|
Nas server til film streaming |
Besvar | Side <1 78910> |
Forfatter | ||||
Bravo
Guld medlem Oprettet: 17-Oktober-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1317 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Så skal med andre ord have et ordentligt chipsæt i nas som skal kan trancode? Er det så h265 eller h264 (eller hvad der nu hedder)?
|
||||
Bravo
Funktioner
Tak(1)
|
|||
Takker
|
||||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Online Point: 4027 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
|
||||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
||||
Bravo
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Den i ds420j?
|
||||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Online Point: 4027 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Nej det i min qnap. Den du har kigget på har kun mulighed for software transcoding af 720p videoer.
Det skal lige siges, der er intet i vejen med software transcoding, da de levere bedste billede. Men on the fly så kræver det en amd ryzen eller en Intel i5 eller bedre. Derfor er hardware transcoding af foretrække, ved afspilning indenfor hjemmet Redigeret af T-Duck - 09-November-2023 kl. 20:09 |
||||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
||||
Bravo
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Altså et apple tv eller Nvidia Shield el. ? |
||||
T-Duck
Funktioner
Tak(0)
|
|||
|
||||
|
||||
Bravo
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Hmmmm… nu bliver jeg forvirret. Så hvis jeg har en synology ds420j og et nyere TV - så vil kvaliteten som jeg henter fra denne nas være som den fil der ligger der på. Eksempel såfremt jeg importerer en Blu-ray 1 til 1, så vil lyd og billed opleves som en Blu-ray, fordi TV’ets chips kan “opskalere” fra 720p til fullHD?
|
||||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12321 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Altså, den bedste løsning til at spille MKV'er lavet fra UHD Blu-rays og normale Blu-rays ville være f.eks. en Zidoo. Det er en fuldblods UHD-afspiller, bare uden optisk drev. I stedet henter den fra NAS eller harddisk sluttet direkte til/i maskinen.
|
||||
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon |
||||
T-Duck
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Hvis du købe den Synology og skal bare have det på tv og ikke på mobil enhed. Så er Synologyen rigeligt. Men vil dog stadig anbefale dig en kraftigere nas netop pga. At købe en kun lige til øllet kan risikere at skulle skiftes efter få tid, da men ændre behov |
||||
|
||||
kec2
Super bruger Oprettet: 27-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 324 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Hej Kimdinbo
Det jeg har gjort, er at bygget min egen NAS, med Unraid (OS). Det er i bund og grund bare et netwærk-share (samba).
Blu-ray er ripped med MakeMKV. 1 lydspor, 1 undertekst og filmen, uden extra matriale i 1:1 kvalitet. Det giver en filstørrelse i snit på ca. 22GB pr. film. Og så har jeg små computere (nuc'ish, raspberryPI) tilslutte TV/AVR med Kodi installeret. Da jeg har Dumb-tv. Jeg har ikke brug for, at se film på farten/mobilen, så jeg har ikke behov, at have en PLEX server som skal transkode. |
||||
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
|
||||
Juleulven
Super bruger Oprettet: 28-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 482 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
well jeg har haft 2 NAS stående...
en QNAP TVS-EC1080 (Xeon CPU, 32GB Ram, 128GB SSD cache og 10TB) og her fungerede Plex perfekt... både ude og hjemme ... MEN da den larmede 'temmelig meget' har jeg skippet den og gået over til en DS916+ (Intel Pentium N3710) hvor vi afspiller på et Samsung TV med Plex. JEG oplever til tider problemer med, at den prøver og transkode... det skyldes ofte de forskellige "subtitles" man henter ned.... Der er nemlig STOR forskel på om din "klient" kan håndterer de forskellige 'undertekst formater' ... og DET kan gennemtvinge "transcoding" hvilket ikke vil fungere på NAS-bokse uden kraftige CPU'ere .. Denne video gennemgår den "kompleksistet" ... https://www.youtube.com/watch?v=Sr8L3p2T2d0 |
||||
Besvar | Side <1 78910> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |