|
Nas + Xbmc ude for hjemmet |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
kanish ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-Oktober-2012 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-November-2012 kl. 14:55 |
Hey alle nørder og nørdinder :)
Jeg har lige købt mig en Netgear Readynas duo v2 og har fået sat den op og den fungere. Humlen er så at: jeg har en ven som køre xbmc hjemme hos sig selv og vil gerne have adgang til mit biblotek igennem xbmc. Hvordan sætter jeg det op. sådan så der også kommer flueben ved sete film/serier. han bruger sit atv2. Skal han have min ip eller ? har lavet en bruger til ham. så det er sat op Håber der er en der kan hjælpe :)
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har ingen forstand på din NAS, men jeg mener at han skal bruge din, forhåbentlig statiske IP. Den kan du finde på myip.net. Så skal du have forwarded en port, f.eks. 8089, i din router til IP adressen på din NAS. Så kan din kami bruge: http://x.x.x.x:port til at komme på din NAS. Men som sagt kender jeg ikke din NAS, så det kan være det skal gøres anderledes
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
Inden du nu går igang med at rode med opsætning i routeren og den slags, har du så en internetforbindelse der kan levere varen?
Som eksempel, min internetforbindelse er en 10/1 mbit dvs. jeg har 10 mbit når jeg henter data ind i huset, men kun 1 mbit når fx. en film skal sendes ud af huset og det er bare alt for lidt. Lidt talnørderi: En rippet dvd film fylder typisk omkring 5 GB for en film på 1 time 45 minutter. Der går 1024 MB på 1 GB så 5 GB = 5120 MB. Der går 8 bit på en byte så 5120 MByte = 40960 Mbit. 1 time 45 minutter = 6300 sekunder. Så hvis din kammerat skal kunne se den rippede dvd film direkte fra din nas, kræver det at din internetforbindelse kan skovle 40960 Mbit data ud af huset på mindre end 6300 sekunder. 40960 Mbit / 6300 sek = 6,5 Mbit/s. Typisk kommer der ca. 20% "overhead" på sådan en transmission, din og hans router der snakker sammen, laver checksum, kommunikerer om pakkerne kom korrekt frem eller skal genudsendes osv. osv. så i virkelighedens verden skal du op omkring 8 Mbit/s ud af huset for at kunne sende den rippede dvdfilm til din kammerat hurtigt nok. Kort sagt, start med at prøve om dit internet overhovedet er hurtigt nok til at du kan sende en rippet film på kortere tid end filmens spillelængde. Tag fx. en rippet dvd eller bluray eller hvad du nu har dine film liggende i, klip en 5 minutters stump ud af filmen og prøv om du kan uploade den til fx. dropbox på under 5 minutter. Hvis det tager over 5 minutter at uploade en 5 minutters sekvens, så er dit internet ikke hurtigt nok til at streame film til din kammerat. |
|
![]() |
|
kanish ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-Oktober-2012 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9 |
Hej :D jeg sidder på en 50/50 så det er ikke noget problem :D
Update. Jeg har fået det hele til at virke og det hele fungere
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |