recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAS og torrent
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNAS og torrent

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

@rhsin,

Står der ikke et navn på Bittorrent klienten når du kigger på dens webinterface? Dit copy-paste kan dække over de fleste torrent klienter og Synology har næppe skrevet deres egen.
Der står bare File Station 2 http://www.synology.com/dan/products/features/downloadstation2.php tror det er deres egen.. jeg bruger ikke selv torrents så jeg ved desværre ikke selv så meget om det.
Men jeg er ret sikker på den har sine begrænsninger.

der er en torrent modder site i deres forum her http://forum.synology.com/enu/viewforum.php?f=38 måske kloge kan finde ud af mere her

Redigeret af rhsin - 23-September-2010 kl. 13:22
Mvh

René
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Point: 663
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 13:26
Jeg anskaffede mig en DS 210+ for 14 dage siden, den kører fint med torrents og NZB. Den suger hele min download hastighed. Har dog ikke testet med hvor mange torrents den kan have kørende samtidig.
Til top
Bananabot Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-August-2009
Point: 106
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 13:57
Q-nap's 2 bay entry model QNAP TS-210 er 2-300kr dyrere end Synologys 210j - men har 256MB RAM mod Synologys 128MB. Vil det være forkert at antage at at RAM spiller en stor rolle i forbindelse med torrent behandling og Qnap derfor passer bedre til mine behov?
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Point: 663
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af Bananabot Bananabot skrev:

Q-nap's 2 bay entry model QNAP TS-210 er 2-300kr dyrere end Synologys 210j - men har 256MB RAM mod Synologys 128MB. Vil det være forkert at antage at at RAM spiller en stor rolle i forbindelse med torrent behandling og Qnap derfor passer bedre til mine behov?

Hvis jeg får tid i aften kan jeg prøve at se hvor meget hukommelse min 210+ bruger når den henter torrents. Min teori er at det er meget lidt derfor burde du sagtens kunne nøjes med en 210j men beslutningen er selvfølgelig din egen.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 14:47
Oprindeligt skrevet af Dorf Dorf skrev:

Hvis jeg får tid i aften kan jeg prøve at se hvor meget hukommelse min 210+ bruger når den henter torrents. Min teori er at det er meget lidt derfor burde du sagtens kunne nøjes med en 210j men beslutningen er selvfølgelig din egen.

Mange tak!
Det vil være perfekt, hvis 210j kunne klare jobbet!
Har lidt en tendens til altid at lave overkills når jeg køber hardware...Embarrassed

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 15:16
Jeg har en 207+ den fint håndter 20 downloads på een gang. Meeeeeen, den er dræbende langsom i menuerne, når den har gang i så mange på een gang. Og endnu mere når den er færdig med et job og skal kontrollere filen. Så risikere man, at man slet ikke kan logge ind på boksen, før den er færdig. Den napper fint hele min båndbreden (20mbit) og kunne sikkert også trække noget mere, hvis jeg havde mere at fodre den med.
Der skal helt klart mere "saft" (cpu og ram) i maskineriet, hvis du skal bruge torrent massivt.. Og glem alt om emule, det kan få den til at gå helt ned.

Jeg har endnu ikke prøvet DSM 3.0 (den er stadigvæk i beta). Men jeg tror ikke det ændre så meget på problemet. Det er krafterne det er galt med i boksen.

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 15:19
kandersen: dsm 3 er ude i final nu, så du kan roligt opgradere det nye system er iøvrigt rigtigt godt syntes jeg.. http://www.synology.com/support/download.php?lang=enu&m=DS207%2B jeg syntes iøvrigt menuerne kører bedre i det nye.. hurtigere.. men det er nok bare indbildning Wink

Redigeret af rhsin - 23-September-2010 kl. 15:32
Mvh

René
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 15:28
Hmm bliver mere og mere fristet til at hoppe på en DS210j men TS-210 spøger også lidt i baggrunden.
Gad vide hvor meget 256MB RAM kontra 128MB RAM betyder for torrent håndteringen?
Kan man regne med at Qnap og Synologyen er meget ens hvad angår brugervenlighed, opsætning mm?
Jeg er jo helt ny NAS bruger så har endnu ingen producent præferrencer. Hælder dog mest til Synology - aner ikke hvorfor Wink
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 15:30
som tidligere nævnt syntes jeg personligt at synology´s system er noget bedre end qnaps.. jeg har selv begge... så jeg ville slet ikke være i tvivl.. jeg  ville vælge synologyen som privatbruger.. og jeg ville så gå efter deres + modeller.. men det er bare mig Wink

Redigeret af rhsin - 23-September-2010 kl. 15:30
Mvh

René
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 15:38
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

som tidligere nævnt syntes jeg personligt at synology´s system er noget bedre end qnaps.. jeg har selv begge... så jeg ville slet ikke være i tvivl.. jeg  ville vælge synologyen som privatbruger.. og jeg ville så gå efter deres + modeller.. men det er bare mig Wink

Ideelt set ville jeg også gerne ha en DS210+ men den koster immervæk det dobbelte af DS210j og bruger mere strøm, så hvis jeg ikke kan retfærdiggøre overfor mig selv at den er merprisen værd, bliver det j modellen. Jeg er på SU så en tusse er mange penge i min verden Wink
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 15:49
jamen du har ret, så syntes jeg du skal vælge ds210j også smide nogle gode diske i istedet.. fremfor at købe er dyrt kabinet for så at sætte billigere diske i... det er trods alt på diskene dataen ligger.. raid eller ej... jeg selv har købt wd2002fyps diske.. de er godtnok dyrere men så er der også 5 års garanti, og wd service plejer at være god.

Iøvrigt syntes jeg understøtningen af webdav i det nye system 3 er supergodt, så kan man mounte sin NAS som et drev via internettet.. det er langt hurtigere adgang end at skulle taste sig ind via filestation.. det betyder også man kan redigere åbne eller streame filer direkte fra NAS via webdav.. så er det kun båndbredden som er begrænsningen, via webdav kan jeg med 2-3 klik på 1-2 sekunder have mapped mine drev på lige fod med drev C osv, eller den kan mappe drevet automatisk ved windows eller netdrive programstart.

Redigeret af rhsin - 23-September-2010 kl. 16:07
Mvh

René
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 20:05
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

jamen du har ret, så syntes jeg du skal vælge ds210j også smide nogle gode diske i istedet.. fremfor at købe er dyrt kabinet for så at sætte billigere diske i... det er trods alt på diskene dataen ligger.. raid eller ej... jeg selv har købt wd2002fyps diske.. de er godtnok dyrere men så er der også 5 års garanti, og wd service plejer at være god.

Iøvrigt syntes jeg understøtningen af webdav i det nye system 3 er supergodt, så kan man mounte sin NAS som et drev via internettet.. det er langt hurtigere adgang end at skulle taste sig ind via filestation.. det betyder også man kan redigere åbne eller streame filer direkte fra NAS via webdav.. så er det kun båndbredden som er begrænsningen, via webdav kan jeg med 2-3 klik på 1-2 sekunder have mapped mine drev på lige fod med drev C osv, eller den kan mappe drevet automatisk ved windows eller netdrive programstart.

fyps diske bliver det ikke til i første omgang regner med at starte med en enkelt Samsung Ecogreen F3 HD203WI 2TB. Når der så kommer penge ind på kontoen igen ryger der nok en 2002fyps disk i det andet slot. Man kan vel godt starte med en disk for siden at smide endnu en i og så kører raid 1, ikke?
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu