|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Thomaszulu ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: danmark Status: Offline Point: 246 |
![]() Sendt: 25-Marts-2011 kl. 19:27 |
Hey folkens. Jeg søger lidt råd og vejledning fra andre mac ejere.. jeg leder efter en NAS som jeg kan ligge mine filer over på fra imac. Jeg bruger en WD TV Live til mine film osv. Det virker skide godt når jeg streamer fra min imac med twonky media. Men er lidt træt af at have computeren tændt hele tiden. Men købte en billig nas i elgiganten fra Iomega. Jeg kunne slet ikke få min mac til at snakke sammen med den. jeg havde en Windows computer ved siden af og der kunne jeg ligefrem Drag'n drop filerne og det kørte bare ( da jeg endelig havde fået routeren sat op til det) men fra min mac der frøs lortet bare... Så det er ikke hvilke som helst NAS servere der snakker ligegodt sammen med mac'en. Nogle erfaringer???? har hørt at Netgears ready nas skulle være fine til mac... meeennn Netgear for mig er bare de der dårlige standard routere der følger med en yousee pakke.. nogle der kender dem?? med mac selvfølgelig?? |
|
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
jamen jeg syntes selv vældigt godt om synology´s servere, deres opsætning osv. er efter min mening pt de bedste på markedet og med mac vil du føle dig "hjemme" i deres webadministration, da de har lånt lidt fra apple udseende mæssigt.
der er en testdrive af den her http://www.synology.com/dan/products/demo/index.php (husk serveren står lang væk.. den er langt hurtigere lokalt) Og den er iøvrigt bedøvende ligeglad om du bruger pc eller mac.... den understøtter iøvrigt såvel iTunes samt timemachine så du kan bruge den som target til det. der er iøvrigt gang i en lignende tråd her http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=95165&title=nas-men-hvilken
Redigeret af rhsin - 25-Marts-2011 kl. 19:55 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
![]() |
For at virke med Mac, er det bedst, hvis din NAS kan køre Apple File Protocol (AFP) - det kan Qnap og Synology, jeg ved ikke med andre. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Thomaszulu ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: danmark Status: Offline Point: 246 |
![]() |
Har også været hug på synology før. Men kender ikke ringtig nogen der har én og det er svært at købe noget over nettet uden at få lov at rode med det først. Tror den 211j lyder meget spændende og til mit behov... |
|
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
det du skal være særligt obs på med j modellerne er at deres download hastigheder er ok, så er upload hastighederne knap så gode, og skal du kopiere større data til NAS skal du være forberedt på den lidt længere skrivehastighed, jeg har personligt selv gået efter + modellerne, de er godtnok også dyrere men de har stort set syncron performance i up/download.
Hvis ikke ventetiden ved upload er et issue for dig, så vil den ganske sikkert fint kunne løse din opgave.. jeg syntes især synology´s photostation er helt genial.. alle ens foto med på farten.. man loader bare alle digitalfoto over på serveren der selv laver lavopløselige udganger af billedet (som ikke blandes med originalerne) men det gør det muligt at browse på mobile udgaver som smartphones/pads og ikke mindst internettet (naturligvis beskyttet af kodeord.. med mulighed for enkelte offentlige albums hvis man ønsker det)
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
![]() |
Den iomega burde da virke til Mac.
Jeg kan kopiere til min Qnap nåde med AFP og SAMBA. Har du set på iomegas hjemmeside? |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
rawi ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 282 |
![]() |
jeg syntes at have læst at Time Machine skulle virke ud-af-boxen med synology, hvis du vil have backup.
|
|
![]() |
|
rawi ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 282 |
![]() |
qnaps store modeller understøtter i hvert fald Time Machine backup.
|
|
![]() |
|
Sylvest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 894 |
![]() |
jeg har både Netgear NV+ og LG N2B1 og LG N4B2 og alle virker fint med Mac (AFP understøttes) og også TimeMachine
|
|
![]() |
|
kennethp ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-December-2009 Sted: DK Status: Offline Point: 97 |
![]() |
Den harddisk du har i din < ="utf-8">Iomega hvilket filsystem er der på den?
Det kan være at din mac ikke kan læse det hvis det er ntfs. Men du kan downloade et program så du både kan skrive og læse fra en ntfs formateret harddisk. Google
|
|
![]() |
|
![]() |
Harddisk formatet er ligegyldigt for en Mac hvis det er en NAS
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
aouer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 24-Januar-2010 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 406 |
![]() |
Har en qnap 209 ll sammen med Macbook pro + wd tv live det køre bare, i qnap`en kan man sættet den op til time machine. Så med en qnap nas får du en der kan en del.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |