mb/s kan jeg sagtens leve med en 210j. Hvis 210j derimod kun kan håndtere 3-4 torrents af gangen med 20/20 kb/s og 210+ kan klarer det dobbelte vil jeg nok godt ofre det dobbelte og købe 210+.

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 12:36
@rhsin,

Står der ikke et navn på Bittorrent klienten når du kigger på dens webinterface? Dit copy-paste kan dække over de fleste torrent klienter og Synology har næppe skrevet deres egen.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 13:10
Fandt lige dette link:
http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=10&t=27139&start=0
Det er bla indlæg som disse der gør mig lidt nervøs ang. NAS og torrent performance.

Redigeret af Bananabot - 23-September-2010 kl. 13:12
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

@rhsin,

Står der ikke et navn på Bittorrent klienten når du kigger på dens webinterface? Dit copy-paste kan dække over de fleste torrent klienter og Synology har næppe skrevet deres egen.

Såvidt jeg har kunnet opsnuse bruger Synology rtorrent som vist nok er en Linux version af utorrent.
Kilde: http://eksperten.dk/spm/807559*
Currently we use the "rtorrent" bittorrent client engine. It is not possible to replace or tweak it. However if you want to increase download speeds, then please open up ports 6881 ~ 6890.

*Indlæget er fra 2007 ved ikke om det stadig er tilfældet
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu