recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - nas til musik
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

nas til musik

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Gooferen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 505
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gooferen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2013 kl. 10:23
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Støjniveauet afhænger selvfølgelig også af de specifikke harddiske der monteres i NAS'en. De har selv en støjprofil de "bidrager" med og derudover også en varmeudvikling som efterfølgende kræver køling af NAS'en og dermed skaber ekstra støj den vej.

Har selv en DS212 og synes ikke støjniveauet er voldsomt, men den er da alligevel "gemt væk" på en hylde i kontoret.

Det lyder underligt, jeg kan godt høre min ds109, når jeg står i samme rum og er helt stille, men ellers ikke, har haft den til at stå ved siden af vores soveværelse og har slet ikke kunne høre den.

Ift. musik, er det nu også muligt at streame musikken via bluetooth.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2013 kl. 10:39
Oprindeligt skrevet af Gooferen Gooferen skrev:

Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Støjniveauet afhænger selvfølgelig også af de specifikke harddiske der monteres i NAS'en. De har selv en støjprofil de "bidrager" med og derudover også en varmeudvikling som efterfølgende kræver køling af NAS'en og dermed skaber ekstra støj den vej.

Har selv en DS212 og synes ikke støjniveauet er voldsomt, men den er da alligevel "gemt væk" på en hylde i kontoret.

Det lyder underligt, jeg kan godt høre min ds109, når jeg står i samme rum og er helt stille, men ellers ikke, har haft den til at stå ved siden af vores soveværelse og har slet ikke kunne høre den.

Det er vel ikke underligt at harddiskene bidrager til støjen?
Jeg har haft en DS207+, en DS209 og nu en DS212 og de har alle støjet omend der har været forskel på støjen. Den nuværende DS212 er med Seagate-harddiske mens jeg tidligere har brugt Samsung og de larmer også på hver deres måde.
Støj er dog også subjektivt og der er jo stor forskel på hvad man kan høre og hvad man bliver generet af - jeg synes eksempelvis at kærestens bærbare larmer irriterende meget når hun sidder 5m væk og arbejder på den - selvom jeg sidder lige ved siden af min stationære og NAS'en!
Til top
Molotow Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Oktober-2008
Sted: Denmark
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Molotow Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2013 kl. 12:37
Jeg har en lidt ældre Qnap 409, med Samsung HDD. Den er godt nok af ældre dato, men den larmer helt vildt. Min er placeret i mit kontor under skrivebordet, og så snart jeg åbner døren til kældertrappen kan jeg høre at den snurrer rundt dernede..
B&O BeoVision 8-40,B&O BeoSound 1,B&O BeoSound 9000 + Airport Express
B&O MX7000,Apple TV3
Tvix N1, Qnap NAS TS409Pro
Panasonic DVD
Til top
Munkieftw Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Februar-2013
Sted: Amager
Point: 217
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munkieftw Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2013 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af jan203 jan203 skrev:

nu har jeg aldrig hørt eller set en nas.
støjer det mere end når jeg bruger min bærbar?
Kunne der evt være en anden mulighed end en nas?

Nej, de burde ikke larme.

Jeg har en Ds413 - med 4 HDD, WD RED på 3TB.. Den står under mit tv(i et tv møbel) - selvom lågen er åben til NAS'en, og den anden låge lukkede til PS3. - Så larmer PS3'en dobbelt så højt! :-)

Så synes slet ikke det er generende. De larmer jo alt efter harddiske, og ved musik afspilning er den jo ikke decideret belastet :-)
Til top
jan203 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: dk
Point: 761
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan203 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2013 kl. 15:38
ja det er da lidt vankeligt nogle larmer og andre gør ikke åbenbart.
Men må jo tage chancen og købe en og prøve.
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Maj-2007
Point: 1065
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2013 kl. 16:30
Spøjst der er så stor forskel... Jeg har en 210J, og den er praktisk talt lydløs.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2013 kl. 16:53
Jeg er ikke sikker på at forskellen er stor, hvis der blev målt på de nævnte NAS'er, men der er stor forskel på folks folks opfattelse af støjen - simpelt hen fordi der er forskel på hvor godt folk hører og fordi der er forskel på folks tolerancer overfor støj ved forskellige frekvenser.
Til top
smitty Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-August-2008
Sted: Denmark
Point: 181
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smitty Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2013 kl. 17:45
Hvor skal du ha den stående?
Hvis den kan placeres langt væk fra dit lytteområde er det jo ligemeget hvad du køber...
Til top
wiggumdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Marts-2009
Point: 227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wiggumdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2013 kl. 13:55
Hvis du bare skal bruge plads til at opbevare musik som Sonos kan tilgå, er en NAS overkill synes jeg.

Jeg har en USB harddisk koblet til min router og den kan Sonos godt se og bruge. Den er lille, lydløs og vil koste dig langt mindre end en NAS.
Apple & Sonos entusiast
Til top
jan203 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: dk
Point: 761
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan203 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2013 kl. 15:44
det lyder som en OK ide.
er der nogle som er bedre end andre?
Og er det bare og ligge musik på og så tilslutte sonos
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.
Til top
wiggumdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Marts-2009
Point: 227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wiggumdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2013 kl. 17:16
Nej, det er smag og behag. Vil dog anbefale at du sikrer dig at USB hardisken ikke kræver extern strøm, således at den får strøm via USB-porten på din router.

Start dog med at finde ud af om USB prten på din router understøtter externe harddiske. Hvis den gør, så skal du undersøg om den understøtter deling via SMB (det ved jeg cirker). Hvis den kun understøtter andre formater, så kontakt Sonos support og få oplyst om disse kan tilgås af Sonos.
Apple & Sonos entusiast
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19767
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2013 kl. 18:02
Oprindeligt skrevet af jan203 jan203 skrev:

det lyder som en OK ide.

Ja, hvis den router du har, tilbyder den slags funktioner og har processorkraft nok til at lege NAS/musikserver.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu