|
Nat Geo HD. TXT Subtitles.. |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
DiscomanDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1423 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-Oktober-2013 kl. 18:14 |
Hejsa.
Da Yousee meldte ud at de fremover udelukkende ville sende Nat Geo i HD var det en glædelig nyhed for os med fuldpakken. Dog er det for mig blevet lidt af et mareridt. Førhen var underteksterne hardcoded ind i filmen, men af en eller anden uforklarlig grund bruger de Text TV undertekster på Nat Geo HD kanalen. Det betyder at min WD TV live ikke kan vise undertekster. På Mit HTPC har jeg prøvet Mediaportal og den viser ej heller tekster. I XBMC kan jeg få den til det, hvis jeg trykker på V og går til side 199 og trykker pil op. Desværre er underteksterne så ude af sync, hvilket er et kendt problem ifølge XBMC forummet. Så, hvad gør i andre med TXT undertekster? Jeg har set VLC kan afspille det, men det er sgu lidt ubekvemt at starte det op, hver eneste gang jeg skal se noget optaget på min yndlingskanal Nat Geo (Nu HD). Derudover vil jeg høre om man kan få SD versionen ind igen, eller om den er totalt udgået?
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
SD udgaven er heldigvis væk for altid. Ligesom SD udgaver af mange andre kanaler.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
DiscomanDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1423 |
Okay.
Jeg syntes ikke det er positivt, når de levere sådan et HD signal.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Det er ikke den eneste kanal som sendes uden Hardmatting af Subs. De sendes på en separat stream som normal tekst, og via TTV, som ikke er så god som stream teksten.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Online Point: 5362 |
Nu har jeg ikke pågældende kanal mere, men jeg bruger DVBViewer på HTPC. Højreklikker på billede og vælger den DVB eller TTV undertekst der måtte være (der kan evt. være flere sprog) DVB undertekster kan slåes til automatisk i opsætning. Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |