recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nas + Tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNas + Tv

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Boll Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-Juni-2010
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Nas + Tv
    Sendt: 23-Juni-2010 kl. 10:50
Goddag.

Jeg har de sidste par uger siddet og surfet rundt her inde på forummet omkring streaming af media fra en NAS til et TV. Der findes rigtigt mange tråde omkring dette, men ingen af dem er rigtigt fyldestgørende når det kommer til svar. Så jeg tænkte at mens jeg får hjælp til mine problemer så kunne denne tråd også laves til en "generel tråd" omkring dette.

Som jeg har forstået det så foregår DLNA mellem NAS og TV med meget svingende resultater. Skyldes dette at de forskellige tv fabrikater kun vælger at understøtte ganske få filtyper? Det er vel på grundlag af dette at folk med NAS anskaffer sig f.eks. WD HD live når der skal streames film?

Mit forslag til setup må da være:   Qnap Ts-119 --> Router --> WD HD --> Sony Ex700.
Er vil dette være en korrekt opsætning hvis jeg ønsker at afspille så mange filtyper som muligt? Sonys 2010 serie synes jeg er rimelig sørgelig når det kommer til understøttelse af forskellige filtyper. Hvis der skal streames understøttede filtyper fra QNAP'en til TV'et er det så Mediaserveren i QNAP'en der sætter begrænsningerne.

Generelt skal man vel være opmærksom på hvilke filtyper ens fjernsyn kan vise, men er det ligegyldigt hvilke software man bruger som mediaserver? I dette tilfælde Twonky.

Håber folk vil dele deres viden omkring dette med en endnu uvidende mand.

P.s. Hvilke mærke af HDMI kabler rammer "the sweet spot" mht. pris og kvalitet?

Redigeret af Boll - 23-Juni-2010 kl. 10:51
Til top
Boll Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-Juni-2010
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2010 kl. 11:27
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu