|
NaviClick (Thomson) |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | ||
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15693 |
Sendt: 11-Januar-2006 kl. 13:11 | |
Nej, du har ret. Naviclick virker næppe sammen med satellit kanaler. /Lars |
||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||
Xanchez
Bruger Oprettet: 11-December-2005 Sted: Sønderjylland Status: Offline Point: 119 |
Sendt: 11-Januar-2006 kl. 14:19 | |
Det gør de vel, hvis man holder sig til at blive på en kanal, og programmere denne!? |
||
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15693 |
Sendt: 11-Januar-2006 kl. 14:45 | |
Det gør de vel, hvis man holder sig til at blive på en kanal, og programmere denne!?[/QUOTE] Måske. Hvis systemet kan sættes op til at hente data fra en AV-indgang. Men jeg kunne forestille mig at det kun er egen tuner - netop fordi den skal opbygge data over flere dage og ikke kan regne med at AV-indgangen altid viser samme kanal. Så det kunne hurtigt blive noget værre rod - hvis man skiftede imellem flere kanaler dér. /Lars |
||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||
laursen
Redaktionen recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
Sendt: 11-Januar-2006 kl. 14:59 | |
Hej Lars,
Jeg tror nu din opfattelse af systemet er forkert. Efter at have læst diverse teknisk materiale om systemet, er det faktisk ret omfattende. Som jeg forstår det, er NexTView navnet på EPG systemet, Philips opfandt og i samarbejde med flere andre producenter (her i blandt Thomson) markedsførte i deres TV, Video mv. Systemet blev udviklet i 1995/96 af Philips, standardiseret af ETSI i 1997 (ETS 300 707) og præsenteret for pressen af Philips på IFA, August 1997. Systemet er bygget op i tre niveauer (typer). Den enkelte TV station vælger selv hvor omfattende man ønsker at understøtte systemet (bl.a. afhængig af TeleText level). Type 1 omfatter kun programinformation for nuværende program samt næste program, Type 2 er dagens program for TV stationen, mens Type 3 er programinformation for flere TV stationer (udsendt af én TV station). Læs mere om implementationen i Europa på Sourceforge nxtvepg sitet - under About Nextview EPG samt List of Nextview providers. NexTView nævnes iøvrigt også i Thomsons manualer (som den underliggende teknik for Naviclick). NexTView er for mig at se derfor det kommercielle navn for ETS 300 707 (Philips' oprindelige navn for systemet), mens Naviclick er Thomsons "buzzword" for timer-faciliteten i HDD/DVD optageren. /Lars Redigeret af laursen |
||
Redaktør, recordere.dk
|
||
laursen
Redaktionen recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
Sendt: 11-Januar-2006 kl. 15:13 | |
Blot en korrektion til min tidligere forståelse af Naviclick/NexTView. Det lader til at Naviclick kan benytte sig af både NexTView og den almindelige Tekst-TV programoversigt. NexTView (ETS 300 707) er den ny måde at få programoversigt(er) (EPGs) via Tekst-TV systemet på, mens vores velkendte (gamle) programoversigter fra de danske stationer også kan benyttes til Naviclick. /Lars |
||
Redaktør, recordere.dk
|
||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |