|
NAS. |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Forfatter | |||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6682 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Hvis det skal være nemt, så en Mac mini med OS X server.
|
|||
Venlig hilsen
KB |
|||
![]() |
|||
Lennerta ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 136 |
||
Jeg vidste Helle ikke noget som helst om nas.0, men købte en synologi ds 213j, og det spiller bare:-) den er super nem at sætte op. Bruger den meget til at streame film og musik fra, samt backup af billeder:-) de ApS der er til iPhone virker også super godt.
|
|||
![]() |
|||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
||
Helt klart et godt bud.
Men også en smule over hvad jeg vil ofre.
|
|||
![]() |
|||
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
||
hvorfor er OS X server bedre end alm. windows? Du vil kunne samle en windows pc til formålet for under 1.000 kr ekskl. diske.
|
|||
![]() |
|||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6682 |
||
Fordi det er et fuldt server-OS. Windows desktop versionen er ikke beregnet til at køre som server. Jeg gik ud fra at du ville køre en alm. Windows og ikke server-versionen. Så vil jeg da foretrække en Synology eller Qnap NAS, som er lavet til at være server. |
|||
Venlig hilsen
KB |
|||
![]() |
|||
pilehave ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1269 |
||
Windows 7 Pro er glimrende til formålet. Kører alle fotos, film, optagelser, dvb-c, ftp osv. på en Windows-boks i garagen. Bruger 26 W ved belastning. Og ekstra harddiske kan tilføjes via E-SATA, SATA eller USB. Hele mit netværk er så på samme arbejdsgruppe og har endnu tilgode at nogen kommer til at fylde for meget eller slette noget de ikke måtte. Hav lidt tillid til din familie ;-)
Har planer om at smide 3 TB ekstra på når de lander under 700 kr. i USB 3.0. Redigeret af pilehave - 13-Maj-2014 kl. 08:22 |
|||
![]() |
|||
Lennerta ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 136 |
||
Jeg har en kammerat der har lånt lidt plads på min nas som han kan tilgå hjemme fra sig selv... Så det er lidt fedt jeg bare kan tildele hans bruger 500 gb så han ik fylder det hele:-) eller kan gå ind og se og slette alle mine ting;-) så den funktion ville jeg nødig undvære
|
|||
![]() |
|||
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
||
den funktion er ikke forebeholdt NAS.. Den funktion har min PC også.
|
|||
![]() |
|||
||
"beregnet til at køre som server"? hvad ligger der i det? Næppe noget alm. personer har behov for. Det sætter formegentlig flere begrænsninger i forhold til software og apps. Jeg har kørt med windows 7 pro som "server" 24/7 de sidste 5-6 år.
|
|||
![]() |
|||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
||
Hvordan kan du få det til billigere??? En NUC koster da de same som en nas og så mangler man stadig en windows og en måde at spejle sine diske, man enten skal have et eksterne kabinet til have lavet noget fiksfakseri med. En Windows giver ikke umiddelbart mulighed for VPN adgang udefra og så kan den kun serve 20 klienter på samme tid. Jeg ville da som alm. bruger klart vælge en NAS som netværk storage og ikke en hjemmebikset løsning med Windows.
|
|||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|||
![]() |
|||
pilehave ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1269 |
||
I modsætning til en NAS åbner Windows 7 muligheden for at installere alle de VPN-koncentratorer som du skulle have lyst til. Så tværtimod giver Windows 7 bedre VPN-muligheder. Hvad mener du med "kun" serve 20 klienter? Mener du brugere? "Hjemmebikset" lyder negativt. Jeg mener at det er positivt at være "in control" ;-)
|
|||
![]() |
|||
||
jamen det er da fint vi er forskellige.. Det fede ved Pc-løsningen er at den kan bruges til mere end blot være NAS. -den kan jo bla. også afspille. "kun kan serve 20 klienter" --hold da op en hustand du har hvis det ikke er nok :)
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |