recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ændre IR modtagelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketÆndre IR modtagelse

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jvn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Emne: Ændre IR modtagelse
    Sendt: 05-September-2011 kl. 10:04
Hej
Jeg har fået en Asrock ION 3D 152D D525 GT218 320GB og i kassen var der en IR fjernbetjening som passer til Windows mediecenter.
Mit spørgsmål er om man kan ændre den IR kode der tænder computeren, således man kan bruge en anden fjernbetjening?
Alternativ. Er der nogen der ved om man kan få flasched sin Beovision 10 fjernsyn så den kan styre et Windows Mediecenter via et IR link?

Mvh Jens
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2011 kl. 11:14
Du kan få lagt de IR-koder i dit BV10, som du ønsker, men hvis B&O ikke har koderne på forhånd, så koster det nok ekstra. Uanset hvad, så er det ikke gratis at få lagt nye koder i TV'et. Jeg gætter på, at det er underordnet om styringen af dit MCE er en blanding af to sæt koder eller blot én, så i dét tilfælde behøver du nok ikke bekymre dig om at få lavet IR-koden til tænd/sluk om. Man tilføjer blot en ekstra kommando ud over de der styrer din Asrock, så MCE'en starter.

Spørgsmålet var dog, om det ikke var billigere at købe en Lintronic-boks, som du så selv kan programmere. Det vil koste dig omkring 3000 kr. alt inklusive og så står du ikke med problemet igen når du køber nyt udstyr næste gang.

Redigeret af Yakken - 05-September-2011 kl. 11:15
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
jvn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2011 kl. 11:36
Tak for dit indlæg. Jeg tror det koster omkring 450.00 kr. at få flachet fjernsynet her i byen. Jeg har en Sony DVD som styres over fjernsynet.
Det eneste jeg skal have konkret styr på en den kode der bringer Mediecenteret ud af standby. Resten kan ændres og tilpasses i det program jeg bruger.

Tak for tippet om Lintronic IR-Converter, det ser spændende ud, jeg kigger på den.

Mvh Jens
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2011 kl. 12:35
Vi har anmeldt deres HW version 5 på flatpanelsDK for et stykke tid siden.
www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1239202728

Den er identisk med HW6 i den fysiske udformning, men version 6 har ikke en IR-modtager indbygget, så der er man tvunget til at købe det eksterne IR-øje, som også bruges i anmeldelsen. Derudover så kan den lidt mere og har mere RAM indbygget, men de fleste nye features er for de mere øvede brugere.

Jeg har senere købt en model selv, som efterhånden har været programmeret om en del gange fordi jeg har skiftet udstyr eller fået nyt og det har været virkelig brugbart for mig. Det delvist muligt, at få eksternt udstyr til at virke lidt ala B&O hvor man kan tænde for dimser vha. mode-knapperne (TV, DVD, osv.), men det var jeg ikke OBS på da jeg skrev anmeldelsen. Det kræver dog lidt fiflen med opsætning variable i boksen, så knapperne skifter funktion når der trykkes på dem. Eks.:
Man har en global variabel, som er 0 fra starten af.
DVD-knappen tænder for din DVD og skifter input på TV'et hvis variablen er lig med 0. Herefter sætter den variablen til 1.
Så længe variablen ikke er 0, så gør DVD-knappen ikke andet end at skifte TV'ets indgang til DVD-kilden.
Når der trykkes på power-knappen på Beo4 imens den står på DVD, så sendes der et power-toggle til DVD'en, som så slukker og herefter sættes variablen til 0 igen.

Ovenstående er lidt teknisk, så længe man ikke kender systemet, men jeg ved blot, at jeg specifikt nævnte det som et problem under anmeldelsen og det ER altså muligt at løse. Man skal blot passe på med ikke at få sine enheder ud af sync., eks. ved at man kommer til at slukke for den ene på afbryderen i stedet for via fjernbegjeningen.

Redigeret af Yakken - 05-September-2011 kl. 12:43
Til top
jvn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2011 kl. 13:34
Hvordan lærer man sådan en Lintronic-boks de forskellige koder? Er det vis og lær, eller...?
Jeg har kopieret koderne som min DVD bruger (som styres på Puk1 ved hjælp af et lyslederkabel) over så de bliver sendt på Puk2 når PC'en en aktiv. Også ved hjælp af et kabel
Fordelen ved dette er at vi har lukkede låger foran maskinerne. Al kommunikation går gennem fjernsynet og ned gennem kablerne.
Hvor kan man købe sådan en Lintronic-boks?

Mvh Jens
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2011 kl. 09:43
Oprindeligt skrevet af jvn jvn skrev:

Hej
Jeg har fået en Asrock ION 3D 152D D525 GT218 320GB og i kassen var der en IR fjernbetjening som passer til Windows mediecenter.
Mit spørgsmål er om man kan ændre den IR kode der tænder computeren, således man kan bruge en anden fjernbetjening?
Alternativ. Er der nogen der ved om man kan få flasched sin Beovision 10 fjernsyn så den kan styre et Windows Mediecenter via et IR link?

Mvh Jens

Men hvorfor skal koden ændres om jeg må spørge?

Jeg ville købe mig en USB-UIRT transciever(Disse fåes også med B&O) samt benytte Eventghost eller Girder.

USB-UIRT kan flashes med op til 4 ir koder (som kan benyttes til at at Power on eller resume eller hvad nu) Alle MC funktioner skal programeres i Eventghost Girder(Hvilket er nemt) med denne løsning.

Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
jvn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2011 kl. 10:53
Hej Patriarken
Kan den kun købes i USA?
Det er lidt langt væk, og så er der jo det med tolden. Wink

Mvh Jens
Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 452
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2011 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Hej

Mvh Jens

Men hvorfor skal koden ændres om jeg må spørge?

Jeg ville købe mig en USB-UIRT transciever(Disse fåes også med B&O) samt benytte Eventghost eller Girder.

USB-UIRT kan flashes med op til 4 ir koder (som kan benyttes til at at Power on eller resume eller hvad nu) Alle MC funktioner skal programeres i Eventghost Girder(Hvilket er nemt) med denne løsning.

Det er måske receiveren der bestemmer hvilken ir kommando der kan vække computeren eller kan det også gøres softwaremæssigt?
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2011 kl. 13:56

Hvordan lærer man sådan en Lintronic-boks de forskellige koder? Er det vis og lær, eller...?
Jeg har kopieret koderne som min DVD bruger (som styres på Puk1 ved hjælp af et lyslederkabel) over så de bliver sendt på Puk2 når PC'en en aktiv. Også ved hjælp af et kabel
Fordelen ved dette er at vi har lukkede låger foran maskinerne. Al kommunikation går gennem fjernsynet og ned gennem kablerne.
Hvor kan man købe sådan en Lintronic-boks?

Mvh Jens

Lintronics boks købes direkte hos http://www.lintronic.dk/TT455-RT-238.htm. Boksen har, som du kan se i anmeldelsen, en udgang til IR-dioder, som du kan trække ind i skabet. Det er ikke et krav at du har boksen stående et sted idet den modtager signalerne via et eksternt B&O IR-øje, som du måske har set før.

Indlæring af koderne kan ske på flere måder. Der er et ret stort katalog af enheder, som man frit kan vælge fra, så hvis din Asrock er på listen, så kører den med det samme. Men du kan også lære den koder på den traditionelle vis ved at peje din fjernbetjening mod boksen og lade den optage koden.

Hvis du ikke har gjort det, så læs den anmeldelse jeg linkede til tidligere.

Redigeret af Yakken - 06-September-2011 kl. 13:56
Til top
jvn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2011 kl. 14:07
Indtil nu er det reciveren der kan gøre det. Jeg ved ikke om det kan ændres i serveren. Jeg viste ikke engang at der var fjernbetjening med, men da jeg fandt ud af at det var der fik man vel lidt lyster til at integrere det så man ikke skal op af sofaen Wink
Vi har et Beovision 10  fjernsyn som kan styre 4 tilsluttede enheder via IR. Man lægger IR koderne ind for det pågældende apparat og koder "remuten" så behøver man kun en fjernbetjening.
Hver enhed styres så af et lyslederkabel som man sætter på "IR øjet"- Fordelen er at man kan lukke låger og skuffer, og stadig styre hele molevitten.LOL
Hvis der er mulighed for at ændre den IR kommando der "vækker" serveren (i serveren) ville det være utrolig lækkert.

Mvh Jens
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2011 kl. 15:19
For lige at fluekneppe, så er det ikke et lyslederkabel, men et minijack-stik, et lakridskabel og en IR-diode. Dioden får blot nogle strømpulser, som får den til at udsende IR-lys. Der er ikke en lysleder involveret.
Til top
jvn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2011 kl. 13:57
Man kan da heller ikke regne med folk.Cry Jeg fik at vide at jeg bare skulle have et lyslederkabel så virkede det.Smile

Og for så at kneppe lidt videre. Det kabel der kommer ned til DVDèn er rundt. Er det snørebåndlakrids du mener?Wink

Mvh Jens
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu