recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAS til TV og netværk samtidig.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NAS til TV og netværk samtidig.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
NiklasDahl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-Oktober-2011
Sted: Vordingborg
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NiklasDahl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: NAS til TV og netværk samtidig.
    Sendt: 29-Juni-2012 kl. 21:57
Jeg står og kigger efter en NAS, men har lige et spørgsmål inden jeg køber løs.

Er der nogen der ved om man kan sætte en NAS til sit fjernsyn med USB, mens man samtidig har den på netværket og kan se film på computeren. ?
Mit fjernsyn er af den årgang hvor der ikke er netværksstik i desværre.

Har søgt lidt rundt omkring men sys ikke at jeg kan finde svar nogen steder.. 
Og hvis der er nogen der kender svaret er der så evt et link til en NAS der opfylder det.?

Take What You Can - Give Nothing Back !
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2012 kl. 22:25
Du kan ikke forbinde en NAS til computere, fjernsyn osv over USB, det skal foregå over netværk. En NAS svarer jo stort set til en computer og du forbinder heller ikke en computer til tvet med et USB-kabel.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2012 kl. 22:40
Tror ikke du finder en NAS som kan agere slave over usb-porten, normalt er en enhed enten master eller slave i "usb-forholdet" og normalt vil en nas, computer, fjernsyn etc alle være masters mens en kortlæser, en ekstern harddisk, en printer osv vil være slaver.
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1229
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2012 kl. 22:46
Køb en nas og kobl den på netværket

Så kan du se film på din pc.
Hvis du så også skal kunne se film på dit tv via nas, skal du have fat i en medieafspiller, der findes forskellige, men et bud kunne være wd tv live
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
NiklasDahl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-Oktober-2011
Sted: Vordingborg
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NiklasDahl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2012 kl. 23:22
Så må det jo næsten ende med at jeg må købe et nyt fjernsyn samtidig så kan jeg spare den der medieafspiller væk. 

Tak for de hurtige svar alle sammen og tak for hjælpen.
Take What You Can - Give Nothing Back !
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2012 kl. 23:26
Sig til hvis du finder et fjernsyn med en ordentlig indbygget medieafspiller - det tror jeg vi er mange som savner.
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2012 kl. 23:41
Jeg ville helt klart starte med at smide pengene efter en medieafspiller, for som tipsen skriver, er der faktisk ikke et tv med en ordentlig indbygget medieafspiller på markedet.

En medieafspiller koster fra 600kr og opefter, så der er langt op til et tv, som samtidig ikke er det optimale
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
Candyman Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-Maj-2012
Sted: Aarhus, Danmark
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Candyman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2012 kl. 00:40
Det lyder som om du ikke ved så meget om netværk endnu.

Jeg vil stærkt råde dig til at få styr på helt basale ting på en PC som ip adresser, shares, rettigheder, netværksstier og lignende inden du køber en NAS ellers går det nemt hen og bliver en død investering for dig.Big smile
PCH C200, C300, Oppo BD-P93, Onkyo NR-TX1009, Samsung 55" Smart TV, Epson EH-TW5500, 120" screen, Wired cat. 6 network, Qnap TS410 NAS.
Til top
Candyman Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-Maj-2012
Sted: Aarhus, Danmark
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Candyman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2012 kl. 00:43
Lacie laver rent faktisk netværksdiske (NAS) der både har USB og Netværks adgang blot ikke på samme tid. Netværkssharerne på dem kan kun tilgåes fra netværk men USB sharet skulle kunne ses fra både netværk og USB.

Du kan dog kun have et stik i af gangen aldrig både netstikket og usbstikket på samme tid så sker der grimme ting Shocked

PCH C200, C300, Oppo BD-P93, Onkyo NR-TX1009, Samsung 55" Smart TV, Epson EH-TW5500, 120" screen, Wired cat. 6 network, Qnap TS410 NAS.
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2012 kl. 09:04
En wd tv live kan du sætte en usb harddisk til og få den til at blive vist på netværket.

Dvs at du kan sidde ved din pc og se film fra usb harddisken, bare medieafspilleren er tændt.
Uden at flytte kabler kan du også afspille film på dit tv.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu