|
NAS til TV og netværk samtidig. |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
NiklasDahl ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 27-Oktober-2011 Sted: Vordingborg Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-Juni-2012 kl. 21:57 |
Jeg står og kigger efter en NAS, men har lige et spørgsmål inden jeg køber løs.
Er der nogen der ved om man kan sætte en NAS til sit fjernsyn med USB, mens man samtidig har den på netværket og kan se film på computeren. ? Mit fjernsyn er af den årgang hvor der ikke er netværksstik i desværre. Har søgt lidt rundt omkring men sys ikke at jeg kan finde svar nogen steder.. Og hvis der er nogen der kender svaret er der så evt et link til en NAS der opfylder det.? |
|
Take What You Can - Give Nothing Back !
|
|
![]() |
|
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du kan ikke forbinde en NAS til computere, fjernsyn osv over USB, det skal foregå over netværk. En NAS svarer jo stort set til en computer og du forbinder heller ikke en computer til tvet med et USB-kabel.
|
|
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Tror ikke du finder en NAS som kan agere slave over usb-porten, normalt er en enhed enten master eller slave i "usb-forholdet" og normalt vil en nas, computer, fjernsyn etc alle være masters mens en kortlæser, en ekstern harddisk, en printer osv vil være slaver.
|
|
![]() |
|
Theilo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1229 |
Køb en nas og kobl den på netværket
Så kan du se film på din pc. Hvis du så også skal kunne se film på dit tv via nas, skal du have fat i en medieafspiller, der findes forskellige, men et bud kunne være wd tv live
|
|
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
|
|
![]() |
|
NiklasDahl ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 27-Oktober-2011 Sted: Vordingborg Status: Offline Point: 5 |
Så må det jo næsten ende med at jeg må købe et nyt fjernsyn samtidig så kan jeg spare den der medieafspiller væk.
Tak for de hurtige svar alle sammen og tak for hjælpen.
|
|
Take What You Can - Give Nothing Back !
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Sig til hvis du finder et fjernsyn med en ordentlig indbygget medieafspiller - det tror jeg vi er mange som savner.
|
|
![]() |
|
Theilo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1229 |
Jeg ville helt klart starte med at smide pengene efter en medieafspiller, for som tipsen skriver, er der faktisk ikke et tv med en ordentlig indbygget medieafspiller på markedet.
En medieafspiller koster fra 600kr og opefter, så der er langt op til et tv, som samtidig ikke er det optimale
|
|
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
|
|
![]() |
|
Candyman ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Maj-2012 Sted: Aarhus, Danmark Status: Offline Point: 24 |
Det lyder som om du ikke ved så meget om netværk endnu.
Jeg vil stærkt råde dig til at få styr på helt basale ting på en PC som ip adresser, shares, rettigheder, netværksstier og lignende inden du køber en NAS ellers går det nemt hen og bliver en død investering for dig.
![]() |
|
PCH C200, C300, Oppo BD-P93, Onkyo NR-TX1009, Samsung 55" Smart TV, Epson EH-TW5500, 120" screen, Wired cat. 6 network, Qnap TS410 NAS.
|
|
![]() |
|
Candyman ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Maj-2012 Sted: Aarhus, Danmark Status: Offline Point: 24 |
Lacie laver rent faktisk netværksdiske (NAS) der både har USB og Netværks adgang blot ikke på samme tid. Netværkssharerne på dem kan kun tilgåes fra netværk men USB sharet skulle kunne ses fra både netværk og USB.
Du kan dog kun have et stik i af gangen aldrig både netstikket og usbstikket på samme tid så sker der grimme ting ![]() |
|
PCH C200, C300, Oppo BD-P93, Onkyo NR-TX1009, Samsung 55" Smart TV, Epson EH-TW5500, 120" screen, Wired cat. 6 network, Qnap TS410 NAS.
|
|
![]() |
|
En wd tv live kan du sætte en usb harddisk til og få den til at blive vist på netværket.
Dvs at du kan sidde ved din pc og se film fra usb harddisken, bare medieafspilleren er tændt.
Uden at flytte kabler kan du også afspille film på dit tv.
|
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |