|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Mmoo ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 169 |
![]() Sendt: 15-Marts-2010 kl. 12:44 |
Jeg skal til at have mig en NAS server
![]() Jeg har en squeezebox som skal tilkobles og så vil jeg gerne have lidt extra features
Pris = den bedste til mit brug
har i ideer til hvilken jeg skal vælge ?
|
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
For liga at sætte noget på plads, så er spejling IKKE backup. Det er bare din sikkerhed for dine data hvis den ene harddisk bryder ned.
|
|
![]() |
|
kleth ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-April-2006 Status: Offline Point: 215 |
![]() |
Hvis du vil have din NAS til at transcode din musik til Squeeze, skal du have en relativt kraftig CPU i NAS'en >500MHz, men ellers kan du stort set vælge en hver two-bay NAS på edbpriser.dk.
Kan dog ikke anbefale Raidsonic, jeg har haft alt for meget bavl med min IB-NAS4220B og hvilke disks den understøtter og hvilke den ikke gør, da jeg for nyligt ville skifte disks i den. Du skal være opmærksom på hvilke Harddisks de understøtter og hvilke størrelser harddisks de understøtter. Du vil nok gerne have en med ITunes/Twonky/SqueezCenter server - De fleste NAS understøtter efterhånden noget lignende. Populære valg er Qnap og Synology - Begge dele udemærkede valg, men andre fabrikater kan være rigtigt gode køb til prisen. Se f.eks. http://www.smallnetbuilder.com/nas/nas-reviews for inspiration Skal den levere over WiFi ? Kablet til routeren ? Dit netværk vil være MEGET betydende, for hvad du vil få af overførselshastigheder, hvad der antageligvis ikke vil være noget problem hvis du kun vil bruge den til backup og musik, men kan være et problem med Highdef video. Redigeret af kleth - 15-Marts-2010 kl. 14:45 |
|
Tvix M-5100SH/PCH NMT A-100.
IPBOX 910 HD. Sony KDL32v4500/Samsung LE22B450. DNT Ipdio Mini Pro. QNAP TS-101/NAS4220-B/Synology CS407. - Min gamle NAS drillede mig, så nu tror den at den er en router. |
|
![]() |
|
Mmoo ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 169 |
![]() |
Det skal være WIFI
og tak for hurtig respons
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7237 |
![]() |
der er normalt ikke WIFI en NAS men man bruger routeren's WIFI
|
|
![]() |
|
![]() |
![]()
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |