|
NAS til streaming |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
JacobHN ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 21-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 26 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 30-Januar-2015 kl. 00:26 |
Hej Recordere.
Jeg går og leger med tanken om at investere penge i en NAS, til at huse min samling af film og serier. Som mit setup ser ud nu, kører jeg med en aldrende Asrock (fra '12 vil jeg gætte på), som sagtens kan afspille 1080p film uden problemer. Så her forventer jeg ikke nogle problemer i forhold til at afspille film fra en NAS. Dog går min kæreste og jeg, og venter på en større lejlighed, hvor vi gerne vil have fjernsyn i soveværelset. Hun har et gammelt TV hun har fået af sin mor (dog fladskærm, mere ved jeg dog ikke om det), som hun gerne vil have hertil. Så her var ønsket, fra min side, at sætte en medieafspiller til, gerne noget lign en Chromecast (hvor NAS'en så står for transcoding af HD film), så vi kan se film i soveværelset. Jeg har kigget på en Synology DS214Play, dog er der flere der siger at den ikke kan transcode ligesom de lover (1080p realtime streaming), samt en QNAP TS-253 Pro der dog lige er dét dyre. Mit ønske setup i forhold til alt dette her, er: - NAS som lager for alle mine film og serier, med Plex Media Server til indeksering - Afspiller i fjernsynet (i soveværelset), der kan modtage film. Hvordan gør jeg det nemmest? Kæresten ser ingen grund til at købe et nyt fjernsyn, da hun mener det er helt fint med det gamle, der stadig fungere fint - dog tror jeg ikke det ville være noget problem at overtale hende til at købe et billigt fjernsyn, når man jo næsten får kastet dem i nakken..
|
|
![]() |
|
Boost ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-September-2008 Sted: Hedehusene Status: Offline Point: 271 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har også en DS214play, og det er rigtig nok at Synology har fjernet muligheden for at bruge den dedikeret CPU til transcoding. Så vidt jeg husker var det noget med licens der var problemer med.
Jeg har Plex på min og den har desværre heller ikke support for den dedikerede CPU til formålet.
Jeg har dog et Samsung tv i soveværelset med indbygget Plex player, og der bruges heldigvis ikke transcoding, så der er ingen problemer. Men til min telefon (Samsung Galaxy S5) og tablet (Samsung Galaxy Tab Pro 8.4), der hakker det en del, og kigger jeg på NAS'en så bruger den al CPU kraft. Så helt optimalt er det ikke. |
|
![]() |
|
Boost ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-September-2008 Sted: Hedehusene Status: Offline Point: 271 |
Men er du sikker på den laver transcode ? Måske den laver directplay, og så er der ikke behov for transcode. På mit Samsung tv som kører direct-play, virker det også helt fint.
|
|
![]() |
|
JacobHN ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 21-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 26 |
Ville alternativet så enten være (for at være sikker på at det kører uden problemer), at investere i en billigere NAS, og så en NUC til soveværelset (så kan jeg ikke afspille på min tablet eller mobil uden problemer), eller bygge en NAS selv? Ellers kunne man jo prøve at købe en DS214Play, og så sende den tilbage hvis den ikke lever op til ens forventninger :)
|
|
![]() |
|
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
hvilket format er filmene i ?
|
|
![]() |
|
Alle mine film er i mkv format.
Nogle med DTS-HD eller True HD lyd, andre kun med DTS. Nogle med indlejret undertekster andre ikke. Så vidt jeg har læst, så er problemet netop DTS licens der ikke er betalt af Synology. |
|
![]() |
|
Hvis det er henvendt til mig, så kan jeg ikke svare på det, har mange forskellige filmformater. Lyden er dog ikke det jeg går mest op i, så DTS-HD, DTS eller True HD lyd er ikke noget jeg går synderligt meget op i :)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |