Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
wellberg
Ny bruger
Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
|
Emne: Ændring af Motorola vip1920 Sendt: 11-November-2009 kl. 21:42 |
Hej derude
er der nogen der ved om man kan ændre softwaren i Motorola vip1920 fra Stofa så man kan bruge den til Dansk Bredbånd? Og hvordan?
Har nemlig en Zaptor boks, men har Dansk Bredbånd.....
|
 |
Puma
Guld medlem
Oprettet: 05-September-2004
Point: 596
|
Sendt: 13-November-2009 kl. 00:15 |
Hej Wellberg
Jeg tror ikke det kan lade sig gøre, idet Zaptor er bundet godt og grundigt op på Stofa, idet den både stiller krav om Stofa kort og Bredbåndsforbindelse fra samme, for den overhovedet kan gennemføre dens opstartsproces....Derudover skal du have noget software installeret som understøtter Dansk Bredbånd, den har ingen USB / DVD drev til en sådan installationsproces, idet den opdateres via dens netforbindelse til Stofa.
Jeg vil foreslå du prøver evt. via den blå avis at finde den Samsung boks som Stofa solgte før de fik Zaptor for den kan køre uden kort og netforbindelse, hvilket betyder den mere er en standard DVB-C boks....Uden jeg vil love det virker.
|
 |
pdj1974
Guld medlem
Oprettet: 18-Juli-2007
Point: 957
|
Sendt: 13-November-2009 kl. 23:29 |
Hvis Dansk Bredbånd sælger boksen, bør det vel være muligt at downloade deres software på deres net? Jeg tror ikke opstartsmenuen (hold Menu inde, mens den booter) er udbyder specifik. Så hvis du derinde beder om at downloade firmware er der da en chance...
|
/Peter
LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
|
 |
wellberg
Ny bruger
Oprettet: 18-Januar-2009
Point: 12
|
Sendt: 08-December-2009 kl. 14:00 |
Har nu fået fat i en brugt motorola vip 1910, Istedet for den brugte vip1920. Satte den til, ringede til dansk bredbånd og oplyste den nye mac adresse. Og så var det bare at vente....... Og vupti så virkede det  . Man kan altså godt spare en del, ved at købe en brugt boks, man skal bare sikre sig at det er den rigtige model, altså en motorola vip 1910 og IKKE en motorola vip1920.
Fedt endelig at kunne se DRHD.
|
 |
Ixus
Junior bruger
Oprettet: 26-Oktober-2009
Point: 20
|
Sendt: 04-Februar-2010 kl. 21:03 |
Jeg har også købt Motorola VIP 1910 og forsøgte at bruge den med Dansk Bredbånd. Det virkede ikke. Jeg købte min fra svenske Telia.
Ville det hjælpe at ændre nogle indstillinger? Jeg har forsøgt at kigge i IP-menuen og avanceret menu, men jeg ved ikke, hvad skal jeg skifte: http://www.foxure.com/documention/motorolakreatel-stb Når enheden starter med opstart trykke på "Info" eller "Menu" afhængig af model. Når enheden starter med opstart trykke på "Info" eller "Menu" afhængig af model. Når du får IP-STB Configuration menu, skal du trykke på 2, 3, 5, 7 i orden. Hvis du trykker på 7, 5, 3, 2, du kan åbne menuen "Avanceret".
|
 |
omel
Junior bruger
Oprettet: 06-Juni-2011
Sted: Danmark
Point: 22
|
Sendt: 23-Juni-2011 kl. 14:38 |
Ixus skrev:
Jeg har også købt Motorola VIP 1910 og forsøgte at bruge den med Dansk Bredbånd. Det virkede ikke. Jeg købte min fra svenske Telia.
Ville det hjælpe at ændre nogle indstillinger? Jeg har forsøgt at kigge i IP-menuen og avanceret menu, men jeg ved ikke, hvad skal jeg skifte: http://www.foxure.com/documention/motorolakreatel-stb Når enheden starter med opstart trykke på "Info" eller "Menu" afhængig af model. Når enheden starter med opstart trykke på "Info" eller "Menu" afhængig af model. Når du får IP-STB Configuration menu, skal du trykke på 2, 3, 5, 7 i orden. Hvis du trykker på 7, 5, 3, 2, du kan åbne menuen "Avanceret". |
Hej Har du andre koder for menuen for jeg har en vip 1963 som er tilsluttet mit tv med HDMI og kommer kun op i 576P jeg har ikke pkt i den optalte menu til at ændre opløsning andet end tv-system pal /ntsc kan man aktivere disse på en måde ???
|
 |