|
Ændring af forumnavn: Mediecenter |
Besvar |
Forfatter | |
jonaskp
Guld medlem Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
Emne: Ændring af forumnavn: Mediecenter Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 12:12 |
Jeg starter lige med at udsende en flueknepperi-advarsel. Når vi så er ude over det, here goes: Det har længe undret mig, at recordere.dk's underforum for Mediecentre og HTPC hedder "Microsoft Media Center, MCE og HTPC". Microsoft Media Center og MCE er jo i bund og grund det samme. Eller, var det tidligere, da MCE jo rent beset kun er betegnelsen for Medie Center udgaven af Windows XP som jo netop hed: Windows XP MCE (Media Center Edition). Microsofts Medie Center software hedder jo ikke længere MCE. Med Vista og Windows 7 findes der ikke længere specielle MCE-versioner, altså Media Center-udgaver. Media Center softwaren er derimod inkluderet i nogle af de større Windows udgaver (I vista Home Premium og Ultimate fx). Microsoft Media Center ville derfor være rigeligt, til at betegne Microsofts egen Media Center Software, og vi kan derfor nemt fjerne MCE. Oveni dette, så er vi efterhånden kommet til et punkt, hvor Microsoft Media Center ikke længere er det eneste valg. Der bliver diskuteret ligeså meget DVBViewer, XBMX, MediaPortal mm. i det forum (okay, HTPC-betegnelsen dækker godtnok over dette), så skulle titlen ikke også afspejle dette? Jeg foreslå derfor at forummet kort og godt ændres til "MedieCentre og HTPC". Det er væsentligt mere retvisende end den nuværende titel. |
|
rasmuzzen
Guld medlem Oprettet: 22-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 913 |
Sendt: 19-April-2010 kl. 12:55 |
Okay, var lige ved at optette et ønske om noget lignende, men løb så lige de 3 første sider igennem.
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at der blev oprettet under forums til de mest benyttede Mediacentre programmer Microsoft, Mediaportal, DVB viewer osv. Også så der kom et skel imellem programmerne. Flere tråde kapres for tiden af snak om andre viewers, og det var ikke det trådstarter ønsker.
MVH
|
|
Bschmidt
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Sendt: 19-April-2010 kl. 15:00 |
Har tænkt samme tanke, har dog ikke gjort noget ved det så herfra.
Dog tror jeg ikke at kaprede tråde kan undgås ved at ændre navn på forummet det er nok mere op til brugerne og OP at regulere dette.
BS
|
|
strandvasker
Guld medlem Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2402 |
Sendt: 19-April-2010 kl. 20:28 |
Jeg støtter op om navneforslaget "MedieCentre og HTPC", forumafsnittet bliver brugt bredere end kun at omhandle Microsoft software.
Jeg synes dog ikke jeg kan genkende Rasmuzzens indtryk af at tråde bliver hijacket. Det er korrekt at der tit bliver snakket om forskelligt software i samme tråd, men jeg synes normalt kun det sker når trådstarter stiller et mere generelt spørgsmål. Noget andet er at opsætning af mediecenter/htpc tit er noget med at få forskellige stykker software til at spille sammen, fx. sådan noget som at DVBLink flytter kanaler for WMC7 - hvilket gør det ret naturligt at snakke om forskelligt software i samme tråd. Jeg tror en opsplitning vil gøre tingene besværligere at snakke om og jeg frygter at det vil skabe noget "netpoliti" der holder øje med om folk kommenterer det korrekte sted. |
|
rasmuzzen
Guld medlem Oprettet: 22-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 913 |
Sendt: 19-April-2010 kl. 20:59 |
Jeg gider ikke læse om DVBViewer med mindre jeg skal bruge det. Det samme gælder MMC. Så jeg syntes det er noget rod, at produkter med så mange brugere ligger sammen.
Jeg opfordrer ikke til at folk skal slåes oven i hovedet for at ramme forbi. Det kan jo ske.
MVH
|
|
confused
Guld medlem Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
Sendt: 20-April-2010 kl. 12:39 |
Jeg har tidligere oprettet en afstemning om lige netop dette emne. Forslaget omkring underfora, blev dog stemt ned. Jeg mener at huske at begrundelsen var at man hellere ville kunne danne sig et overblik udfra kun ét forum.
|
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |