|
Ændre DC fra 9 til 4,5 volt, LØST! |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | |
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4715 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 14-November-2022 kl. 21:20 |
Nu skal julebyer og karusseller snart frem fra gemmerne. Og istedet for at fodre det med en masse batterier, har jeg fundet et par løse strømforsyninger med 9 volt DC og en enkelt med 12 volt DC. Julehejset bruger 3 AA batterier, så det er 4,5 volt der skal bruges. Hvordan får jeg strømforsyninger ned i 4,5 volt?
Redigeret af Munch - 19-November-2022 kl. 19:12 |
|
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7090 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du skal bruge en spændingsregulator og lidt elektronik.
|
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7090 |
Funktioner
Tak(0)
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10435 |
Funktioner
Tak(0)
|
Mange små strømforsyninger kan skifte mellem 3 og 12 volt med 1,5 volts intervaller.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19479 |
Funktioner
Tak(0)
|
Thomas.T
Bruger Oprettet: 25-Juni-2016 Status: Offline Point: 195 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis det var mig, ville jeg finde et par gamle USB-opladere og USB-kabler (der må klippes i stykker). Montér kablet på terminalerne i batteriboksen. Så har du en fin forsyning på 5V. På den måde beholder du evt. blink- og timerkredsløb intakt - OG den modstand der sidder i serie med dine LED'er. Hvis du fjerner batteriboksen og giver LED'erne 4,5/5V uden en modstand, tror jeg det bliver en kort fornøjelse ;-)
|
|
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg troede jeg kunne bruge de strømforsyninger jeg har liggende, evt med en modstand?
Har også tænkt mig at koble strømmen til over batteriklemmerne, med DC hanstik og panel socket, så det er til at pakke sammen adskilt efter brug.
|
|
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19479 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du kan ikke regne med en modstand…..
5 volt (USB) apapter og en diode i serie med plus. Så har du 4,3-4,4 volt. Klaus
|
|
Flippo
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1414 |
Funktioner
Tak(0)
|
Step-Down 5-27V DC-DC 3.5A 5V/9V/12V Module - Ardustore.dk
Billigste step-down løsning - 39,- Redigeret af Flippo - 15-November-2022 kl. 07:57 |
|
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg overvejer at sætte to juleting i serie på en 9 volt strømforsyning. Så passer strømstyrken, men hvad med ampere, som typisk er 300 - 500 milliampere på strømforsyningerne?
|
|
|
|
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
Det ser lidt for avanceret ud for julemanden
|
|
|
|
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
Ja det lyder smart. Men jeg har desværre kun en enkelt tilbage, da jeg har foræret ladere væk til højre og venstre
|
|
|
|
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |