recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Navigon vs tomtom (iphone)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNavigon vs tomtom (iphone)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
hopper78 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 15-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Emne: Navigon vs tomtom (iphone)
    Sendt: 19-Juni-2011 kl. 22:31
Hej alle jer kloge mennesker ;-)

Jeg vil høre jeres meninger om hvad der er bedst af de 2 navigations software...

Jeg personligt har altid været til tomtom, og jeg har også det nyeste tomtom på min iphone.

Men jeg har bare set nogle test hvor Navigon virkeligt føre sig frem, men jeg syntes bare at tomtom er mere overskulig, derfor beder jeg om jeres hjælp og erfaringer med de 2 programmer.
Da erfaringer giver et lidt bedre billed af virkeligheden ;-)

PS. hvis man bruger de 2 navigations programmer i udlandet eller her hjemme for den sags skyld, vil man så blive takseret pr. mb?
Eller fungere den bare som alm navigation?

Nede i butikken sagde sælgeren, at det kun er med iphone indbyggede navigation at man bliver takseret, og ikke med f.eks tomtom...
Men man skal jo ikke tro på alt hvad man høre, vil ikke komme hjem fra ferie og få en kæmpe regning ;-)

MVH
Hopper
Hopper
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3840
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2011 kl. 23:06
Både tomtom og navigon har "indbyggede" kort. Derfor er de gratis at bruge - ligesom en alm gps.
Der kan kun komme udgifter til hvis man bruger f.eks map share elle trafic live. Men hvis rouming er slået fra så hentes der ikke data.
Du kan prøve navigon gratis. Søg efter navigon select i app store. Den er gratis for Telenor kunder - andre kan prøve den gratis i 30 dage mener jeg.

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3840
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2011 kl. 08:32
Da jeg kikkede på tomtom til iPhone for over 1 år siden virkede det stadig lidt gammeldags. Det så ikke ud til at interfacet m.m. havde ændret sig ift. svigerfars 3-4 år gamle gps. Derfor købte jeg Navigon - den var på tilbud (som den også er nu) til kr. 439,- for hele europa.
Med nyeste opgradering har deres vognbaneassisten fået en opgradering. Ud over at vise et statisk billede af afkørsler m.m. på motorvejen, fandt jeg ud af at f.eks i byerne kører der en animation nede i hjørnet så man løbende kan se i hvilken bane man skal køre.
Til top
hopper78 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 15-August-2005
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2011 kl. 13:57

Tak for svarene...

Hehe jeg er lidt ked af at du mest heller til Navigon ;-)

Jeg har haft Tomtom i 10 år, og har ind i mellem prøvet et hav af andre navigationssoftware, men ikke noget af det kom i nærheden af Tomtom...

Nu har jeg lige prøvet Navogon af idag, der er nogle smart finurligheder i det, men jeg syntes stadig at tomtom er mere overskuelig (måske bare en vanesag).

Grafisk synes jeg at tomtom er flottere.

Men jeg syntes at det er smart at Navigon laver 3 ruter, så man selv kan vælge...

Nu vil jeg prøve at køre med Navigon et stykke tid, og se om man kan vende sig til det...

MVH
Hopper

Hopper
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Point: 24766
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2011 kl. 15:09
Jeg kan se på på aps store, at man kan få et navigon kort,  my region. Hvor gælder det henne? Det synes jeg ikke jeg kan se.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2813
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2011 kl. 15:37
Synes at Navigon er væsentligt bedre på snart sagt alle punkter - det være funktionelt som estetisk.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7082
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2011 kl. 16:21
Har kørt med Navigon et par år på iPhone.

Syntes at det er rigtig godt. men har jo heller ikke prøvet andre på iPhonen.

Før var jeg til Garmin. men de findes ikke til iPhone endnu.

Der er vist noget tilbud lige nu på navigon.

http://www.navigon.com/portal/dk/shop/software/index.html
Til top
korben Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Oktober-2009
Point: 109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2011 kl. 14:47
Jeg køre ca. 120.000km pr år.  90% i Hele Danmark og jeg har tomtom og navigon på min iphone.

jeg har brugt tomtom i mere end 10 år nu og haft navigon i godt 2 år fordi jeg fik lyst til at se om den kunne noget jeg ikke var klar over jeg kunne blive glad for.      lige da jeg købte navigon blev jeg faktisk hurtig glad for den.  Den var god fordi den kunne bruge nogle af de nye muligheder som man får når det er en smartphone version.  f.eks.  google søgning så man ikke har behov for at kunne adressen på det sted man skal hend og så syntes jeg faktisk at navigon  var og stadig er lidt bedre til at vise vej hvis man er på gå tur.     Mange af de andre ting som jeg syntes tomtom var bedre til har navigon nu også fået og de ting som navigon var bedre til har tomtom lånt i deres nye versioner.      Jeg syntes faktisk at når det kommer til tomtom vs navigon så er de lige gode.  Jeg syntes faktisk kun der er design af grafikken til forskel og det er jo en smag sag hvad man syntes bedst om..        Et stort plus ved at købe en smartphone version frem for en standalone gps er helt klart at du ikke skal bruge 300-700kr pr. år. på nyt kort hvis du som mig ønsker de nye vej med det samme.  kort update er gratis til f.eks. iphone både til tomtom og navigon.   Jeg har en standalone tomtom 730 i min privat bil. og når mit kort update ud løber til den så kommer jeg til at bruge min iphone frem over.    

I starten syntes jeg ikke at en telefon også skulle være gps.  Men jeg er faktisk begyndt at bruge min telefon til super mange andre ting når jeg er i min bil.  Jeg høre musik og på det sidste (efter jeg er blevet træt af at høre danmark sommer radio) er jeg begyndt at høre meget internet radio i min bil fra min iphone.  dette køre meget bedre en jeg gik ud fra og giver en meget fin kvalitet og meget få udfald.     Lige nu mangler jeg bare at finde det helt rigtige sted at sætte den fast i bilen.  ( jeg har købt en tomtom iphone holder og den virker rigtig godt og giver en bedre gps dækning)

En sidste ting jeg lige vil komme ind på er et problem jeg havde sidste sommer da jeg var i USA og brugte min iphone tomtom og min iphone tomtom holder.  Vi kørte meget og det kunne godt blive så varmt så min iphone gik ud pga. varme.  Så det var tit at jeg var nød til at tage den væk fra forruden og gemme den så den ikke var i solen.  Og den var ikke helt så godt til at fange gps sateliter inden i nogle af de store byer med høje huse. 

Men hvis man skal til USA på roadtrip så kan man købe tomtom USA/Canada til mindre pris end hvad det koster at leje en gps til bilen i 14 dage.  ( og det er tit lorte gps'er man lejer)

Mit gæt er at jeg om ca. 1 år er 100% væk fra stand alone gps og kun bruger en smart phone løsning.   grunden er at jeg er sikker på at det kommer til at give mange nye muligheder nu hvor den kan komme på www.  vi kan jo bare se benzin priser og HD trafik og får vejr infomation om det sted vi er på vej til. 

Redigeret af korben - 15-Juli-2011 kl. 14:48
Pioneer 50" KURO PDP-LX5090H
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu