recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ændring af favoritside på PX70?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketÆndring af favoritside på PX70?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2007 kl. 17:31
Meget enkelt spawn. Antennekablet er selvfølgeligt forbundet først til boxen, dernæst til optageren og så til tvet. Når jeg ser tv er det selvfølgelig gennem boxen, og så kan jeg bladre lystigt rundt i alle sider med undersider.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2007 kl. 18:08

jo - men det har stadig ikke noget med selectoren at gøre - antennekablet er blot en gennemsløjfning af de analoge kanaler, og derfor kan du selvfølgelig bruge den analoge tuner og dennes tekst tv dekoder.

Men når du benytter selectoren er det ikke den analoge tuner eller dennes tekst tv signaler du viser. Så viser du en ekstern enhed der selv står for dekodning af de digitale kanaler og deres tekst tv.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2007 kl. 20:28
Jeg skal ikke kunne sige om det er anderledes med selector. Men med dvb-t er det altså som jeg har beskrevet: Mens jeg ser tv med dvb-t trykker jeg på ttv-knappen og voila 2000 sider til rådighed fra den analoge tuner. Har iøvrigt mulighed for ttv fra dvb-t boxen, men det er noget skod noget, langsomt og uden hukommelse.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2007 kl. 21:23

Jo - men pointen er jo netop at det er den indbyggede analoge tuner og dennes tekst tv du kalder frem. Det har ikke nogen forbindelse med den eksterne boks - det er ikke den eksterne boks's tekst tv du ser med tekst tv dekoderen i skærmen. Du kan kun kalde tekst tv frem for den kanal du ser fordi den også findes som analog kanal.

Hvis du nu kiggede på en kanal som Canal+ der ikke fåes som analog kanal, via din selector (eller anden digital modtager) og tændte for tekst tv dekoderen på din skærm, så får du ikke noget tekst tv for Canal+ frem for den modtager ikke noget analogt signal med tekst tv signal for Canal+. Så kan du kun kalde deres tekst tv frem med den tekst tv dekoder der er indbygget i din digitale modtager.

Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juli-2007
Point: 887
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2007 kl. 21:33
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Jo - men pointen er jo netop at det er den indbyggede analoge tuner og dennes tekst tv du kalder frem. Det har ikke nogen forbindelse med den eksterne boks - det er ikke den eksterne boks's tekst tv du ser med tekst tv dekoderen i skærmen. Du kan kun kalde tekst tv frem for den kanal du ser fordi den også findes som analog kanal.

Hvis du nu kiggede på en kanal som Canal+ der ikke fåes som analog kanal, via din selector (eller anden digital modtager) og tændte for tekst tv dekoderen på din skærm, så får du ikke noget tekst tv for Canal+ frem for den modtager ikke noget analogt signal med tekst tv signal for Canal+. Så kan du kun kalde deres tekst tv frem med den tekst tv dekoder der er indbygget i din digitale modtager.

hmmm, så bliver jeg lige nødt til at bryde ind. Spawn, jo man fanger også tekst-tv fra selector på TV'et. Jeg troede det var klart af mit tidligere indlæg, at jeg på TV'et havde kaldt canal+'s tekst-tv frem, før jeg på selectoren skiftede til f.eks tv3, hvor jeg så skiftede til side 302 på TV'ets tekst-tv. Den viste rigtigt nok TV3's tekst-tv side 302, men da jeg så bladrede 1 side frem hoppede den til 501 (sandsynligvis fordi der ikke er nogen side 303 på canal+, og den stadig havde husket rækkefølgen fra c+) - hvis jeg så manuelt vælger 303, viser den den gladeligt.

Så jo man kan sagtens fremkalde tekst-tv på tv'et - da alle siderne bliver sendt med. Problemet er bare, at TV'et husker siderne, og derved får man f.eks. 6 splitsider på side 220, hvilket ikke er normalt på nogen kanaler.

Men hvis man så vil slette TV'ets hukommelse, kan man skifte til analogt (eller et hvilket som helst andet signal som ikke er den scart indgang selectoren er tilsluttet, og skifte tilbage igen.

(jeg bruger aldrig tekst-tv på selve selectoren, da den kun kan huske ca. 2-3 sider frem og 1 side tilbage fra det punkt den står på - det går alt for langsomt, når man har et TV der kan huske 1500 sider)

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2007 kl. 21:54

ok

Tjae - så har jeg ikke nogen forklaring - det giver ikke nogen mening for mig at skærmens tekst tv dekoder skulle kunne dekode det tekst tv signal som den eksterne digitale modtager får. Ikke medmindre dette signal videresendes over scart. Men det kunne jo se ud somom det rent faktisk gør dette på en eller anden måde. Men det der sker er så nok at den loader alle sider fra den kanal du kigger på til hukommelsen, og når du skifter til en anden kanal skal den loade alle siderne fra denne kanal hvilket åbenbart tager noget tid. Måske hvis du blot ventede lidt længere efter du har skiftet kanal, kan det være den kan vise siderne fra den nye kanal du har valgt ?

Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2007 kl. 22:11
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

ok

Tjae - så har jeg ikke nogen forklaring - det giver ikke nogen mening for mig at skærmens tekst tv dekoder skulle kunne dekode det tekst tv signal som den eksterne digitale modtager får. Ikke medmindre dette signal videresendes over scart. Men det kunne jo se ud somom det rent faktisk gør dette på en eller anden måde. Men det der sker er så nok at den loader alle sider fra den kanal du kigger på til hukommelsen, og når du skifter til en anden kanal skal den loade alle siderne fra denne kanal hvilket åbenbart tager noget tid. Måske hvis du blot ventede lidt længere efter du har skiftet kanal, kan det være den kan vise siderne fra den nye kanal du har valgt ?

Nu ved jeg ikke om det var mig den var rettet mod. Men i givet fald, så ja, det er vel egentligt også min tanke. Dog husker den bare også den gamle kanals sider (da TV'et jo ikke ved, at der er skiftet kanal på selectoren), og derfor kommer de "sjove" splitsider på så mange kanaler.

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2007 kl. 23:23
Har du antenne forbindelse fra selector til tv TOSA? Ellers synes jeg også det lyder mystisk
Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2007 kl. 23:45

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Har du antenne forbindelse fra selector til tv TOSA? Ellers synes jeg også det lyder mystisk

Ja det har jeg også - men den sørger vel bare for, at jeg også kan se analogt TV på mit TV.

Jeg har lige prøvet at tage det stik ud (Coaxial stikket fra selector til TV), og der er stadig tekst-tv på TV'et - så tekst-tv signalet må blive sendt med gennem SCART-stikket fra selectoren

Til top
moose Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Marts-2007
Point: 128
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2007 kl. 08:13

Jeg har ikke en Selector men en digital boks fra Canal Digital (parabol), men mon ikke det fungerer på samme måde.

Jeg har analogt signal fra tagantenne til TV i stuen (DVB-T signaler) og til soveværelse.
Signal fra Canal Digital boksen er via Scart til TV i stuen og analogt til soveværelset.

I stuen kan jeg kun se tekst-TV via fjernbetjeningen til Canal Digital boksen. Når jeg benytter fjernbetjeningen til mit PX700, så er der sort skærm (på DVB-T og analoge kanaler fungerer det upåklageligt).
I soveværelset kan jeg uden problemer se tekst-TV fra Canal Digital boksen via TV'ets fjenbetjening, og det må vel skyldes, at signalerne sendes analogt, hvor det i stuen er via scart.

Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2007 kl. 10:36
Oprindeligt skrevet af moose moose skrev:

Jeg har ikke en Selector men en digital boks fra Canal Digital (parabol), men mon ikke det fungerer på samme måde.

Jeg har analogt signal fra tagantenne til TV i stuen (DVB-T signaler) og til soveværelse.
Signal fra Canal Digital boksen er via Scart til TV i stuen og analogt til soveværelset.

I stuen kan jeg kun se tekst-TV via fjernbetjeningen til Canal Digital boksen. Når jeg benytter fjernbetjeningen til mit PX700, så er der sort skærm (på DVB-T og analoge kanaler fungerer det upåklageligt).
I soveværelset kan jeg uden problemer se tekst-TV fra Canal Digital boksen via TV'ets fjenbetjening, og det må vel skyldes, at signalerne sendes analogt, hvor det i stuen er via scart.

Som nævnt i mit tidligere indlæg, prøvede jeg for at teste, om jeg kunne se tekst-tv uden at have coaxial stikket mellem selector og tv. Altså hvor det kun var SCART stikket der forbandt TV og selector. Og også her viste TV'et tekst-tv uden problemer (ud over det, at den husker fra de andre kanaler, hvis man skifter kanal på selectoren).

Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1428
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2007 kl. 11:21
Tekst-TV er jo en del af billedet , så det er klart I kan modtage tekst-tv via scart-stikket.
Selve dataen ligge i nogle liniere uden for billedet.
I teorien kan man vel have tekst-TV på en DVD, er dog ikke sikker på det, så lad være med at hænge mig op på det, men jeg kan huske at S-video maskiner kunne optage tekst-tv ned på båndet.
Faktisk har jeg haft en alm. VHS-maskine, som også optog lidt tekst-tv. Dog var teksten fyldt med masser af fejl, men som regel kunne jeg lige se dato og klokken, så jeg vidste hvornår det var optaget.
Kig evt. på for mere info om tekst-tv:
http://en.wikipedia.org/wiki/Teletext
Mvh Jesper
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu