recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAS til PS3...men hvilken?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNAS til PS3...men hvilken?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
deepmagic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 483
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2008 kl. 14:42
Jeg bruger en QNAP TS-201 og det fungere bare :)
Samsung LE40M86BD
Samsung SMT-H3106
Pioneer VSX-LX51
Pioneer S-V50 7.1 Højttalersystem
PS3 40gb
Qnap TS-209 Pro II (2x 750GB)
Logitech Harmony 895
Til top
kojak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-September-2006
Point: 250
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2008 kl. 22:27
Hvad er fordelen ved at bruge twonky istedet for et almindeligt upnp device
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2008 kl. 09:33

Tror du blander 2 ting sammen..

Et UPnP device er en enhed som auto konfigurerer f.eks netværks porte på din router..

TwonkyVision er et stykke software (linux baseret) som er på de fleste NAS løsninger, MediaTomb er anden løsning.

Der findes altså så ingen "almindelige" upnp device løsninger :-)

Til top
Perls Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Juli-2007
Point: 249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2008 kl. 11:10
Det spiller da bare max det UPnP. Først havde jeg ikke slået det til på min synology men da jeg slog det til skulle jeg ikke engang søge efter den, den poppede bare op 
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2008 kl. 11:36
Jeg er nu ikke så tilbøjelig til at give dig ret
Den indbyggede UPnP-server virker, men jeg synes, at den er lidt for træg i det, når man har prøvet Twonky.
Den virker uden ventetid, hvilket ikke kan siges om UPnP-serveren. iTunesserveren har samme 'problem', for der er intet, der kommer i nærheden af Twonky i performance.
Venligst
Søren
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-December-2004
Point: 889
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2008 kl. 19:56
Jeg har lige købt en Buffalo linkstation 750gb, den spiller max..!! Opsætning tager 2-5min an på om du lige skal klø dig i øret undervejs... 
Til top
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Juni-2008
Point: 377
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2008 kl. 09:36

Har for nyligt anskaffet mig en QNAP 209 med 2x750Gb diske. Uden at have prøvet alle dens funktioner af endnu, er jeg egentlig meget godt tilfreds med den

Mit problem er bare følgende:

Store filer, som min PS3 uden problemer finder når de ligger på min computer, finder den ikke når de ligger på min QNAP. Jeg har fundet frem til at det måske er fordi FAT32 ikke understøtter filer over 4Gb, men så vidt jeg kan se kører mine diske NTFS. I hvert fald hvis jeg kigger egenskaber på dem i windows...

Kan det passe at jeg skal have filerne ned under 4Gb, eller gør jeg bare et eller andet forkert?

Det skal så lige siges at jeg kører begge diske som en stor, ved ikke om det gør en forskel...

Til top
TBS222 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 25-November-2007
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2008 kl. 22:43

Oprindeligt skrevet af osbech osbech skrev:

Jeg har lige købt en Buffalo linkstation 750gb, den spiller max..!! Opsætning tager 2-5min an på om du lige skal klø dig i øret undervejs... 

Har også lige købt en Buffalo og er meget enig i at den er nem at sætte op! Jeg synes dog den er lang tid om eks. at vise alle thumbnails fra foto mappen - den står og snurrer i flere minutter før den er færdig - nogen bud på hvad jeg evt gør forkert? Routeren er en D Link 655, sinalstyrken OK etc.

Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-December-2004
Point: 889
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2008 kl. 20:59
Oprindeligt skrevet af TBS222 TBS222 skrev:

Oprindeligt skrevet af osbech osbech skrev:

Har også lige købt en Buffalo og er meget enig i at den er nem at sætte op! Jeg synes dog den er lang tid om eks. at vise alle thumbnails fra foto mappen - den står og snurrer i flere minutter før den er færdig - nogen bud på hvad jeg evt gør forkert? Routeren er en D Link 655, sinalstyrken OK etc.

Godt spørgsmål, jeg er slev løbet ind i lidt problemer... Efter jeg har sat min til netværk er mit internet/streaming blevet meget langsomt.. Eller dvs. nogen gange er der ikke så, så flyver det der ud af.. Har ikke lige kunne finde en løsning endnu
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu