|
NAS til multi-users |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg synes filmen knækker lidt her. OP snakker om en håndfuld brugere der trækker dvd film. Du snakker om når man belaster nas'en med en håndfuld samtidige kopieringer. Når jeg kopierer en rippet dvd over på min nas tager det typisk et minuts tid at overføre de 4 GB sådan en film plejer at være. Når jeg ser samme film fra min nas henter jeg de samme 4 GB til min medieafspiller over et tidsrum på de ca. 100 minutter filmen varer. Det er en ret stor hastighedsforskel. |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Switchen og enheden klare selv link aggregation på Layer 2 niveau, så man skal sørge for at begge enher understøtter LACP (IEEE 802.1ax eller den gamle IEEE 802.1ad) Hvis ikke de tilgående klienter sidder på samme swich, så vil hastigheden imellem NAS og klient følge laveste fællesnævner minus eksisterende trafik på denne. Med andre ord er det næsten ligemeget at lave link aggregation på NAS hvis alle ankommer på switchen igennem en anden switch som kun er Gigabit. I så fald giver det mening at lavet link aggregation imellem de to switche foruden nas. Jeg har nu overset at det kun er DVD som vil blive delt imellem maks 8 klienter. Det burde en større 8 disk nas kunne klare uden at blive forpustet. Jeg vil tro de mindre kan komme til kort pga. den asynkrone overførsel, hvor disken måske ikke kan følge med.
|
|
![]() |
|
Candyman ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Maj-2012 Sted: Aarhus, Danmark Status: Offline Point: 24 |
Det med at sikre sig at brugerne ryger på forskellige NAS kan man gøre med Round Robin, som er en simpel måde at lave loadbalancing på. Det kræver nok at man styrer tilgangen igennem en PC jeg tror ikke at en Linux boks (NAS) native understøtter Round Robin, eller hvad?
|
|
PCH C200, C300, Oppo BD-P93, Onkyo NR-TX1009, Samsung 55" Smart TV, Epson EH-TW5500, 120" screen, Wired cat. 6 network, Qnap TS410 NAS.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |