recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAT 3 til 1 eller 2
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNAT 3 til 1 eller 2

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jrued Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Juni-2008
Sted: Kbh K, Denmark
Status: Offline
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Emne: NAT 3 til 1 eller 2
    Sendt: 17-Juli-2008 kl. 09:46

Jeg ved ikke lige hvilke forum jeg skulle skrive dette i men efter det er ps3 probs tænkte jeg det var her.

på mystisk hvis er min NAT skiftet fra type 2 til 3. jeg har cybercity og var inde på den server hvor man kan administrere sin router. http//10.0.0.1;xxxx noget i den dur.

under NAT kan man vælge mellem tre forskellige. SUA only, Full funktion og den øverste kan jeg ikke huske, men hvis jeg vælger den øverste er der ikke mulighed for at forwarde porte eller noget.

jeg tænkte den øverste så måtte være NAT 1, men ved ikke om det har noget med det at gøre.

til at starte med stod den på SUA only. da jeg lavede det fra SUA only til "den øverste" gik mit net ned på mærkværdigvis. det køre dog igen efter jeg gik tilbage til SUA only. ved ikke om det var fordi jeg var for utålmodig. Der gik et stykke tid før nettet var oppe. jeg ventede længere tid end jeg gjorde da jeg valgte øverste mulighed under NAT

er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg laver om på NAT typen her???

Til top
Wickings Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-August-2007
Point: 114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2008 kl. 13:24
Jeg prøvede tusinde ting for at få min til at gå fra NAT 3 til NAT 2, men intet hjalp. Ind til jeg opdaterede firmwaren på min Router - så var den fin med det samme.

Ingen porte er åbne til den, den er ikke sat til DMZ eller noget andet. Dog er UPnP slået til og der er givet tilladelse til at klienter kan gøre bestemte ting..
Pioneer 428XD
Playstation 3 + Apple TV + Yousee Plus
Til top
Wickings Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-August-2007
Point: 114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2008 kl. 13:24
- Min router er en Linksys BEFSR41.
Pioneer 428XD
Playstation 3 + Apple TV + Yousee Plus
Til top
jrued Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Juni-2008
Sted: Kbh K, Denmark
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2008 kl. 08:28
Min er en Zykel et eller andet. den er stadig NAT 3 men har nu forwarded de porte som jeg fandt på nette til PS3. så må jeg lige teste om det virker når jeg har tid!
Til top
KongKurs Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 30-Juni-2008
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2008 kl. 19:30
Hvis ikke du har, så bestil en fast IP - så kommer du udenom eventuelle firewalls fra din ISP'er - virkede for mig!
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2008 kl. 21:19
Oprindeligt skrevet af KongKurs KongKurs skrev:

Hvis ikke du har, så bestil en fast IP - så kommer du udenom eventuelle firewalls fra din ISP'er - virkede for mig!

Var det ikke bedre at diagnosticere problemet i stedet for at smide penge ud af vinduet?
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2008 kl. 11:24

Oprindeligt skrevet af KongKurs KongKurs skrev:

NAT bør absolut intet have med fast ip eller ej at gøre. Det er det samme der "leveres" til slutkunden.

Man skal have en router og konfigurere den korrekt.

Til top
Klondike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 1215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2008 kl. 12:39

Det Kongkurs mener er, at man skal tildele sin PS3 en fast IP i routeren på det interne netværk.

Ikke en fast IP fra ens ISP. Det er fordi så vidt jeg husker har Kongkurs, et anderledes setup en normalt. Kongkurs har bare et RJ45 stikudtag i væggen, så da Kongkurs skulle have en fast IP var det hans netværks administrator der skulle ordne det.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2008 kl. 15:45

Okay, i såfald kommer det an på routeren. Fast ip på klienten kan godt løse det, men for nogle routere ville man skulle konfigurere NATén for det enkelte ip. Men prøv fast at stik den (PS3én) en fast ip adresse i samme segment.

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2008 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Okay, i såfald kommer det an på routeren. Fast ip på klienten kan godt løse det, men for nogle routere ville man skulle konfigurere NATén for det enkelte ip. Men prøv fast at stik den (PS3én) en fast ip adresse i samme segment.

Man skal konfigurere NAT (portforward) hvis en enhed på LAN'et skal have server-lignende funktioner, så den kan kontaktes udefra. Derudover kan der naturligvis være tale om andre behov for opsætning i routeren, men mig bekendt er vi ikke kommet udover en fejlbeskrivelse ala "det virker ikke". Det er måske fordi jeg ikke er PS3 kender?

Redigeret af JesperLund - 20-Juli-2008 kl. 17:08
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2008 kl. 11:36

Aj stop nu.. NAT har intet med servere at gøre. Det er forskellige måder at oversætte netværkspakker på ind/ud af det lokale netværk. Det kunne også være Routed istedet for NAT.

Det er korrekt, at der skal laves een eller anden form for portforward eller åbnes nogle porte, hvis man skal have fat i decideret porte/programmer på sin server/maskine/PS3/whatever udefra, men det behøver altså IKKE være NAT. Det afhænger af hvilken form for netværk man kører.

Det bliver lidt for teknisk det her og langt fra PS3éren

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu