recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ændring af dvb-c?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketændring af dvb-c?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
baekgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 502
Direkte link til dette indlæg Emne: ændring af dvb-c?
    Sendt: 18-Februar-2010 kl. 12:08
Jeg overvejer, om jeg skal have en projektor om et års tid. Men jeg vil gerne kunne se en fodboldkamp på den.
Sagen er den, at jeg har fået et godt tilbud på en zaptor boks. Og overvejer at købe den, så jeg har en. Men kan man forvente at dvb-c kommer til at hedde dvb-c2 på et tidspunkt? For så gider jeg ikke købe en nu.
Til top
dkwolf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Februar-2006
Point: 343
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2010 kl. 12:27
DVB-C2 kommer, men der er endnu ingen der har været ude og sige noget om hvornår. YouSee har blandt andet udgivet at de støtter formatet, kan ikke huske om Stofa også var med der.
Men der kommer nok til at gå mere end 1 år, et bud vil måske være ~3-4 års tid før der måske sker noget.

Så tror godt du kan købe en og bruge den indtil at der kommer noget nyt, til den tid er boksen sikkert også afløst af noget bedre.
Thomas

Samsumg LE-40R87 40"
Samsung 3126 HD HDD recorder (med 500Gb HDD mod)
Sony BDP-S550 Blu-Ray
Sony DG820 receiver
5.1 Gale Junior højtaler system
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2010 kl. 13:05
Om DVB-C2 kommer?
Tæskegodt spørgsmål, men det skulle ikke undre mig om kravet om man først skal lukke ned for alt analogt på Kabel-Tv  FØR man vil begynde anvende samme DVB-C2 system   Embarrassed   Embarrassed 
På samme måde som man både skal lukke ned for FM-båndet OG DAB,  FØR man går over til DAB+, bare for drage en parallel.
Fordi når nogen blot tænkte sammenligne FM kvalitet med Digital Radio Mondiale (også forkortet DRM), dette var med åbne standarder og TOP styret men se hvad som skete? Og min forudsigelse bliver skrot DVB-C2/T2 og S2. Så vi kan mødes om 3-4 år og se tilbage på, hvad skete der egentlig!

Redigeret af moho - 18-Februar-2010 kl. 13:09
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu