recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ændring af kanalnavne i MCE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketÆndring af kanalnavne i MCE

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bfriis Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 21-September-2005
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Emne: Ændring af kanalnavne i MCE
    Sendt: 29-November-2005 kl. 17:03

Hej

Har netop fået mit Amitech Home Center Living 480, og det er for garvet. sidder netop og er på nettet. Systemer er særdeles lydsvagt og kører meget stabilt. Det er simpelthen for fedt :-)

Jeg har fået EPGen og at køre men den gælder kun for DR1 og Tv Dk, ved I om det kommer til at virke for flere kanaler og i så fald hvornår?

Der er en del kanalnavne systemet ikke kan genkende. Hvis jeg selv vil tilføje dem, hvorledes gør jeg?

Hvordan flytter jeg om på kanalpladserne?

Håber I kan hjælpe mig.

Til top
j333 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Maj-2004
Point: 277
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2005 kl. 20:53
er fidusen ikke at man har epg på alle de danske med sådan en svend?

Redigeret af j333
Til top
JorgenR Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-Maj-2004
Sted: Denmark
Point: 37
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2005 kl. 15:32
  1. Antager, at du har været gennem TV-opsætningen og at den - på baggrund af dit postnummer - ikke kunne finde en TV-udbyder (kabel) i dit område?
  2. Næste trin er enten af køre en manuel scanning efter programmer - eller at indtaste dem selv i "Add missing channels". (Kan ikke huske hvad den hedder på dansk). Jeg anbefaler den sidste løsning, hvor du efterfølgende kan mappe de indtastede programmer til et i EPG. Til manuel indtastning skal du have en oversigt over sendefrekvenserne for dine programmer og derefter finde det tilsvarende kanal-nummer i denne oversigt: http://download.microsoft.com/download/5/d/4/5d4cc393-9509-4 395-ba8d-be75d183e620/channels_unicable.xls  
    Hvis du ikke har Excel installeret, kan du hente en Excel viser her: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=c83 78bf4-996c-4569-b547-75edbd03aaf0&DisplayLang=en
  3. Til sidst kan du organisere kanalerne i den rækkefølge, du ønsker.

Til top
bfriis Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 21-September-2005
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2005 kl. 17:46

Hej

Tak for hjælpen!

Hvordan tilføjer jeg en EPG. I menuen "Føj programguider til kanal" er der kun DR1, DR2, TV2 og TV Danmark. Burder der ikke være EPG tilgængelig for flere kanaler?

Mvh

friis

Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-August-2005
Point: 629
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2005 kl. 18:40

Ofte stillede spørgsmål om Windows XP Media Center Edition 2005

http://www.microsoft.com/danmark/windowsxp/mediacenter/faq.m spx

...

TV

Q: Hvilke TV kanaler er dækket af den danske programguide?

A: Umiddelbart forventer vi pr. 16. oktober, 2005 at have programdata tilgængelige for følgende TV-kanaler:
DR1
DR2
TV 2 Danmark
TV 2 Charlie
TV 2 Zulu
TV3
TV3+
DK4
TV Danmark
Kanal 5
NRK 1
TV2 Norge
Sverige 1
Sverige 2
TV4
Viasat Sport 1
Discovery Channel
National Geographic
CNBC
Cartoon Network
Turner Classic Movies
Eurosport

Q: Hvorfor er nogle TV program guider på andre sprog end dansk?

A: Eftersom vi får leveret TV programmer fra mange forskellige lande er programguiden typisk på det originale sprog for TV kanalen. Enkelte kanaler kan være på norsk eller svensk, selv om det er internationale kanaler, eftersom vi alternativt ikke ville have mulighed for at tilbyde disse data.

Q: Når jeg har indtastet mit postnummer og fortalt at jeg har kabel TV, kan jeg ikke se min kabel TV udbyder, hvorfor det?

A: Lige nu tilbyder vi kun mulighed for automatisk programopsætning i de største områder for de 2 større kabel TV udbydere i Danmark – TDC Kabel TV og Telia. I løbet af efteråret og vinteren 2005, forventer vi at kunne udvide antallet af muligheder betragteligt. Du vil dog kunne vælge analog tuning, hvorefter Media Center finder alle tilgængelige TV signaler og forsøger at sætte dem sammen med en program guide. Stationer som Media Center ikke automatisk navngiver med en programguide, kan du selv sætte sammen med de stationer, som Media Center tilbyder programguide for i Danmark..

Q: Jeg har allerede en PC med en udenlandsk udgave af Windows XP Media Center Edition – får jeg danske programguider til den?

A: Ja, den danske program guide vil også fungere med din engelske version, hvis du går igennem basis opsætningen af TV funktionaliteten af Windows XP Media Center Edition 2005 med fjernbetjeningen. Du kan desuden pr. 16. oktober 2005 via Windows Update få en opgradering til din Media Center version, som giver dig forbedrede muligheder for at tune TV programmer i Danmark. Husk at checke med din hardware leverandør om denne opdatering er supporteret på netop dit system.

Q: Jeg kan ikke finde og installere manglende kanaler manuelt. Hvad gør jeg?

A: Download vores unicable tabel. Med den kan du finde det tal du skal indtaste i din kanalopsætning som referer til din ønskede frekvens.

Mere viden

Q: Jeg vil gerne have svar på nogle spørgsmål om Media Center, hvor kan jeg få hjælp?

A: Microsoft stillet et online forum til rådighed – indtil videre på engelsk. Du finder det her: Online forum.Du kan også finde en række spørgsmål og svar på engelsk her: Online forum (US)

...
Til top
bomoeller Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-December-2005
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2005 kl. 11:17

Howdy

Er lidt ny her  er det nogen der kan forklare mig hvad denne unicable tabel er til? Den ser bare ud til at liste en masse frekvenser men ingen navne på programmerne?

På forhånd tak

/Bo

Oprindeligt skrevet af HTPC HTPC skrev:

Ofte stillede spørgsmål om Windows XP Media Center Edition 2005

http://www.microsoft.com/danmark/windowsxp/mediacenter/faq.m spx

...

TV

Q: Hvilke TV kanaler er dækket af den danske programguide?

A: Umiddelbart forventer vi pr. 16. oktober, 2005 at have programdata tilgængelige for følgende TV-kanaler:
DR1
DR2
TV 2 Danmark
TV 2 Charlie
TV 2 Zulu
TV3
TV3+
DK4
TV Danmark
Kanal 5
NRK 1
TV2 Norge
Sverige 1
Sverige 2
TV4
Viasat Sport 1
Discovery Channel
National Geographic
CNBC
Cartoon Network
Turner Classic Movies
Eurosport

Q: Hvorfor er nogle TV program guider på andre sprog end dansk?

A: Eftersom vi får leveret TV programmer fra mange forskellige lande er programguiden typisk på det originale sprog for TV kanalen. Enkelte kanaler kan være på norsk eller svensk, selv om det er internationale kanaler, eftersom vi alternativt ikke ville have mulighed for at tilbyde disse data.

Q: Når jeg har indtastet mit postnummer og fortalt at jeg har kabel TV, kan jeg ikke se min kabel TV udbyder, hvorfor det?

A: Lige nu tilbyder vi kun mulighed for automatisk programopsætning i de største områder for de 2 større kabel TV udbydere i Danmark – TDC Kabel TV og Telia. I løbet af efteråret og vinteren 2005, forventer vi at kunne udvide antallet af muligheder betragteligt. Du vil dog kunne vælge analog tuning, hvorefter Media Center finder alle tilgængelige TV signaler og forsøger at sætte dem sammen med en program guide. Stationer som Media Center ikke automatisk navngiver med en programguide, kan du selv sætte sammen med de stationer, som Media Center tilbyder programguide for i Danmark..

Q: Jeg har allerede en PC med en udenlandsk udgave af Windows XP Media Center Edition – får jeg danske programguider til den?

A: Ja, den danske program guide vil også fungere med din engelske version, hvis du går igennem basis opsætningen af TV funktionaliteten af Windows XP Media Center Edition 2005 med fjernbetjeningen. Du kan desuden pr. 16. oktober 2005 via Windows Update få en opgradering til din Media Center version, som giver dig forbedrede muligheder for at tune TV programmer i Danmark. Husk at checke med din hardware leverandør om denne opdatering er supporteret på netop dit system.

Q: Jeg kan ikke finde og installere manglende kanaler manuelt. Hvad gør jeg?

A: Download vores unicable tabel. Med den kan du finde det tal du skal indtaste i din kanalopsætning som referer til din ønskede frekvens.

Mere viden

Q: Jeg vil gerne have svar på nogle spørgsmål om Media Center, hvor kan jeg få hjælp?

A: Microsoft stillet et online forum til rådighed – indtil videre på engelsk. Du finder det her: Online forum.Du kan også finde en række spørgsmål og svar på engelsk her: Online forum (US)

...
Til top
Stampe^lol? Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-December-2005
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2005 kl. 14:54
Du bruger den til manuelt tuning i MCE.

Eks. finder du DR1 på tdc københavns amt på frekvens 210,25.
Nu skal du så kigge i unicable tabellen, led efter frekvens 210,25, den står tildelt kanal 85 i excel dokumentet.

I MCE skal du tilføje kanalen så ledes:
Angiv navnet = DR1
Kanal nummer = 85
(Kanal nummer 85 svarer altså til frekvens 210,25)

Så skulle den tilføjet kanal gerne stå sidst i din kanal rækkefølge.
Til top
bomoeller Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-December-2005
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2005 kl. 09:32

Ahhh - tak du så er den sevet ind

Mvh Bo

Oprindeligt skrevet af Stampe^lol? Stampe^lol? skrev:

Du bruger den til manuelt tuning i MCE.

Eks. finder du DR1 på tdc københavns amt på frekvens 210,25.
Nu skal du så kigge i unicable tabellen, led efter frekvens 210,25, den står tildelt kanal 85 i excel dokumentet.

I MCE skal du tilføje kanalen så ledes:
Angiv navnet = DR1
Kanal nummer = 85
(Kanal nummer 85 svarer altså til frekvens 210,25)

Så skulle den tilføjet kanal gerne stå sidst i din kanal rækkefølge.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu