|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
u_bull ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 31 |
![]() Sendt: 07-November-2008 kl. 00:40 |
Hej.
Jeg synes jeg har kigget alle steder, men det er ikke lykkes for mig at finde den rette kombination af nedenstående: NAS
Findes ovenstående kombination overhovedet? |
|
Uni Bull
Vallensbæk |
|
![]() |
|
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
NAS findes i mange afskygninger. Prøv at søge Synology og Qnap. (& netgear)
Måske kunne du kigge efter Windows Home Server-løsninger, som IMHO ligner noget el-forbrugsmæssigt gunstigt. Denne løsning havde jeg nok valgt i dag: http://www.fujitsu-siemens.com/home/products/home_server/sca leo_homeserver.html Jeg har en Synology med Raid 5, men jeg kan ikke komme i nærheden af WHS' strømforbrug. Jeg har self. Raid 5, og det er en sikkerhed, men der er færre private argumenter for at bruge den ekstra strøm for en marginal hardwaresikkerhed end for det modsatte ![]() Venligst Søren |
|
![]() |
|
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
Vedr. "extender"er en PCH det rigtige valg.
Søg på dette site efter 'popcorn hour' ![]() Du får dog ikke din webradio, for det er vel kun næsten en killer app. Hvis du vil have problemfri webradio inkl podcasts er Noxon et godt valg... Venligst Søren |
|
![]() |
|
u_bull ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 31 |
![]() |
Hejsa - tak for jeres svar.
Der er desværre endnu ikke dukket et forslag op på en boks der kan både audio, video og webradio... ...og som har et display... Kan PCH connecte til praktisk talt hvilken som helst NAS? Skal der ikke køre et lille serverprogram på NAS'en? Noxon ser sjov ud og kunne være et godt bud, hvis jeg absolut skal have video, audio, webradio, display i to separate enheder... Andre bud der i endnu højere grad løser opgaven? |
|
Uni Bull
Vallensbæk |
|
![]() |
|
montan ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 07-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 26 |
![]() |
Hvad med Asus EEE Top Den har nok ikke power til HD video, men kan alt det andet og mere til. |
|
![]() |
|
![]() |
Tja - EEE Top har ikke rigtigt nogen fornuftig videoudgang.
Men det kan godt være, at jeg må se i øjnene at jeg ikke kan få opfyldt alle krav. Fair nok. Eksempelvis behøver film og musik jo ikke ligge på NAS - bare jeg så kan flytte dem til en medieafspiller via netværk. Så kan man jo flytte filer efter behov. Således behøver afspilning af film og musik heller ikke nødvendigvis foregå via netværket - meen, det ville nu være det bedste... Men et display af en slags til brug for MP3-afspilning og webradio, det synes jeg er svært at undvære. Noxon kunne være det ene apparat og PCH det andet? Er jeg så dækket ind? Alternativer til Noxon? Redigeret af u_bull - 07-November-2008 kl. 19:01 |
|
Uni Bull
Vallensbæk |
|
![]() |
|
![]() |
Tja - når jeg kigger lidt videre rundt omkring, så fornemmer jeg at NMT nok er det nærmeste jeg kommer mit egentlige ønske...
Popcorn omtales ofte, er det fordi den er bedst eller billigst? Så kan jeg jo overveje om MP3- og webradio afspilning skal foregå parallelt (SqueezeBox el. lign)... Hvilke NAS har i fået til at fungere som server for SqueezeBox? Redigeret af u_bull - 07-November-2008 kl. 20:07 |
|
Uni Bull
Vallensbæk |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg er ikke helt sikker på, at Noxon stadig giver dig radio for alle pengene...
![]() Det kan godt være, at de gør, men jeg ved, at de har ændret en del på prissætningen. Der er nok nogle her på sitet, der kan bekræfte (eller måske afkræfte) mine oplysninger, som godt nok er lidt bedagede ![]() ![]() Jeg købte en Noxon 2 audio i sommeren sidste år. Den kostede 1200,- og havde en Twonky-licens med ![]() Twonky installerede jeg på min NAS (CS-406) og har senere opgraderet den til 4.4. Twonky har dog ikke længere support for NAS'er. Nogle NAS'er er dog understøttet af producenten ift Twonky. (Til generel oplysning er Twonky en medieserver, som er uhyre effektiv ift alt(!) andet derude. iTunes er en vits i sammenligning ![]() Det gode ved min Noxon er, at man kan høre radio fra fx. DR og tilføje stationerne til sine favoritter - fx. DR Jazz eller DR Rock (eller bare P1). Samtidig kan man høre alle de podcasts, som DR har liggende! Du kan derfor høre 'De sorte spejdere' eller 'Harddisken' eller alt muligt andet på dit anlæg, når du har brug for det. Du kan selvfølgelig også hente dem på gammel vis, men det er jeg helt holdt op med. Den eneste ulempe med podcasts er, at man ikke kan spole i dem... Noxon er ikke noget betjeningsmæssigt mirakel. Den er lidt kluntet - måske. Der er et lille display, og der er en remote. Den virker på en rimelig afstand, men i realiteten bruges den kun til at skrue op og ned eller skip, for man kan ikke se displayet mere end et par meter væk. Twonky er dog fænomenal med spillelister, så i praksis har jeg slet ikke nogen problemer. Man skal bare være klar over begrænsningerne. Men hvis du vil skifte kunstner i tide og utide, skal du IMO vælge et andet produkt. Venligst Søren |
|
![]() |
|
![]() |
Alternativer til Noxon? Jow, der er nogle stykker
![]() Squeezebox er én af dem. Teac kommer med noget nyt iflg. denne tråd: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=47425& PN=1 Radiodelen er nok ikke i det skarpeste fokus lige nu ![]() Venligst Søren |
|
![]() |
|
j_mil ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 184 |
![]() |
Jeg har ikke fundet noget der kan det som du ønkser, så jeg endte op med et system til video + billeder (Netgear EVA 8000) og et andet til lyd (en blanding af Teac, Noxon, Philips og Freecom, alle UpNp). Serveren er en Synologi DS407 med Twonky media. Noxon II kan idag kun fås med Ipod tilslutning og med det steg den lige med 500 kr. Iradio fås stadig uden til 1299,- De nye Teac WAP 4500 og 8500 var nok værd at kigge på. Faktisk syntes jeg et godt setup kunne være en af dem + Synologi DS207 + et eller andet til video. Hvis dit loft er uisoleret, ville jeg ikke placere den der, kan blive meget varm og kold + fugtigt. //jm
|
|
![]() |
|
kimc88 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-Oktober-2006 Status: Offline Point: 237 |
![]() |
hvad med en sonos
|
|
![]() |
|
![]() |
Ja - det ser i hvert fald ud til at løse opgaven.
Men produktet ligger et pænt stykke over min økonomiske ramme... Jeg er lidt lun på kombinationen af Freecom og PCH, men der er dog et par spørgsmål der dukker op: 1) Hvorfor skulle jeg vælge PCH110 og ikke bare PCH100. (eller eksempelvis iStar eller en anden NMT?)
2) Kan HDD i PCH fungere som "server"/lagerplads for musik til Freecom? 3) Og sidst men ikke mindst, kan jeg være sikker på at finde de danske (DR) radiokanaler via FreeCom? Redigeret af u_bull - 09-November-2008 kl. 00:05 |
|
Uni Bull
Vallensbæk |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |