|
NAS |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Nille44 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-August-2012 Sted: Danmark Status: Offline Point: 202 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-Februar-2015 kl. 10:32 |
Har en Western Digital NAS server og har lige bestilt 2 nye diske.
De er så kommet uden det "etui" som passer i min server, og ved hverken hvad det kaldes eller hvor jeg kan skaffe sådan 2 nye fra! Nogen der har forstand på den slags? |
|
Luxman L509X
Oppo BDP 105. Rega P8 med Apheta 3. LG Oled 55BX Ultrasone Signature Pro. Sonus Faber Olympia Novalll |
|
![]() |
|
Davidp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Sted: Kastrup Status: Offline Point: 905 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvilket NAS har du?
|
|
![]() |
|
Nille44 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-August-2012 Sted: Danmark Status: Offline Point: 202 |
Det er en Netgear Readynas?
|
|
Luxman L509X
Oppo BDP 105. Rega P8 med Apheta 3. LG Oled 55BX Ultrasone Signature Pro. Sonus Faber Olympia Novalll |
|
![]() |
|
Har vist oprettet tråden under det forkerte område, men er der alligevel ikke nogen der har et bud på hvad den metal/plast kasse som NAS diskene er placeret i hedder?
|
|
Luxman L509X
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
det kaldes et "tray" og de vil aldrig nogensinde følge med en alm intern disk (ikke mindst fordi de er produktspecifikke. så et tray til en producent vil ikke virke hos en anden producents nas). du skal specifikt søge efter den nas du har + tray - mit umiddelbare bud er at du skal bruge de trays den kom med. Det er altså ikke sådan at man bare skifter ud efter forgodtbefindende. - du kan også søge efter readynas sparepart - såfremt man kan købe trays alene. (har ikke undersøgt, men de er typisk reservedele)
|
|
![]() |
|
Tak for svaret.
|
|
Luxman L509X
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Når det er 2 nye diske du har bestilt, så har du vel stadig de gamle diske?
Så monterer du bare de nye diske i de gamle tray.
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
Ideen var jo at jeg ville bruge de gamle som ekstra backup, således at jeg havde 4 ialt jeg kunne skifte imellem.
Har nu fundet dem på Amazon.com men til 30 dollars stykket, og det tror jeg alligevel ikke at jeg vil give for dem :-) |
|
Luxman L509X
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Sådan virker et disksystem ikke. Det er ikke beregnet til at swappe diske til backup.
Jeg vil foreslå at du køber en usb harddisk skuffe og benytter den til din ene gamle disk. De fleste NAS kan tilslutte en ekstra usb disk til backup, så måske er det værd at undersøge. |
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
Davidp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Sted: Kastrup Status: Offline Point: 905 |
Så har du misforstået konceptet med din NAS. Du kan ikke, som cyberguruen også siger, bare skifte diske som det passer dig - eller jo, det kan du godt, men det giver ingen mening, da filsystemet ombygges hver gang du sikfter en disk.
Det er fint at have et par diske på lager som backup for dem som sidder i dit NAS, men dette skulle kun være hvis én af diskene i NAS'et går i stykker.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |