recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ændre MCE hardware.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketændre MCE hardware.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
primeradk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Juni-2005
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 324
Direkte link til dette indlæg Emne: ændre MCE hardware.
    Sendt: 02-Januar-2009 kl. 11:13

Jeg kører pt med et asus p5w dh deluxe C2D qx6700 cpu og en tagan 530 psu. Jeg prøver at minimere strøm/ varme og støj da det nu skal stå i et skab. Jeg vil kun minimere strøm pga varme og vil høre hvad i kører med? Pt er det der larmer mest min cpu køler og strøm forsyning. cpu sikkert pga 4 kerner osv. Hvad har i som næsten ikke larmer? måske en t eller P cpu fra intel?

Hvad med psu? hvad har i der, for synes min larmer og udvikler meget varmer selvom den er med 120mm blæser.

\René

Husk at længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10597
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2009 kl. 12:05
Oprindeligt skrevet af primeradk primeradk skrev:

Hvad med psu? hvad har i der, for synes min larmer og udvikler meget varmer selvom den er med 120mm blæser.

Jeg har en ekstern PSU ligesom på en bærbar og derfor fuldstændig lydløs.

Desuden har jeg en AMD 4850e CPU, som er meget strømsvag og derfor ikke kræver så megen køling = blæser med lav hastighed.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2009 kl. 12:34

ekstern psu. Lyder spændende. Hvem laver sådan en? Er den så helt lysløs og hvor meget fylder denog hvad med varme udvikling?

Måske jeg skulle overveje et billigt amd setup så og sælge det andet ud. Det må jeg lige kigge på, skal bare have en der ikke udvikler så meget varme eller larmer.

Tak for feedback

\René

Husk at længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.

Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2009 kl. 12:52

skal den stå i et skab, skal du enten pille bagsiden ud af skabet, eller lave noget udluftning med en blæser på bagsiden og et hul ud..

selvom den ikke udvikler meget varme, vil det stadig langsomt varme skabet op, og til sidst være for varmt.

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2009 kl. 13:14
Det er et clic møbel hvor der er stof på forsiden. Det er ikke fordi der er lukket men det stopper varmen alligevel, ved ikke om det er nok.. :)

Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2009 kl. 00:57

Det er et clic møbel hvor der er stof på forsiden. Det er ikke fordi der er lukket men det stopper varmen alligevel, ved ikke om det er nok.. :)
'

hvis du har prøvet din nuværende og den bliver for varm, gør den nye sikkert også, der skal være åbent så varmen kan komme ud..

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2009 kl. 10:49

Ja måske, tænkte bare at hvis jeg valgte noget mindre strøm slugende end en 4 kerne at jeg kunne minimere det lidt. Det er jo mest fordi blæser hastighed går krafitigt op på cpu efter noget tid at det er lidt belastende og psu larmer bare for meget til en der skal stå i stuen, efter min mening.

Ville jo nok være smartest som du siger med huller, men er nu ikke så meget for at bore i det møbel, har også haft tænkt tanken med at placere den et andet sted og så tilføje en extender, har dog bare ikke erfaring med det og om det virker perfekt.

\René

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2009 kl. 12:47

>Pizzabager, extern psu, er det ala denne? http://www.mini-box.com/picoPSU-120-power-kit

\René

Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2009 kl. 21:31

>Pizzabager, extern psu, er det ala denne? http://www.mini-box.com/picoPSU-120-power-kit

\René

Det var ikke mig der skrev noget med extern PSU, men skal jeg svare ville jeg mene 120W er for lidt.. din PSU skal helst ikke presses til det yderste.. gerne kun ca 50% af max ydelse.

Jeg har selv en passiv extern PSU i mit hjemmebygget setup, men det er kun fordi der ikke er plads til PSU i mit hjemmebygget kabinet..

det er sådan en her jeg har, prisen er dog lidt pebret. http://www.mcubed-store.com/catalog/product_info.php?cPath=3 &products_id=179

Redigeret af Pizzabager - 04-Januar-2009 kl. 21:33
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu