recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ændre iTunes media folder location
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ændre iTunes media folder location

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ændre iTunes media folder location
    Sendt: 02-Juli-2019 kl. 17:24
Hej
Er gået igang med at få lagt alle vores musik CD'er ind på vores NAS igen.
Jeg har valgt at benytte iTunes, da jeg blot kan smide CD'en i drevet, og vente til den spytter den ud igenClap
Men jeg har et fandens irreterende problem.
iTunes bliver ved med at ændre dens media folder location tilbage til "C:\Users\Jesper\Music\iTunes\iTunes Media".
Kan gå ind under advanced preferences og ændre stien til "\\DISKSTATION\music" men næste gang jeg starter iTunes op, så er den blevet ændret tilbage til C-drevetAngryAngryAngryAngryAngry
Nogen der kender en løsning på det problem?
Mvh Jesper
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2019 kl. 18:25
kan det være der ikke er adgang til nas fra din comp når du starter computer op? har du mappet drevet?
det kan være det her kan hjælpe

Gemmer den direkte på NAS når du ripper en CD?
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2019 kl. 19:11
Der er adgang til netværksdrevet når jeg starter iTunes op.
Hvis jeg ændre media folder location til "\\DISKSTATION\music", og lukker iTunes, for derefter at lukke det op igen, så er media folder location sat tilbage til C-drevet.
Har også forsøgt at mappe folderen på min NAS til et drevbogstav, men det ændre ikke på noget.
Ja jeg ripper direkte til min NAS.
I dit link står der blot at man bare skal ændre media folder location til ens NAS, hvilket også er det jeg gør.
Mvh Jesper
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2019 kl. 19:15
Har lige forsøgt at ændre folder location til mit lokale D-drev, og lukke/åbne iTunes. Samme resultat, folder location bliver ændret tilbage til C-drevetAngry

Åbenbart en fejl i iTunes.
Mvh Jesper
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2019 kl. 07:56
langskud.

Hvis nu installerer itunes på Nas. Hvor ender de så?
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2019 kl. 08:18
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

langskud.

Hvis nu installerer itunes på Nas. Hvor ender de så?
Installerer iTunes på NAS'en??
Mener du at installerer iTunes server på NAS'en?
Kan være jeg skal prøve det igen. Sidste gang var serveren bare sindsyg langsom, men det var selvfølgelig også på min gamle DS101LOLLOL
Mvh Jesper
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2019 kl. 08:25
Som jeg skrev langskud.Smile

Hvis du har mod på det er det et forsøg værd.

Ellers kan du prøve at kopiere bibliotek fra c-drev til Nas. Og efterfølgende bruge funktionen vælg bibliotek.

Hvis det virker kan du bare slette på c drevet.
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2019 kl. 08:33
Jeg har ændret min Win10 Music folder til at pege på min NAS istedet.

Da iTunes åbenbart konsekvent benytter Win10 Music folderen, betyder det at iTunes nu ripper mine CD'er direkte til NAS'en.
Godt nok laver den en bunke underfolder "\\music\iTunes\iTunes Media\Music\" som virkeligt provokerer mit ordensgen.
Mvh Jesper
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu