Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
linding
Junior bruger
Oprettet: 24-Januar-2011
Status: Offline
Point: 33
|
Emne: NAS Valg? Synology, qnap, netgear? :) Sendt: 24-Januar-2011 kl. 23:07 |
Hey...
Jeg har tænkt mig at købe en NAS server, da jeg faldt over en Netgear stora i EL giganten til 999,- og gogglede den så lidt og læste forskellige forumemner herinde med valg af NAS, og er hermed gået fra den... Men har så kigget på Netgear ReadyNas Duo som de os har i el giganten til 1500kr incl 1TB er det et ok valg, eller skal jeg kigge mig om efter en qnap eller synology?
Mit behov:
Tage backup af billeder fra min og kærestens bærbar, (de ligger begge på vores computere)
FTP Login, så jeg kan oprette nogle mapper til mine venner så de kan smide op/hente
FTP Login så jeg kan logge ind og se nogle mapper fx. med billeder
evt. tilslutte 1-3 kamera'er
Mit Budget ca. 2000,-
Min kammerat der har en ældre synology fortalte at man kan sætte et camera til og dermed logge ind og se det live og sætte det til at optage, det synes jeg jo er ret genialt, følger det med i synology og qnap modellerne eller skal man købe licens for at få det til at virke, og hvilke kamera'er skal jeg evt. bruge til det?
Under min søgen herinde har jeg flere gange stødet på SquezzeServer, nogen der kort kan forklare hvad det er?
Kan man ikke få den ds209 model mere, den har fået gode anmeldser og har læst herinde en har købt den til 1200,- men har ikke kunne google den kun en ds209II som koster en del mere ;)
Mvh
Linding
Ps. ved godt det var mange spørgsmål.....
|
 |
jhj
Bruger
Oprettet: 26-April-2010
Point: 53
|
Sendt: 25-Januar-2011 kl. 08:58 |
Glæder mig til at hører svarene - står med nøjagtigt samme problem - Netgear Duo eller Synology ?? For mit vedkommende skal den samtidig være let at sætte op, da jeg absolut ingen erfaring har med NAS
|
 |
Lightyear
Guld medlem
Oprettet: 19-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 527
|
Sendt: 25-Januar-2011 kl. 09:14 |
Jeg har selv en Synology DS211+ som jeg varmt kan anbefale. Jeg har monteret 2x 2TB diske i den, og bruger den til backup, storage til video og billeder, og download klient. Den er meget nem at sætte op, og bruger kun 21 watt under fuld load.
|
 |
Per Korshøj
Guld medlem
Oprettet: 14-Februar-2007
Point: 603
|
Sendt: 25-Januar-2011 kl. 10:37 |
Jeg kører med en gammel synology 107e, den kører upåklageligt, til det du nævner. Og med DSM 3.0 (user interface) er det meget nemt. Synology kommer jævnligt med opdateringer og virker som et utroligt seriøst firma.
Jeg ville vælge Synology..
|
Per Korshøj
|
 |
oldboy67
Bruger
Oprettet: 22-Februar-2007
Point: 89
|
Sendt: 25-Januar-2011 kl. 11:07 |
Til nyere NAS fra Synology, følger der licens med til ét cam - ønskes flere cams tilkoblet skal der tilkøbes licenspakke.
Squeezebox Server er en mediaserver, som (primært) bruges sammen med Logitech's Squeeze* produkter. Har du ikke sådanne produkter så vil andre lignende standardprodukter (f.eks Twonky / iTunes Server) være tilstrækkeligt.
|
 |
mdande
Bruger
Oprettet: 15-Januar-2009
Point: 131
|
Sendt: 25-Januar-2011 kl. 12:36 |
Har selv en Ready NAS(netgear) som jeg er glad for og squeeze er pre-installeret og det køre bare  ...Men det skal dog lige siges at jeg synes det kan tage noget tid at hente albums ned på squeezen.Men så vidt jeg ved er Synologys kraftigere, så hvis det kan løse det problem ville jeg vælge en Synology  .
Men ikke noget ondt om Ready NAS for det er bare at installere RaidAR og så køre det bare 
Redigeret af mdande - 25-Januar-2011 kl. 12:41
|
Sony BDP-S570
Harmony 1000+IR/RF
Orbaudio mod2 5.1 speakers
Xtreamer/Squeezebox duet
|
 |
2ben
Guld medlem
Oprettet: 06-September-2004
Point: 1498
|
Sendt: 25-Januar-2011 kl. 20:41 |
Personligt ville jeg vælge en synology nas 2-bays. Ds211+ er et glimrende valg.
Mvh. Torben
|
 |
Davidp
Guld medlem
Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Point: 905
|
Sendt: 26-Januar-2011 kl. 07:57 |
Jeg købte en Syno DS211 til min far i julegave. Et rigtig godt NAS til prisen. Selv har jeg en Qnap 219p som jeg er rigtig glad for. Jeg har ingen erfaringer med NetGear, men med Syno go Qnap går man i hvert fald ikke galt i byen.
|
 |
Gsxr
Bruger
Oprettet: 23-Marts-2008
Point: 88
|
Sendt: 26-Januar-2011 kl. 17:29 |
Har den mindeste Qnap ts-109 som jeg streamer alt fra.
Mit itunes bib ligge på denne så den bliver streamet der fra, også kører den sidste ny SQ, har aldrig haft problemer med den. 750Gb
|
 |
tipsen
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
|
Sendt: 26-Januar-2011 kl. 17:52 |
linding skrev:
Kan man ikke få den ds209 model mere, den har fået gode anmeldser og har læst herinde en har købt den til 1200,- men har ikke kunne google den kun en ds209II som koster en del mere ;) |
Jeg var heldig at købe en DS209 på det helt rigtige tidspunkt til 1.195kr hos Komplett, men tror det var fordi de gamle modeller skulle hurtigt ud af døren, så der var plads til bl.a. de nye DS211'ere. Så nej, DS209 er ikke lige til at få fingre i længere og de få steder som har den kræver også en urealistisk pris sammenlignet med eksempelvis DS211.
|
 |
linding
Junior bruger
Oprettet: 24-Januar-2011
Point: 33
|
Sendt: 26-Januar-2011 kl. 18:54 |
Kan se flere henviser til 211, som koster godt 2000,- uden HD...
Men hvad er forskellen på de forskellige, softwaren er vel ens?
DS111: 1,6ghz og 256mb ram (dog kun plads til en HD på 2TB forstået rigtigt?)
DS211j: 1,2ghz og 128mb ram (men med plads til 2hd på hver 2TB)
DS211: 1,6 oh 256mb ram (igen med plads til 2HD på hver 2TB)
Så hvis jeg kan nøjes med den ene hd så er ds111 et lige så godt valg som ds211 er det korrekt forstået? :)
Oldboys67 -> Ja kan læse man kan købe licens til kamera'er men hvordan med qnap er der os kun licens med til 1 kamera og så skal man købe ved siden af? Skal det bare være netværks kamera'er som jeg så plugger i min router eller hvordan foregår det, for jeg kan se dem live igennem nas'en...
/Linding
|
 |
Per Korshøj
Guld medlem
Oprettet: 14-Februar-2007
Point: 603
|
Sendt: 27-Januar-2011 kl. 08:08 |
linding skrev:
Kan se flere henviser til 211, som koster godt 2000,- uden HD...
Men hvad er forskellen på de forskellige, softwaren er vel ens?
DS111: 1,6ghz og 256mb ram (dog kun plads til en HD på 2TB forstået rigtigt?)
DS211j: 1,2ghz og 128mb ram (men med plads til 2hd på hver 2TB)
DS211: 1,6 oh 256mb ram (igen med plads til 2HD på hver 2TB)
Så hvis jeg kan nøjes med den ene hd så er ds111 et lige så godt valg som ds211 er det korrekt forstået? :)
Oldboys67 -> Ja kan læse man kan købe licens til kamera'er men hvordan med qnap er der os kun licens med til 1 kamera og så skal man købe ved siden af? Skal det bare være netværks kamera'er som jeg så plugger i min router eller hvordan foregår det, for jeg kan se dem live igennem nas'en...
/Linding |
Du har ret, den eneste forskel mellem ds111 og ds211 er antallet af HD. Men som sikkerhed ville jeg nok (hvis jeg skulle ud og investere) vælge en 2 disk løsning og så køre RAID 1 så man har en nøjagtig spejling af diskene. Det giver sikkerhed for dine data, hvis uheldet skulle være ude og en af dem stod af.
|
Per Korshøj
|
 |