|
nas til musik |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
jan203 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Oktober-2010 Sted: dk Status: Offline Point: 761 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-Marts-2013 kl. 16:34 |
Jeg skal bruge en nas til mit musik og det bliver nok det eneste der skal være på den. Vil høre om jeg kan nøjes med en i den billige ende når det kun er til musik.
Har luret lidt på synology da det efter hvad jeg har læst mig til skulle være den mest brugervenlige.
Vil så lige høre om der skulle være nogle i kunne anbefale. Redigeret af jan203 - 07-Marts-2013 kl. 16:42 |
|
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.
|
|
![]() |
|
smitty ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 181 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vær opmærksom på, at NAS´en nok ikke er helt lydløs. Jeg har en Synology ds211 som jeg også bruger til musik. Jeg synes den larmer for meget selvom jeg hører musik i stuen og den står ude i entreen øverst på en hylde.
Så tænk dig godt om inden du køber...
![]() |
|
![]() |
|
jan203 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Oktober-2010 Sted: dk Status: Offline Point: 761 |
OK det lyder voldsomt
|
|
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.
|
|
![]() |
|
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
En DS212'er siger meget lidt, men du kan læse de tekniske specs på synologis hjemmside. Der er også støjtal.
|
|
mvh Christian
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Støjniveauet afhænger selvfølgelig også af de specifikke harddiske der monteres i NAS'en. De har selv en støjprofil de "bidrager" med og derudover også en varmeudvikling som efterfølgende kræver køling af NAS'en og dermed skaber ekstra støj den vej.
Har selv en DS212 og synes ikke støjniveauet er voldsomt, men den er da alligevel "gemt væk" på en hylde i kontoret. |
|
![]() |
|
lks ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-December-2009 Status: Offline Point: 133 |
Hvad skal afspille musikken, altså hvad skal tilgå musikken på NASen ?
|
|
![]() |
|
Nico89 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Februar-2012 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 118 |
Har også en DS212j med en WD red harddisk og den står i stuen i et tv møbel og høres ikke!
Så måske der er noget galt med de harddiske hvis der er nogle der larmer. WD red er lavet til hjemme NAS.
|
|
![]() |
|
den skal kobles til min sonos
|
|
|
|
![]() |
|
nu har jeg aldrig hørt eller set en nas.
støjer det mere end når jeg bruger min bærbar? Kunne der evt være en anden mulighed end en nas?
|
|
|
|
![]() |
|
DrageMester ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
En Western Digital MyBook Live er uden blæser og selve harddisken er næsten lydløs. Det er dog ikke nogen særlig avanceret NAS.
|
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
|
![]() |
|
Theilo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1226 |
Har en synology ds212+ og den larmer ikke ret meget i forhold til den ds109j jeg havde.
På kontoret hvor den står er der kun en susen i stil med susen fra de radiatorer vi har i huset. Kører med wd green diske i ds212+ |
|
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
|
|
![]() |
|
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
Jeg mener at der skete en markant forbedring i støjniveauet fra deres DS212 serie og nyere.
|
|
mvh Christian
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |