recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAS VS Cloud
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NAS VS Cloud

Besvar Besvar Side  <1234 7>
Afstemningsspørgsmål: Hvad bruger du?
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
32 [68.09%]
15 [31.91%]
Du har ikke adgang til at deltage i denne afstemning

Forfatter
Besked
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2015 kl. 08:01
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Kan oplyse at Office 365 (med ubegrænset Onedrive plads!), ikke 800,- om året, men 660,- om året.

Jeg har haft NAS, men er skiftet 100% til Microsoft Cloud. Det er langt nemmere at håndtere, udvide, sætte op, bruge o.s.v. Og man slipper for at skulle slås med backup, købe nye diske, betale for ekstra strøm o.s.v.

M.v.h.
Er det så ikke "kun" private versionen du har. Det er da ikke Home som kan bruges af op til 5 personer?
Har du bare tilmeldt dig i USA? Kan du evt lige lave en hurtig guide :)
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2015 kl. 10:05
Jep, det er privatudgaven jeg har, da jeg kun har behovet for én (min tablet blev leveret med Office og ligeså min Mobil).

M.h.t. pladsudvidelsen, så kom der en mail fra Microsoft (U.S.A.), hvor jeg bare skulle tilmelde mig gratis, ubegrænset plads, på mit Onedrive.

M.v.h.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2015 kl. 10:19
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Jep, det er privatudgaven jeg har, da jeg kun har behovet for én (min tablet blev leveret med Office og ligeså min Mobil).

M.h.t. pladsudvidelsen, så kom der en mail fra Microsoft (U.S.A.), hvor jeg bare skulle tilmelde mig gratis, ubegrænset plads, på mit Onedrive.

M.v.h.

Okay jamen så er det jo derfor. I vores husstand er vi 2 og har snakket med Microsoft sales support på deres hjemmeside og fået at vide at vi gerne må dele et Office home med mine forældre selv om vi ikke bor i samme hus. PCen skal blot være i samme hus når det bliver installeret. :)

Han fortalte også at efter hans hukommelse mente han at ens 1tb plads blev udvidet efterhånden som man brugte ens plads.
Til top
Gooferen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2006
Sted: Århus
Point: 505
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gooferen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2015 kl. 10:33
Kunne godt overveje en cloudløsning grundet muligheden for instant backup, dog synes jeg de nuværende løsninger er for dyre.

Jeg har selv en synology 107 med 2TB hdd stående, hvilken fungere helt perfekt.
For at spare strøm, slukker systemet automatisk ned om natten og starter op igen næste morgen, derudover går den automatisk i standby, når jeg ikke bruger den.

Det tager under 15 sekunder, når den skal starte op igen efter standby.

Serveren bruges primært til dokumenter og familiebilleder, hvilke jeg jævnligt tager backup af til andre enheder, dermed at hvis serveren går ned mister jeg ikke noget "vigtigt".

Redigeret af Gooferen - 18-August-2015 kl. 10:33
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2005
Point: 2047
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2015 kl. 10:54
Har haft en server kørende i flere år, og nedroslede til en NAS i en kort periode. Solgte den hurtigt igen og gik på Googles cloud. 
Det har jeg ikke fortrudt og vender aldrig tilbage til egen server.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2015 kl. 10:58
Her følger min samtale med Microsoft support chat på Microsoft.Com
--------------------------------------------------------------
Du chatter nu med 'Emily M'
Emily M: at 10:26:38
Velkommen til Microsoft Store, hvad kan jeg hjælpe dig med?
Dig: at 10:27:35
Hej. Jeg har hørt at der er en limit på OneDrive på 20.000 filer er dette korrekt?
Emily M: at 10:28:35
Hvis du vælger et Office 365 Small Business Premium abonnement, er der en begrænsning af
20.000 filer; hvis du vælger et af de private Office 365 abonnementer, er der ingen begrænsning
på :)
Dig: at 10:30:13
Okay, jeg er privat så det er jo dejligt at høre. :)
Jeg har også læst flere steder for noget tid siden
at i har opgraderet de 1 TB plads i Onedrive til uendelig er dette korrekt? Fordi i Microsoft Butik
står der stadigvæk 1 TB?
Emily M: at 10:31:16
Det er korrekt, så snart du kommer op til de 1TB vil det automatisk opdateres til at du kan udvide
det, jeg mener først at der kommer 1TB ekstra og så fyldes det på efterhånden :)
Dig: at 10:31:56
Okay lækkert. Så skal jeg lige høre er der en grænse for hvor stor en fil må være i OneNote?
Dig: at 10:32:07
Sorry OneDrive
Emily M: at 10:33:01
Jeg husker det til at være 5GB men jeg dobbelt tjekker det lige :)
Emily M: at 10:34:36
Okay, det er faktisk blevet opdateret til 10GB :)
Dig: at 10:35:47
Fedt :)
Dig: at 10:36:09
Og alt dette er det også gældende for alle brugere hvis man vælger Office 365 Home?
Emily M: at 10:36:18
Ja, lige præcis :)
Dig: at 10:37:20
Super. Sidste spørgsmål. Jeg snakket med en supporter for leden som fortalte mig at så længe man
installeret office programmerne i samme hus så behøvet alle 5 brugere ikke bo i samme hus. Kan
du bekræfte dette?
Emily M: at 10:38:09
Ja, det er korrekt, og inde fra den Office konto du får i forbindelse med købet, vil du kunne sende
invitationer ud således at de får deres eget inlog :)
Dig: at 10:39:27
Super fedt. Er der andre fordele ved at have en Office 365 Home? er der nogle delingsfordele?
Emily M: at 10:40:16
Alle brugere vil få 60 gratis Skype minutter hver måned, og du vil altid få den seneste Office
version uden at betale ekstra for det :)
Emily M: at 10:42:09
Hvis ikke der er andet jeg kan hjælpe dig med her fra, vil jeg lukke dette chat vindue. Du vil
modtage et lille spørgeskema angående min support når du trykker på "luk chat", naturligtvis helt
valgfrit om du vil svare på den eller ej. Hav en rigtig god dag! :)
info: at 10:43:40
Chat sessionen er blevet lukket af agenten.
--------------------------------------------------------------

Så for 800 kr årligt kan vi dele Office med 4 andre personer i familien i og uden for huset. Det giver 13,3 kr pr måned pr person! 
Uendeligt plads og max filstørrelse på 10gb hvilket vil sige at ens BR og DVD rip sagtens kan ligge i skyen. (komprimeret godt nok) 

Synology supportere også cloud backup til OneDrive! så har du lige uendelig backup plads af din nas i skyen. :)

Jeg tror sku jeg giver det en chance.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2015 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Så for 800 kr årligt kan vi dele Office med 4 andre personer i familien i og uden for huset. Det giver 13,3 kr pr måned pr person! 
Uendeligt plads og max filstørrelse på 10gb hvilket vil sige at ens BR og DVD rip sagtens kan ligge i skyen. (komprimeret godt nok) 

Synology supportere også cloud backup til OneDrive! så har du lige uendelig backup plads af din nas i skyen. :)

Jeg tror sku jeg giver det en chance.
Ved du om den Office er en standard Office der kører på din egen maskine, dvs. den også kan køre offline?
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2015 kl. 11:10
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Ved du om den Office er en standard Office der kører på din egen maskine, dvs. den også kan køre offline?

Jeg har pt office 365 gennem mit arbejde på min arbejds pc og min privat pc. Og du kan sagtens bruge det offline. :-)
Til top
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2010
Sted: DK
Point: 529
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér therazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2015 kl. 11:11
Office365 er også alm. Download der fungere lokalt (offline) på din(e) maskine(r)
MORE BASS
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2015 kl. 11:22
Er der nogen der ved om man kan migrere sin Outlook 2013 til Outlook365 og bevare sine mails (Outlook.pst)?
 Undskyld til trådstarter, for at hijacke trådenEmbarrassed
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
RaGa_MuFFiN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Juni-2009
Sted: Videbæk, DK
Point: 410
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RaGa_MuFFiN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2015 kl. 11:28
Jeg har bygget min egen server derhjemme - 6x3TB diske i RAID-5. Jeg kører dog desværre software RAID lige p.t. men det er der råd for. Jeg opgraderer på sigt til et større kabinet, og smider 6 diske mere i.

Jeg synes serverløsningen fungerer rigtig rigtig godt, da jeg selv kontrollerer hardwaren, og hvem der har adgang til alle mine film / musik / billeder m.m.

Jeg kører Plex Media Server på min Windows Server 2012 R2, som booter på en 120 GB SSD fra Kingston.

Det kører på et ASRock C2750D4i bundkort med 64GB RAM.

Det kører som en kniv i blødt smør på vores hjemmenetværk. Kan uden problemer streame de vildeste mkv-rips til 4-6 enheder på samme tid i fuld opløsning. Det klarer den fint.

Jeg har overvejet cloudløsningen rigtig mange gange, men er endt med at bruge det til backup istedet igennem mit abbonnement hos hubic.com, hvor man kan få 10TB plads for omkring 300kr om året.

Det kører utrolig langsomt (300kbps), men det er rart at have en backup af så store datamængder ude i "skyen"

Jeg gider bestemt ikke rippe alle mine film en gang til! Det tager simpelthen for lang tid!

Fed tråd det her - jeg glæder mig til at høre, hvad andre har gjort! :-)
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2015 kl. 11:32
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Er der nogen der ved om man kan migrere sin Outlook 2013 til Outlook365 og bevare sine mails (Outlook.pst)?
 Undskyld til trådstarter, for at hijacke trådenEmbarrassed

Det kan du - det har jeg gjort. Det fungerer problemfrit og er fedt, at ens mail altid er opdateret, på alle ens enheder: PC, tablet og mobil.
Og skifter man enhed, sætter man den blot op med ens mail, og så synkroniseres alle ens mail-mapper.

M.v.h.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu