recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAS - WD eller Synology
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNAS - WD eller Synology

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Moffe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Emne: NAS - WD eller Synology
    Sendt: 15-Januar-2010 kl. 11:45
Kære Recordere.

Jeg planlægger at investere i en NAS, men er i tvivl om mit behov retfærdiggør en større investering.

Mit umiddelbare behov er:
- Backup med Time Machine af to mac computere i alt 200GB
- Lager til rippede blu-ray og DVD'er.
- streaming til WD TV Live op til 1080P + gerne hjemmevideo i motion jpeg.
- Skal forbindes til router og sende trådløst til WD TV LIVE.

Jeg har set på to løsninger.
1. WD My Book World Edition 1TB, pris 1000,-
2. Synology DS209 + 2x1TB HD, pris 1800,- + harddiske (eventuelt Qnap TS-219, men det bliver det jo kun dyrere af)

Men efter at have brugt rigtig mange timer på at researche er jeg stadig i tvivl om hvilken jeg skal vælge.

WD'en er jo under halv pris og lover sådan set at kunne det jeg skal bruge. Men men men, kan man nu stole helt på det? Konkret er jeg mest nervøs for dens evner til at streame i 1080P. Hvori består begrænsningerne ved WD My Book i forhold til mine behov? 

Dertil kommer jo alle mine latente behov, såsom printerserver, RAID1, og sikkert meget mere som er nice to have. Men de er ikke mere end 1000,- værd for mig, så mereprisen for Synology skal retfærdiggøres af mine umiddelbare behov.

jeg vil jo helst købe billigst muligt. men det er vigtigt at den fungerer uden problemer og dækker mine behov.

Nogen der kan hjælpe mig i retning af en beslutning?

Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2010 kl. 11:56
WD My Book World Edition understøtter vistnok ikke ftp, så smid den af listen.
Der er også en masse andet ift. andre NAS den ikke kan.

QNAP er i min verden den rigtige løsning inden man går over til "Bussines Class". :)
Til top
Moffe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Januar-2009
Sted: Denmark
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2010 kl. 12:08
Har FTP nogen betydning for mine primære behov, eller er det kun til deling over internettet?
Til top
kleth Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-April-2006
Point: 215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2010 kl. 12:20
For at streame HD, skal du nok være mere bekymret over om dit trådløse netværk kan levere 1080P end om  de to NAS'er kan. Jeg har et gammelt WD Netcenter, der fint kan levere 720P content til min Popcorn Hour, vel og mærke over kabel.
Synology er et godt bud, de har rigtig god software der giver en masse muligheder, men prisen på WD er da bestemt tiltrækkende.

Edit:
FTP er nyttigt, men ikke en nødvendighed. Jeg bruger det til at flytte mine filer til mine NAS, men jeg trækker kun indhold ud over NFS eller SAMBA (CIFS).

Redigeret af kleth - 15-Januar-2010 kl. 12:22
Tvix M-5100SH/PCH NMT A-100.
IPBOX 910 HD.
Sony KDL32v4500/Samsung LE22B450.
DNT Ipdio Mini Pro.
QNAP TS-101/NAS4220-B/Synology CS407.
-
Min gamle NAS drillede mig, så nu tror den at den er en router.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu